6 liter egg-nog en een overvolle bierboom ;) - Reisverslag uit Whistler, Canada van Linda Turnhout - WaarBenJij.nu 6 liter egg-nog en een overvolle bierboom ;) - Reisverslag uit Whistler, Canada van Linda Turnhout - WaarBenJij.nu

6 liter egg-nog en een overvolle bierboom ;)

Door: Linda

Blijf op de hoogte en volg Linda

05 Januari 2009 | Canada, Whistler

Allereerst iedereen de allerbeste wensen voor het nieuwe jaar!! Hoop dat iedereen gezellige feestdagen heeft gehad en bedankt voor alle kaartjes en mailtjes!!!

Wij hebben ook erg genoten van onze gezellige, vrije en WITTE kerstdagen!! Het had inmiddels flink gesneeuwd dus de ochtend begon goed op skies en snowboard. Niet voor lang want na een uur wilde ik een sprong proberen in het park en ging daarbij goed op mn bek. Aangezien mn snowboard niet OVER het geultje voor de box* wilde glijden maar erIN kieperde kwam ik niet eens aan springen toe maar werd ik als ware gelanceerd OP de box :( Met mn armen nog in de lucht kwam ik met al mn gewicht (;)) terecht op mn bovenarm wat mogelijk een scheurtje of in iedere geval een goed verrekte spiergordel in mn schouder veroorzaakt heeft! :shock: Nadat skipatrol mij verzekerde dat het niet gebroken of uit de kom was, gingen we maar op huis aan en hebben we de kadootjes uitgepakt!! Thijs was erg blij met zn bungyjump (nog te verwezelijken), hoodie e.a kadootjes en ik ben weer enorm verwend met een boardbag op wielen!!,grip voor mn snowboard (nog steeds ingepakt :() e.a kadootjes.

Toen kregen wij het basten* van de turkey in ons maag gesplitst ;) Met alle huisgenoten en een aantal vrienden zouden we een kerstdiner op touw zetten waarbij iedereen een gerecht zou maken. Wij waren in charge of the punch en pastasalade, en huisgenoot Tyson wilde perse het maken van de turkey op zich nemen!?? De oen moest alleen werken die dag maar kon nog net een gaatje vinden om Thijs het 'how to stuff and bast a turkey' bij te brengen ;) Rest alleen de grote vraag nog waarmee je dan in godsnaam die turkey moet 'bedruipen' :lol: (cranberry-saus?, stove top stuffing?) Oh.....met zn eigen jus-tje, ja weten wij hollanders veel!

We hadden genoeg eten voor een heel weeshuis, 6 liter eggnog* en een overvolle bierboom. Kortom: het was erg gezellig! ;) En na 2 dagen aten we nog steeds leftovers!

Inmiddels is de sneeuwlaag op de berg gestegen naar 119cm en is Thijs daar ook flink van aan het genieten. Helaas staat het snowboarden voor mij even op een laag pitje (zeg maar uit:() Maandag een afspraak voor de physiotherapeut en dan donderdag door naar de sportspecialist (katjing)

Op oudjaarsdag hebben we beiden eerst gewerkt en daar kreeg iedereen al een brief in handen gedrukt dat excessive party's in staffhousing niet toegestaan is! :( Aangezien er verder in Whistler niet echt veel optie's waren voor een leuk oudjaarsfeestje zijn we uiteindelijk toch maar naar de staffparty in Brio gegaan. De rit ernaartoe was op zich al een feestje. 15 man+ alcohol in een busje past best als je ze opstapeld ;) In Brio aangekomen bleek NIEMAND zich wat van de brief aangetrokken te hebben aangezien het huis echt vol met IGA-staff zat! Het feestje was top (zie foto's) alleen moest er de volgende dag wel weer gewerkt worden...dus zijn we rond 2en met een taxi teruggegaan..en hebben we 2008 weer mooi afgesloten.

Ben benieuwd wat jullie allemaal uitgespookt hebben...dikke kus vanuit besneeuwd Canada!!

Foto's!!!
Er zijn ook weer nieuwe FILMPJES togevoegd! Te vinden op deze site.

*box= soort van schansje
*Egg-nog= traditioneel kerstdrankje met hoop opgeklopte eieren , room, suiker en...alcohol!
*basten= het bedruipen van...in dit geval de kalkoen :)

• 06 Januari 2009 - 07:51

Stefan En Hedwig:

Jullie ook een heeeeel gelukkig Nieuw Jaar !!!!

Wij hebben eindelijk ook sneeuw en jaar hoor, heel Holland weer ontregeld ! waar ik normaal gezien 5 min. op rij om de jongens naar school te brengen duurde nu 1 uur. en natuurlijk ook nog een 1 uur terug.. Fijn ! maaaaar we hebben sneeuw en volop kunnen sleeen!!!

Lieve groeten uit Eindhoven, Stefan, Hedwig Juriaan en Sebastiaan

• 06 Januari 2009 - 08:39

Ilse:

Wat een hoop sneeuw!!! Echt heel gaaf. Hoe was de turkey gelukt trouwens? Lekker?
    Snel bellen kussssssssss

• 06 Januari 2009 - 17:02

Jovannie:

Hallo Linda en Thijs.

Jullie ook de beste wensen voor het nieuwe jaar.
    Beterschap met je schouder!!

Groetjes,
    Jovannie.

• 06 Januari 2009 - 17:51

Cynthia:

Hey Thijs en Linda.

Allereerst een geweldig en liefdevol 2009 met nog veel mooie reizen!!

Bedankt voor je superkomische kaart. Leuke verrassing toen we de envelop openmaakte!

Hier alles supergoed. We zitten nu ook flink in de sneeuw. Denk dat er gisteren wel 20 cm lag. En Milo heeft zijn eerste inentingen gekregen. Zo zielig... :(

Ik mail je gauw weer!!

Dikke kus,
    Cynthia, Paul en Milo

• 06 Januari 2009 - 18:47

Martijn & Christine:

Ook jullie een heel gelukkig en avontuurlijk nieuw jaar!!!
    Jullie foto's zien er weer super uit! Zou zo een enkeltje Canada boeken! Geniet van al het sneeuw... hier binden we de schaatsen om.
    Beterschap met je schouder!
    Dikke zoenen uit Amsterdam

Wat een waanzinnig gave kerstkaart trouwens!!

• 06 Januari 2009 - 19:58

Frank En Hiz:

Hey!

Nou, die turkey smaakte vast lekker, he thijs...
    wat een sneeuw daar, wij zijn jaloers, we gaan misschien ook op wintersport. Onsoud en nieuw feest was geslaagd, was ook erug wit! fotoos staan op mijn hyves. gaat jullie goed daar!

xxx