Boston cream, honey dip donut, large double double - Reisverslag uit Halifax, Canada van Linda Turnhout - WaarBenJij.nu Boston cream, honey dip donut, large double double - Reisverslag uit Halifax, Canada van Linda Turnhout - WaarBenJij.nu

Boston cream, honey dip donut, large double double

Door: Linda

Blijf op de hoogte en volg Linda

15 Mei 2008 | Canada, Halifax

Ja ik ben dus aangenomen bij Tim Hortons, maar dan bij een ander filiaal die me wel 5 dagen kon geven! Jeeh!! En dan hoor je de hele dag dit soort dingen;

Could I please have: a medium single double, a large peppermint tea with milk, a chicken sandwich with no tomato but cream cheese instead and a boston cream donut. How many timbits could I get for a dollar?

Jahaaa, das een hoop onthouden!Meestal staan we met twee man aan een kassa en slaat de een het aan en de ander maakt het. Maar niet altijd en dan moet je wel je koppie erbij houden! Of gewoon een paar keer vragen ;) De koffie en theepotten zijn gemarkeerd met een tijd van 20 min, daarna wordt de inhoud weggegooid! Want Tim Hortons is immers always fresh!! :)

Inleren gaat via de computer dus de 1e en 2e dag heb ik met vierkante ogen 10 uur lang informatie opgenomen :shock: Na elke video kreeg ik dan een test dus je moest ook nog eens opletten!

Maar het werk is leuk en de collega's zijn aardig. Alhoewel het behoorlijk druk is om ff te kletsen. Ik heb inmiddels een extra large sok voor mn
tipgeld omdat ik elke dag met een handvol kleingeld ($15) naar huis ga ;)
Vandaag heb ik mn eerste sandwich gemaakt!! en heb ik bijna alle knoppen en levels op de kassa onder de knie ;)
De timbits zijn geproefd en de 'dutchie' smaakt zoals verwacht helaas NIET naar oliebol :? Het leuke is wel dat de koffie en alle bagels, muffins, donuts, timbits en de rest van het zoete spul gratis is tijdens werktijd!!

Thijs heeft inmiddels ook een baan als banquet server maar na 3 dagen werken stond hij voor deze week maar twee dagen ingeroosterd!!Hij is nu dus even gebombardeerd tot huisman en kok ;)

Aangezien het vorig weekend mooi weer was en Thijs en ik beide nog vrij waren hebben we het er maar meteen van genomen. Op zaterdag zijn we met de bus naar Shubie park gegaan en hebben daar een flink stuk langs het meer gelopen ! Voor zondag hadden we een auto gehuurd en een tripje gemaakt naar Peggy's cove. Dit is een gezellig vissersdorpje met een kustlijn vol graniet. Na een half uurtje rijden kwamen we via leuke slingerweggetjes langs een prachtige kustlijn aan in Peggy's cove. Allerlei gekleurde huizen en vissersbootjes sierde dit dorpje. Langs de kust hebben we een wandeling gemaakt over granietrotsen die tijdens de ijstijd zijn uitgesleten door gletsjers. Op de terugweg zijn we nog langs het dorpje Prospect gegaan maar dit was vergelijkbaar met Peggy's cove. Ook hier hebben we een stuk gewandeld en zijn we via een omweg langs de kust terug naar Halifax gereden. Morgen ben ik vrij en Thijs ook dus maar even uit het raam kijken wat het weer gaat doen, de verwachtingen zijn niet zo goed :(
Gister en vandaag was het wel heerlijk weer en hebben we lekker in het park in de zon gezeten.

Onze huisgenootjes zijn ook gezellig (en lekker rustig). Het zijn twee canadese jongens en een vietnamees meisje. Alledrie studenten. Onze tv is een oud beestje en dus een drama! Het eerste half uur doet ie het prima en dan plots gaat ie storen en na verschillende foefjes geprobeerd te hebben schijnt dat nu niet meer te werken. Gisteren keken we house en natuurlijk gaf ie het de laatste 10 minuten op :evil: Aan en uit zetten hielp ook niet meer, frustelen aan de knopjes aan de achterkant ook niet. De stekker eruit trekken is onze nieuwste truc maar ik stem voor een nieuwe, lowbudget of niet!!!

Enniewee, door alle storingen maakt het bad overuren en heb ik mn boek bijna uit ;)

Nog wat nieuwe foto's van ons tripje staan weer op onderstaande link:

http://www.mijnalbum.nl/Album=WWRIQY3A


Dikke kus voor iedereen, leuk om al jullie reactie's te lezen!!!

KRIS:MIJN EXCUSES!!!nog van harte gefeliciteerd met je verjaardag!!!wat wil je met al die verjaardagen in mei ;)

  • 15 Mei 2008 - 17:58

    Corine:

    Gaaf linda om te lezen hoe het er op je werk aan toe gaat ik zie je helemaal staan. Krijg echt zo een amerikaanse film voor me hahaha
    Hier gaat alles zijn gangetje ik mail je binnenkort de details wel even :)
    Nou ja ik kan alleen maar zeggen werkze daar en geniet !!
    xKusx (ook voor thijs dikke kus)

  • 15 Mei 2008 - 18:17

    Ilse:

    Mijn god wat een outfit haha en dat scherm, das echt niet normaal meer. Super je weer ff gesproken te hebben Lin, doen we snel weer.
    dikke kus

  • 15 Mei 2008 - 20:30

    Mam:

    he meisje, eindelijk gelukt. mijn email adres is dimphyna@hotmail.heb je verhaal gelezen. kei leuk. en mooie fotos''. veel liefs mam en ron xxx

  • 16 Mei 2008 - 06:13

    Cynthia:

    Hoi! Even gauw een reactie, moet zo naar mijn werk..
    Leuk verhaal weer en mooie foto's!
    Brown looks good on you, hihi. Leuk pakkie hoor en pet niet te vergeten. Zou zelf spontaan zweetoksels krijgen na het zien van al die knoppen op de kassa brrrrr... Mede dankzij mijn Aldi carriere, NOOIT MEER!!!

    knuffel,
    Cynthia, Paul, Maddox en ? :)

  • 16 Mei 2008 - 06:17

    Kris:

    Even een correctie: 7 mei is Tiny jarig.. Echter de 15de mei: BEN IK JARIG!!!!! Fijne familie!! Haha, m'n moeder gewoon twee keer in de maand feliciteren en mij geen één keer... Tóch een beetje jammer, maar ik vergeef het jullie. Ik wacht op de goedmaak-bonbons.. ;)

  • 16 Mei 2008 - 06:37

    Tiny:

    Het ziet er allemaal weer heel mooi uit!! Daar kun je heel wat aanrechtbladen van maken van al dat graniet! Je hoort wel, ik zit nog steeds in de verbouwings sfeer. Vandaag moet ik het plafond van de keuken 2x sausen en het kamerplafond nog 1x. dat is bij elkaar zo,n 90m2. Ik heb er zin in!
    :( :'( Vanmiddag wordt eindelijk de vloer afgeleverd en morgen gaan we hem leggen. Geniet maar zo veel mogelijk.

    Kus en knuffel van Mij......ene in een maand 2x jarig zijn.... de tijd gaat al zo snel!!!! Vinden jullie 53 niet oud genoeg!!!!

  • 16 Mei 2008 - 08:53

    Ingrid:

    Heerlijk weer alles gelezen, leuke foto's. Hier alles nog steeds het zelfde op het "niet" werk front, ach het is mooi weer dus we genieten er maar van!!

    liefs Ingrid, Kees, Meerten en dikke kus van Wouter

  • 16 Mei 2008 - 18:53

    Esthy:

    Fijn om te lezen dat je werk je zo goed bevalt en dat ook Thijs een job heeft gevonden.
    Die kust in dat dorpje waar jullie geweest zijn is echt heel mooi! Wat een geweldige omgeving is dat.

    Geniet er lekker van!
    Groetjes Esthy

  • 17 Mei 2008 - 02:57

    Sonja:

    Leuk om te horen wat jullie allemaal doen en meemaken in Canada. Niet te hard werken hoor... Je moet ook nog kunnen genieten van de prachtige omgeving. Haha...

    Kus

  • 17 Mei 2008 - 07:34

    Noi En Aad:

    We zijn blij dat alles goed gaat met jullie. Lijkt me trouwens meer dan genoeg, een half uur tv kijken per dag! Geniet van alles zoveel als je kunt. Je hebt trouwens nooit geantwoord op de vraag over Thijs' verjaardag. Wil je dat nog even doen.
    Dikke zoen van ons.

  • 17 Mei 2008 - 16:57

    Patries:

    WHaaa Linda!!Wat een leuk pakje heb je aan zeg!Wat is nou beter? een pak van Nespresso of dat? :p

    leuke foto's en wat een leuk huisje hebben jullie zeg!

    liefs Patricia

  • 21 Mei 2008 - 07:56

    Hizzy Vauit Rhodos:

    das nog eens afwisselend werk. kom je lekker tot rust als de tv het niet doet.
    kga ik nu jullie fotoos bekijken.
    groetjes

  • 26 Mei 2008 - 11:39

    Natasja:

    Hi there,

    Jeetje super zeg die foto`s !!!
    Pakje staat je goed lin ;)
    Zo te lezen hebben jullie het goed naar je zin.
    Hier regent het voor de verandering weer eens,maar ja vertel es wat nieuws.
    Nou geniet vooral !!

    Groetjes Natasja

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Linda

Live your life to the fullest!

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 184
Totaal aantal bezoekers 111120

Voorgaande reizen:

30 Maart 2015 - 30 Maart 2015

Borneo en China (2 maanden)

22 Januari 2012 - 29 Januari 2012

Lapland 2012

20 Mei 2010 - 31 Mei 2010

California 2010

22 September 2009 - 29 April 2010

Mijn gevecht tegen borstkanker

15 April 2009 - 12 September 2009

Zuid Amerika 2009

07 April 2008 - 07 April 2009

Canada 2008

10 Oktober 2005 - 10 Oktober 2006

Zuid oost Azie en Nieuw Zeeland 2006

01 Oktober 1997 - 22 November 2003

Waar de 'itch' begon... 1997

Landen bezocht: