Muts, wanten, sjaal en 6 lagen kleding in -20 - Reisverslag uit Whistler, Canada van Linda Turnhout - WaarBenJij.nu Muts, wanten, sjaal en 6 lagen kleding in -20 - Reisverslag uit Whistler, Canada van Linda Turnhout - WaarBenJij.nu

Muts, wanten, sjaal en 6 lagen kleding in -20

Door: Linda

Blijf op de hoogte en volg Linda

17 December 2008 | Canada, Whistler

Er is weer wat nieuws!!!

Alhoewel de sneeuw nog niet allerfantastisch is zijn we toch al als echte die-hards aan het snowboarden/skien. Op onze vrije dagen zijn we zowiezo in de sneeuw te vinden en daarnaast hebben we ook nog 3 dagen waarbij we tot sluiting werken en dus in de ochtend nog makkelijk een paar afdalingen kunnen maken. Dit zijn dan wel dagen van s'morgen 7 tot s'avonds 10 :shock:
But 'it's all about the white stuff' ;)

Na een aantal dagen snowboarden bleek mijn rechter snowboot wel erg veel speling te krijgen en uit nieuwsgierigheid keek ik in de label, wat denk je; Links is een 6,5 en rechts een 7!! :shock: Tja, dat kan ook alleen mij maar overkomen. Het probleem was alleen dat ik ze tijdens de turkeysale gekocht had en ze daar schoenen vanuit het hele dorp verzameld hadden in een tent. Na het hele dorp afgelopen te hebben, met het idee het andere 'non-matching paar' te vinden, kwam ik aan bij Showcase waar de manager mij een heel nieuw paar boots aanbood! Voor dezelfde prijs kon ik dus het paar van dit jaar krijgen!! Een nadeel was dat die van dit jaar zwart zijn en dus niet echt lekker matchen met mijn witte board en bindingen :( Er zat alleen niks anders op en gelukkig zit het een stuk beter tijdens het snowboarden!

Aangezien ik mijn techniek wat wilde verbeteren begon ik wat uit te proberen op m'n snowboard en dat ging aardig goed tot ik een kantje pakte en op m'n bek ging. Letterlijk, waardoor ik nu na een week nog de afdruk van m'n goggels in prachtig paars en geel op m'n gezicht heb staan :? Zelfs met een helm op ben je niet onoverwinnelijk aangezien ik toch echt even van het 'padje' af was en niet eens meer wist dat ik een 360* probeerde. Het duurde even voor ik m'n ogen open kreeg en toen ik in paniek zei dat ik alles wit zag, reageerde Thijs dat ik m'n gezicht uit de sneeuw moest halen ;) (ik dacht dat ik andersom lag) Ik hield het voor gezien en we gingen terug naar huis. Eenmaal thuis in een warm bad voelde ik me weer een stuk beter...

Afgelopen week is er weer een karige 10cm sneeuw gevallen waardoor we die ochtend in heerlijke poedersneeuw konden snowboarden/skien. Een ander voordeel is dat je wat zachter neerkomt als je valt ;) Een nadeel is dat de sneeuw zo diep was dat ik mezelf niet meer overeind kon hijsen :lol: Dikke pret in de sneeuw dus!

We hebben een koude golfstroom van de Noordpool te pakken (niet Antartica he pap ;)) waardoor het nu echt -18 is in het dorp en -25 op de berg. 2 collega's kwamen zelfs terug met een beetje frost-bite* in hun gezicht! :shock: Toch wilde ik zelf wel eens ondervinden hoe -25 aanvoelt ;) Dus zijn we gister in weer en wind omhoog gegaan! Ik heb om precies te zijn één afdaling gedaan en dat was heerlijk want er was geen kip op de piste! Maar toen m'n neus bevroor in de lift omhoog gaf ik het op . De jongens hebben nog een aantal afdalingen gedaan maar ik zat in no-time in het restaurant, bovenop de verwarming en achter een hot chocolat ;)

Vandaag hebben we een kerstboom gekocht die inmiddels al half aangekleed is met prachtige blauw/zilveren ..... bierblikjes :) Nog even doordrinken voor ie helemaal volhangt ;)

ok lieve mensen, ik wens iedereen alvast een hele fijne kerst en het allerbeste voor 2009!!Dikke kus vanuit kkkkk-koud Canada

Fotoooooo's:http://www.mijnalbum.nl/Album=AW84QBKE




*360= 360 graden draaien met je snowboard op sneeuw of in een jump.

*frost-bite= een bevriezingsverschijnsel waarbij delen van het lichaam kunnen verkleuren en afsterven.


  • 17 December 2008 - 18:12

    Lieve Linda En Thijs:

    Jullie genieten van de sneeuw, misschien met kerst bij ons ook?
    Hele gezellige dagen daar, in gedachten zijn jullie bij ons.Kijk je wel uit!!
    Dikke kus mam XXX

  • 17 December 2008 - 18:41

    Ilse:

    Oh wat is het mooi wit daar :-D Ik hoorde trouwens vandaag nog wat over Whistler op de radio...iets met een gondel????
    Verder alles ok hier...bijna vakantie!!!!!!
    kusss

  • 17 December 2008 - 21:45

    Sonja:

    Ah, lekker eindelijk sneeuw. Maar mij een beetje te koud hoor. Brrr... Heel veel plezier nog en jullie ook hele fyne feestdagen.
    Kus Sonja

  • 18 December 2008 - 16:25

    Ingrid:

    Dat is nu eens een echte witte kerst zeg!!! fijne dagen, dikke kus van ons.

  • 19 December 2008 - 16:09

    Stefan En Hedwig:

    Lieve Linda en Thijs,

    Geniet van jullie white x-mas (stuur ook wat onze kant op !) en alle geluk en liefde toegewenst in 2009 !!!! Veel liefs van Hedwig en Stefan, Juriaan en Sebastiaan.

    p.s. De jongens zaten in het kerstspel en Sebastiaan was een geweldige 1e waard,(die Jozef en Maria geen onderdak verleend) en Juriaan was een hele goede herder en schonk zijn wol aan het kindje Jezus (toch nog, doet anders toch wel moeilijk over),... haha...

  • 19 December 2008 - 18:55

    Linda:

    Ja inderdaad ilse, een van de palen van de gondola is geknakt doordat er water in een spleet is gekropen dat later als ijs is gaan uitzetten :(

    Er zijn een aantal gewonden maar gelukkig geen doden!!Ik ben daarna niet meer met de gondola geweest, lijkt me nu best eng! De nieuwe peak to peak gondola die gewoon aan een enorme kabel boven de grond hangt is pas geopend en is door dezelfde firma gemaakt, die ga ik echt niet nemen ;) Bah, zowiezo al een eng ding :)

    Echt wereldnieuws man, tot in Australie horen ze ervan!!Maar wij zaten er niet in!!!! Dikke kus!


  • 21 December 2008 - 15:23

    Tiny:

    kijk ik toevallig op je site, zie ik een nieuw verhaal!! Ik had al op internet gezien dat het heeeeeel erg koud bij jullie is. maar, houdt moed, de komende tijd loopt de temparatuur weer op en er kan af en toe weer wat sneeuw vallen. Leuke filmpjes! Prima stijl, Linda. Succes met de kerstdrukte achter de kassa en tot horens op skype!!
    kus Tiny

  • 24 December 2008 - 11:01

    Sanne:

    he lin en thijs doe je wel btje voorzichtig met boarden uitslover!alvast fijne kerstdagen he zal jullie wel missen met kerst!veel plezier in de sneeuw,p.s dit jaar kerst met bert jaa tis weer goed,je moet em snel ontmoeten!xxx

  • 02 Januari 2009 - 11:31

    Hans En Judith:

    Hallo sneeuwhappers! Bedankt voor jullie naakte waarheid, euh wensen voor 2009.. Erg goed!

    Jullie ook een superjaar toegewenst, dat in ieder geval reizend begint en wie weet waar eindigt? Heel veel geluk en gezondheid! Liefs

    Hans en Judith

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Linda

Live your life to the fullest!

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 285
Totaal aantal bezoekers 111112

Voorgaande reizen:

30 Maart 2015 - 30 Maart 2015

Borneo en China (2 maanden)

22 Januari 2012 - 29 Januari 2012

Lapland 2012

20 Mei 2010 - 31 Mei 2010

California 2010

22 September 2009 - 29 April 2010

Mijn gevecht tegen borstkanker

15 April 2009 - 12 September 2009

Zuid Amerika 2009

07 April 2008 - 07 April 2009

Canada 2008

10 Oktober 2005 - 10 Oktober 2006

Zuid oost Azie en Nieuw Zeeland 2006

01 Oktober 1997 - 22 November 2003

Waar de 'itch' begon... 1997

Landen bezocht: