Links, rechts, links.....paaltje - Reisverslag uit Whistler, Canada van Linda Turnhout - WaarBenJij.nu Links, rechts, links.....paaltje - Reisverslag uit Whistler, Canada van Linda Turnhout - WaarBenJij.nu

Links, rechts, links.....paaltje

Door: Linda

Blijf op de hoogte en volg Linda

17 Maart 2009 | Canada, Whistler

Ik zag net op mijn blog dat het aftellen begonnen is, nog 20 dagen te gaan :shock:
Dat klinkt toch een stuk sneller dan 3 weken... Al kijk ik er erg naar uit om iedereen weer te zien, ik zal Whistler 'bubble' and friends enorm gaan missen.

We hebben inmiddels de langvoorspelde 'dump' sneeuw gehad en hebben gisteren dan ook een goeie 6 uur skien/snowboarden achter de rug. We begonnen met fresh tracks. Dit betekent dat je een uur eerder de gondola omhoog kan nemen om na een prop-ontbijtje, in het restaurant bovenaan, als eerste van de nieuwe poedersneeuw te kunnen genieten. Met als 'eerste' bedoel ik dan samen met 650 andere gegadigden ;) Aangezien wij op de dag zelf nog kaartjes hiervoor moesten kopen gingen wij pas als nummer 500 de gondola in, wat inhield dat we koud ons ontbijt op ons bord hadden liggen toen de bel ging voor fresh tracks... :? De hele dag door was nog overal poedersneeuw te vinden dus we hadden zowiezo een geweldige dag!

Een aantal weken geleden was het worldcup Bobsleen, Skeleton (head first) en Luge (feet first) in Whistler.
Samen met Thijs ben ik naar het Bobsleen gaan kijken en met collega Kayo naar de Luge. Met een snelheid van 150 km/pu komen die gasten voorbij, echt niet normaal. En dan zit je in een bob nog redelijk beschermd, maar de luge en skeleton is gewoon een sleetje, wat zo af en toe nog wel eens wil kantelen... :shock:

Met onze skibuddies; Caroline, David en Kayo hebben we afgelopen maandag een auto gehuurd om de granieten klif 'the chief' in Squamish te beklimmen. Deze tip kregen we van een collegaatje en was ook een echt must. Niet geheel ongevaarlijk aangezien er nu sneeuw ligt en het op sommigen stukken best glad kon zijn! Met behulp van ladders en kettingen klommen we op sommigen stukken tegen de rotsen omhoog om de top te kunnen bereiken. Hadden we net een ijzig koude en winderige dag uitgekozen ;)
Op de top heb ik dan ook een tijdje in een geultje gezeten -uit de wind- omdat ik bang was dat ik er vanaf geblazen werd als ik verder omhoog ging :) Maar als die kleine Kayo te top kan bereiken dan kan ik dat ook he! ;) Echt de moeite waard, wat een prachtig uitzicht over Howe Sound!! In de namiddag zijn Thijs en ik nog naar Pemberton (een dorp boven Whistler) gereden om de bergen en omgeving te bewonderen. Toch net effe anders dan de Whistlermountains! Een rondje rond en over diepbesneeuwd Joffrey Lake met min 10 resulteerde in een nat klompvoetje waardoor we weer gauw in de warme auto zaten. Kortom topdagje!

Eenmaal in de tripjes-sfeer besloten we de dag erop rondom Lost Lake te gaan cross country skieen! Oftewel langlaufen, maar dat klinkt duf en dat is het niet! Alhoewel je dat wel zou kunnen denken als je mij op de film ziet :lol: Thijs had het vrij snel door maar bij mij duurde het even ('waarom kan ik dat nou niet!!') Maar toen ik eenmaal de smaak te pakken had was ik ook niet meer te stoppen... letterlijk dan met die iele latjes waardoor ik in een sloot belande :? We hebben zo'n 4 uur geskied en zelfs een aantal blauwe runs gedaan. Deze zijn wat steiler en blijkbaar zit er een soort van stoppertje op je skie, maar ik bleef toch telkens naar beneden glijden?? 'Ik heb echt niet zo'n stoppertje hoor Thijs' ;)

Afgelopen week was competition slalom van de paralympics, waar we zijn wezen kijken. Echt ongelofelijk hoe iemand met zo'n snelheid op één been of in een soort stoeltje naar beneden kan komen. Er doen zelfs slechtzienden en blinden aan mee en we grapten de dag ervoor al over hoe dat dan zou gaan....links, rechts, links...jump :lol: En de grap blijkt waarheid; er skied dus iemand voorop die via een headset communiceert met de blinde en links en rechts roept. Toch lullig als je begeleider te vroeg links roept waardoor je DOOR het slalompaaltje skied :?

Op een kwalitatief slechte sneeuw-dag, waarbij wij en skibuddies al vrij snel in het restaurant belandde, kwamen we op het briljante idee om skies en snowboards te swappen. En zo heeft Thijs een aantal runs gesnowboard en heb ik weer eens vanouds op de skies gestaan. Het was even oefenen voor iedereen en sommigen hadden een minder comfortabele schoenmaat maar het was wel erg leuk om weer eens te doen!

We hebben nog een aantal dingen op onze -to do list- staan zoals een bungyjump voor Thijs, hondensleeen, vancouver bezichtigen en een hoop skien/snowboarden, maar gelukkig zijn we eind maart klaar met werken waardoor we nog een week hebben om lekker te genieten en misschien een beetje relaxen. De dagen zijn behoorlijk uitputtend en lang!

Nou de volgende keer spreek ik jullie live!! Tot gauw en geniet van de foto's:

http://www.mijnalbum.nl/Album=HBGBQCT7

Nieuwe Filmpjes staan op deze site!
(Er is iets mis gegaan met de filmpjes, de rest volgt later als ik het gefikst heb...??)

Dikke kus






















  • 18 Maart 2009 - 03:30

    Hedwig En Stefan:

    Hoi Linda en Thijs, Fijn te lezen dat jullie zo ontzettend kunnen genieten van het winterseizoen daar ! Hier wordt het al langzaam voorjaar met een lekker zonnetje. Nog een paar heerlijke weken toegewenst in Whistler !

    Groetjes van ons !

  • 18 Maart 2009 - 15:29

    Mam:

    Hai meisje en Thijs
    Nou,nou, wat een druk schema hebben jullie. Maar dan ook wel volop genieten.Nog effe in de kou, dus profiteer er maar van. Hier begint eindelijk de lente aan te breken. tot gauw XXX

  • 18 Maart 2009 - 18:22

    Ilse:

    hahahaha dat langlauf filmpje van jou Lin hihi en dat Thijs je dan ook nog sexy noemt...dat is toch wel echte liefde. can't wait till you're back :-D

  • 19 Maart 2009 - 09:15

    Ingrid:

    Wat een leuke foto's en filmpjes. Nog maar een paar weken en weer terug...en hebben jullie alweer iets nieuws gepland!!!!
    liefs Ingrid

  • 21 Maart 2009 - 09:19

    Christine:

    Klinkt weer reuze allemaal! Gezellig dat jullie er binnenkort weer zijn ookal is het van korte duur!
    Geniet van de laatste weekjes!
    Dikke zoen vanuit Amsterdam

  • 21 Maart 2009 - 11:04

    Hans En Judith:

    Hoi Linda en Thijs,

    zeker een raar gevoel nu het einde van de reis nadert?! Neem het beste mee naar Nederland zou ik zeggen! Vriendschappen en... beetje sneeuw en ijs in april??? Leuk om jullie binnenkort weer te zien! Geniet nog lekker van de laatste weken / dagen...

    groetjes,

    Hans

  • 27 Maart 2009 - 11:38

    Patries:

    Geniet nog even van jullie laatste dagen!

  • 01 April 2009 - 15:08

    Sonja:

    Hoi Linda en Thijs,

    Geniet nog lekker van jullie laatste dagen en hopelijk zie ik jullie nog voordat jullie weer vertrekken. Haha... Ik woon nu echt bij jullie om de hoek.

    Groetjes Sonja

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Linda

Live your life to the fullest!

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 250
Totaal aantal bezoekers 111132

Voorgaande reizen:

30 Maart 2015 - 30 Maart 2015

Borneo en China (2 maanden)

22 Januari 2012 - 29 Januari 2012

Lapland 2012

20 Mei 2010 - 31 Mei 2010

California 2010

22 September 2009 - 29 April 2010

Mijn gevecht tegen borstkanker

15 April 2009 - 12 September 2009

Zuid Amerika 2009

07 April 2008 - 07 April 2009

Canada 2008

10 Oktober 2005 - 10 Oktober 2006

Zuid oost Azie en Nieuw Zeeland 2006

01 Oktober 1997 - 22 November 2003

Waar de 'itch' begon... 1997

Landen bezocht: