'perishable return @ 7 please' - Reisverslag uit Whistler, Canada van Linda Turnhout - WaarBenJij.nu 'perishable return @ 7 please' - Reisverslag uit Whistler, Canada van Linda Turnhout - WaarBenJij.nu

'perishable return @ 7 please'

Door: Linda

Blijf op de hoogte en volg Linda

08 November 2008 | Canada, Whistler

Inmiddels leven we nu alweer een maandje in Whistler en afgezien van een dure levenstijl bevalt het ons erg goed. De afgelopen tijd heeft het nogal veel geregent en was het dan ook afwachten geblazen totdat het zou omslaan in sneeuw ....wat eergisteren het geval was!!! Thijs zag de sneeuw het eerst en ik dacht dat hij een grapje maakte totdat ik een sneeuwbal in mijn nek kreeg. WAUWWWW, EEN HELE TUIN VOL SNEEUW!! Het volgende slachtoffer was Sarah die nietsvermoedend met haar slaapmasker nog op naar het toilet ging ;) Vanachter de bank werd ze door twee man (wij) bekogeld toen ze het toilet weer uit kwam. Nadat ze doorhad dat het geen natte wc-rol was :? maar sneeuw, was het huis te klein. Robyn werd wakker gemaakt en al snel stonden we met zn allen in onze pyama's in de sneeuw te dansen! Echt een pak sneeuw van 10cm :shock: Van een sneeuwballengevecht gingen we over tot het maken van een heuse sneeuwpop en er werd zelfs al een kleine poging gedaan tot snowboarden in de straat (waar het board het niet helemaal mee eens was ;)) Echt een topochtend (helaas moest er door sommigen ook gewerkt worden, wij!)

Mijn kortere snowboard is inmiddels zonder problemen ingeleverd en daarmee waren de slapeloze nachten verleden tijd. We zijn er nu helemaal klaar voor, op een paar waterproof laarzen na! Morgen doen we de zoektocht nog even dunnetjes over ;)

Op het werk heb ik inmiddels ook al mijn leerprocessen doorlopen en heb dan ook eindelijk mijn eigen kassa gekregen, (nadat ik een week thuis had gezeten wegens een keelontsteking!) Thijs is inmiddels van grocery naar produce verhuist. Dit is de groente afdeling en hier zorgt hij ervoor dat alle groentes gesneden en 'well presented' in de schappen komen te liggen.
Okee na 7 uur bliepen en inpakken heb ik het soms ook echt wel gehad maar gelukkig zijn de mensen die er werken allemaal erg gezellig en gebeurt er altijd wel iets op de werkvloer. Het woord 'perishable' (bederfelijk) krijg ik nog steeds niet echt mn strot uitgewerkt door de microfoon wat erg vermakelijk is voor de anderen :?

Aangezien zelfs de IGA supermarkt niet echt goedkoop is besloten we op onze vrije dag in te gaan slaan bij de Walmart in Squamish. De 1e $5,- bus gaat om 7.45 s'morgens en de enige bus terug naar Whistler gaat om 1.30 wat betekende dat we 4,5 uur hadden om in Walmart door te brengen ;) Ik zeg je, dat is echt geen probleem voor ons. Als je bedenkt dat we al een kwartier nodig hebben om te kijken welke shampoo het goedkoopst is :lol: En dan rest nog de vraag; Hoeveel flessen ga je op maken in de komende 5 maanden??

Afgelopen vrijdag was het hier Halloween en aangezien de kostuums bij Walmart nogal karig waren zijn we zelf maar creatief bezig geweest. Nadat Thijs de tekening van pompoen op mijn gezicht gemaakt had heb ik de lijnen ingekleurd en heeft hij zichzelf als duivel gesminkt!! Eén keer raden van wie hij die 'steady hand' geërfd heeft? Ons 2e avondje stappen in Whistler was weer geslaagd!

Omdat Thijs zo goed is in het knippen van zijn eigen haar besloot ik hem een uitdaging te geven en hem MIJN haar in laagjes te laten knippen. Met aanwijzingen van Sarah (huisgenootje) heeft hij mijn haar geknipt en ik moet zeggen het resultaat is niet verkeerd!
De laagjes zijn iets dramatischer dan de kapper ze had gemaakt maar met dat krullerige haar van mij zie je dat toch niet echt ;) Je moet het niet proberen te steilen want dan zie je het WEL! :D

De sneeuw is inmiddels alweer helemaal weg en de regen is terug :( dus fingers crossed dat de peildatum gehaald word;
Nog 18 dagen, 21 uur en 52 minuten voordat het gebied opengaat!!

Hoe is het weer bij jullie??Regen en koud?

Dikke kus

Foto's:http://www.mijnalbum.nl/Album=NTTKYVTI


Er zijn ook weer nieuwe sneeuwfilmpjes op deze site!
Sorry, bij sommige filmpjes (die van Thijs ;)) moet je even meedraaien om het te kunnen volgen.

  • 08 November 2008 - 19:12

    Ilse:

    Ohhhhhh das gaaf!!!! Kan me voorstellen dat jullie aan het aftellen zijn. Krijg zelf ook helemaal zin in de wintersport. Talk soon xoxo

  • 08 November 2008 - 23:35

    Sonja:

    Echt cool!! Hopelijk valt er nog heel veel sneeuw de komende 18 dagen en kunnen jullie lekker gaan boarden! Ik ga zo waar in maart voor het eerst in mijn leven op wintersport tot grote vreugde van Daan. Weten alleen nog niet welk gebied. Nog veel plezier en ga nu even jullie foto's bekijken.
    Kusjes

  • 09 November 2008 - 06:46

    Noi En Aad:

    Hi lieve Linda en Thijs,
    Nee, het is hier niet koud. Inmiddels is dan wel de winter begonnen maar dat betekent nog geen kou. Prachtige heldere hemel,'s morgens wat frisser maar verder erg aangenaam. We staan aan de vooravond van het hoogseizoen en van te voren nog even de al het houtwerk van de lobby en coffeeshop opnieuw in drie lagen verf gezet. Het ziet er weer als nieuw uit! Met mij en Noi is alles goed en we zijn er helemaal klaar voor! Geniet van de sneeuw en jullie boards en kijk uit dat je niets breekt!!
    Heel veel lief van ons uit Thailand. XX

  • 09 November 2008 - 08:12

    Kris:

    Goh, das jammer. Ik wilde net gaan opscheppen dat het hier in Thailand helemaal niet koud was :D Maar iemand was mij al voor ;)
    Hier schijnt gewoon het zonnetje elke dag, waardoor het zweet zo van je nek je bilnaat inloopt... (om het maar even visueel te maken zeg maar ;)) Die sneeuw klinkt dus erg goed ;) Haha! Maar mij hoor je niet zeuren. Ik hoop dat jullie binnenkort weer lekker sneeuwpoppen kunnen maken!!

    Dikke kus!!

  • 09 November 2008 - 08:45

    Christine:

    Lieve Lin en Thijs,
    Het zal hier nog wel even duren voordat we een sneeuwpop kunnen gaan maken :(
    Leuk om jullie verhalen te lezen!!
    Dikke zoen uit Amsterdam

  • 09 November 2008 - 18:13

    Ingrid:

    Hier in Haarlem is het nat, koud en heel veel wind....wat een heerlijk idee dat jullie nog even een stukje wintersport mee pikken. Wij weten nog niet of we dit jaar gaan.
    Liefs uit Haarlem

  • 12 November 2008 - 20:35

    Juliette:

    He Lin en Thijs,
    Hoop dat er inmiddels weer nieuwe sneeuw is gevallen want volgens mij hebben jullie er erg veel zin in! Staat je leuk, Lin, dat steile haar. Goed geknipt ook :-). Dikke kus, Jul

  • 19 November 2008 - 20:55

    Tiny:

    ik dacht al, ik mis wat!! ben ik een beetje aan het surfen zie ik dat je al bijna 2 weken terug een nieuw verhaal geplaatst hebt! Leuke foto's. Ik had er al een paar op hyfes gezien (vraag me niet hoe ik daar kwam) Je zou toch bang worden van Thijs als je die 's avonds laat tegen komt. Hoe is het met je laarsjes? Nog een keer alle winkels af? Veel succes ermee.
    Kus en knuf van mij

  • 25 November 2008 - 12:33

    Patries:

    Hoi Linda!

    Ik heb je verhalen al een tijd niet gevolgd maar het is weer erg vermakelijk om te lezen LOL

    Je hebt ook al een aardig kleurtje gekregen zie ik..op sommige foto's dan!

    Ik ben nu aant werk samen met Nazile..nog 3 weekjes en dan mogen we naar Milaan!

    Have fun!

    kusz patries

  • 15 December 2008 - 10:36

    Sanne:

    heey super leuk die filmpjes in de sneeuw hoe blij kun je zijn met sneeuw haha,hopelijk valt er snel meer!hier ist ok kouw rond vriespunt!have fun xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Linda

Live your life to the fullest!

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 220
Totaal aantal bezoekers 111127

Voorgaande reizen:

30 Maart 2015 - 30 Maart 2015

Borneo en China (2 maanden)

22 Januari 2012 - 29 Januari 2012

Lapland 2012

20 Mei 2010 - 31 Mei 2010

California 2010

22 September 2009 - 29 April 2010

Mijn gevecht tegen borstkanker

15 April 2009 - 12 September 2009

Zuid Amerika 2009

07 April 2008 - 07 April 2009

Canada 2008

10 Oktober 2005 - 10 Oktober 2006

Zuid oost Azie en Nieuw Zeeland 2006

01 Oktober 1997 - 22 November 2003

Waar de 'itch' begon... 1997

Landen bezocht: