Excitement at Tim Hortens... - Reisverslag uit Halifax, Canada van Linda Turnhout - WaarBenJij.nu Excitement at Tim Hortens... - Reisverslag uit Halifax, Canada van Linda Turnhout - WaarBenJij.nu

Excitement at Tim Hortens...

Door: Linda

Blijf op de hoogte en volg Linda

11 Juni 2008 | Canada, Halifax

Een dag uit ons leven in Canada ziet er als volgt uit:

2 tot 3 dagen van mijn werkweek sta ik om 4:45 op omdat ik dan om 5:30 moet beginnen :shock: Dat betekent dan wel dat ik om 1:30 afgewerkt ben en de hele middag voor mezelf heb!! Thijs werkt meestal s'avonds als server of housemen (inrichten van zalen voor speciale gelegenheden) dus we zien mekaar niet zoveel. Hij heeft zich inmiddels erg bewezen en is favoriet bij het management team waardoor hij vaak gebeld wordt of hij eerder kan werken!! We hebben niet altijd dezelfde dagen weekend, maar als dat zo is proberen we meestal wel een tripje te plannen.

Als het mooi weer is ga ik wandelen, zonnen of lezen in het park. Bij slecht weer lees ik bij Starbucks of in bad ;) Op mn werk hebben elke week wel een nieuwe medewerker waardoor ik allang geen nieuweling meer ben :) Aan het eind van de week moet ik mijn tipgeld rollen om naar de bank te brengen. Dan praat ik over zo'n 250 pennies, 200 dimes en een hoooooooop kwartjes :?

Er is altijd wel wat 'excitement' op het werk. Zo maakte laatst iemand een hoop stampij in de winkel nadat wij zijn verloren portomonee terruggaven en hij beweerde dat er $300,- meer in zou moeten zitten!!Het liep zo erg op dat we de politie moesten bellen :shock: Daarnaast hebben we natuurlijk onze dagelijkse vaste randdebielen zoals; mummelende mannetjes, ouwe mopperpotten die blijven plakken, schooiers die altijd net een paar cent te weinig hebben en klanten met een afwijkende specifieke bestelling? Zo heeft één klant ALTIJD een koffie tot 2cm van de rand vol zodat hij zn melk precies kan afmeten, een opgewarmde muffin (12 sec!!) en een plain cream cheese on the side!! :)

Afgelopen zondag heb ik in een ander filiaal gewerkt. Dat is normaal een stuk rustiger dan de onze en we stonden dus ook maar met 2 (ipv met 7). Maar die dag begon de sensatie al om 10 uur! Een wat oudere dame vroeg om een raspberry fruitexplosion muffin. Ik vroeg haar welke ze dan wilde:'de raspberry of de fruitexplosion'? aangezien we geen raspberry fruitexplosions hebben!Ze keek me aan alsof die vraag haar te moeilijk was, draaide zich toen met een vreemde draai om en kletste zo met haar hoofd op de stenen vloer :shock: Mijn collega belde meteen 911 en ik rende om de balie naar de klant. Ze had een epileptische aanval en lag in een vreemde stuip op de grond, haar gezicht helemaal vervormd door de stuiptrekkingen! Machteloos stond ik naast haar en kon alleen maar toekijken hoe ze schreeuwde en bellen snot en kwijl blies :( Na een paar minuten hield het op en ik dacht dat ze dood was....tot ze ineens begon te snurken (what the fuck!!!) Toen ze 'wakker' werd probeerde ik haar te kalmeren en kwam de ambulance gelukkig vrij snel!! Ik kan je vertellen dat ik een uur daarna nog steeds bibberhandjes had. My god!!

Vandaag was het 'blijkbaar' buiten niet warm genoeg waardoor de airco niet aansloeg en het binnen tropisch bikiniweer was 8) :? Iedereen helemaal suf van de hitte. Niemand kon meer nadenken en ik zette ook al een pot koffie met alleen het filter erin (en GEEN koffie) ;)

Verder hebben Thijs en ik een plan opgesteld voor Cape Breton en Newfoundland. Wij dachten dat wel even in een week te kunnen proppen maar we hebben nu al een raceschema van 11 dagen ;) Gelukkig was het voor beide werkgevers geen probleem om vrij te krijgen!

Hoe is het bij jullie in Nederland?
Vakantie's aan het plannen? Lekker warm?

Dikke kus van ons

  • 11 Juni 2008 - 19:20

    Cynthia:

    He Linda, leuk om van je te horen!!!
    Zat toevallig net aan je te denken en dacht dus: Even mail checken misschien heeft ze weer een nieuw verhaaltje!
    Yep!

    Hier nog twee dagen werken en dan vakantie. Echt helemaal zin in.
    Ik mail je van te voren nog, want heb nog een leuke bolle buik foto en morgen de 20 weken echo, dus er kunnen ook weer plaatjes van het beebje mee gestuurd worden.

    Nou zo te lezen is het nog steeds harstikke leuk daar ne maak je elke dag wel iets mee in de Coffeeshop!
    Nou tot zover en ik mail je snel!

    X Cynthia

  • 11 Juni 2008 - 21:05

    Vanessa :

    WOW Linda bij ons is het nog lang niet zo spannend op her werk.
    Hoop dat alles goed gaat en ik wil snl foto's zien ook van je werk en zo.

    Gr.XOXO Vanessa

  • 12 Juni 2008 - 01:08

    Martijn Y Chris:

    Dag lieverds,
    Super leuk om te horen dat jullie ondanks de epileptische insulten, filter zonder koffie en de wekker die behoorlijk vroeg afgaat, het naar jullie zin hebben. Mijn god... Wij wisten helemaal niet dat muffins die door fruit geexplodeerd zijn lekker smaken. Die gaan wij hier in Buenos Aires ook maar eens bestellen :-).

    Geniet en een dikke zoen van ons.

    P.S.
    Jullie moeten zeker naar Argentinië gaan. Ontzettend mooi en leuk land om in te reizen.

  • 12 Juni 2008 - 06:54

    Aad En Noi:

    Hi Lin en Thijs,
    Hoe het in Holland is weet ik niet maar hier in Pai is alles okee. Ik wil even reageren op je probleemklanten in de koffieshop. Wij krijgen hier eigenlijk alleen maar erg aardige mensen die ons complimenten maken over de kwalitiet van de koffie. Zijn alle Canadezen daar zo lastig? Wij krigen hier ook regelmatig op bezoek maar die zijn erg aardig.
    Liefs van Noi en Aad en het beste.

  • 12 Juni 2008 - 07:19

    Brian:

    Hoi Linda, rasberry brain explosion dus. Hier zit ze te kijken van, waarom lacht ie nou.
    Bij ons is alles goed. Keuken is eruit, vanavond bij jullie mam eten. :D Dinsdag komen ze de nieuwe plaatsen.Ik zal binnenkoort wat foto's op m'n hyves site zetten. Geniet ervan, en groetjes aan Thijs.
    Liefs, Brian.

  • 12 Juni 2008 - 11:06

    Kris:

    Hoi Linda!

    Klinkt inderdaad erg spannend allemaal :S Ik heb ook ooit een vrouw gehad die neerviel voor m'n kraam.. Die had suikerziekte en haar spiegel was te laag. Maar je schrikt echt. En mijnes blies nog geneens bellen!! ;)

    Bob en ik gaan lekker samen op vakantie. Waarheen weten we nog niet.. Ergens waar hopelijk de zon schijnt in ieder geval.

    Nou blijf genieten he! ;)

    Kus!! Groetjes aan m'n broer!

  • 12 Juni 2008 - 13:38

    Jovannie:

    Spannend hoor wat je daar meemaakt op je werk. Hoop ik hier niet mee te maken dat er iemand een epileptische aanval krijgt, of andere 'enge dingen".

    Wij gaan dit jaar op vakantie naar Egypte. Een nijlcruise maken, daarna naar Cairo en daarna nog lekker bijkomen aan het strand en snorkelen.

    Groetjes en kijk weer uit naar de volgende avonturen van jullie.

  • 12 Juni 2008 - 19:38

    Tiny:

    trek je wandelschoenen maar aan!! ik heb net een stukje over Cape Breton en Newfoundland gelezen en vooral Newfoundland lijkt me geweldig! wel je warme trui en je possum oorwarmers meenemen. (heb je ze al gekregen?)veel plezier en kus en knuffel van mij voor jullie allebij

  • 13 Juni 2008 - 07:52

    Mam:

    Hi lieverd, nou jij maak nog al wat mee daar,maar dan blijft het wel leuk.Ik hoorde gisteren van Brian dat je een nieuw verhaal had,(ik had de dag ervoor nog gekeken)ze waren komem eten hè.Ik hoop dat je lekker weer heb op je trip,het is hier even flink afgekoeld,van 27gr naar 17 phoe.Veel liefs en dikke kus voor jullie X

  • 16 Juni 2008 - 17:06

    Ingrid:

    Hoi,

    Wat heerlijk om het allemaal weer te lezen, klinkt voor ons allemaal "spannend" voor jullie is het alweer gewoon!
    Hier alles zijn gangetje, Kees is voor zichzelf begonnen, KEES VAN DUIN HYPOTHEEKADVIES, klinkt wel toch! Hij werkt vanuit huis, dus al met al wel spannend. Verder nog 6 weken en dan vakantie, kamperen in Frankrijk...dus aftellen.

    liefs van ons allemaal

  • 26 Juni 2008 - 16:25

    Sonja:

    Hi Linda,

    Leuk om weer wat van je te horen. Zo'n epileptische aanval is niet fraai om te zien he? Ik werk nog steeds op de neurologie en Daan heeft per 1 juli een baan in Alkmaar op de cardiologie. Een reis zit er dus nog even niet in. We zijn wel net terug uit Spanje. Was ook wel lekker. Veel plezier nog in Canada.

    Kusjes Sonja

  • 11 Juli 2008 - 20:43

    Patries:

    Hey Lin!

    Ik zie het al wel weer..om jaloers op te worden!Leuke verhalen en leuke foto's!Je hebt het naar je zin iig..Ik heb gelukkig ook vakantieplannen: Ik ga in het najaar 16 dagen naar Curacao..Ben ik ook erg blij mee en heb er superveel zin in natuurlijk!Jij nog veel plezier!!

    kusz patries

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Linda

Live your life to the fullest!

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 188
Totaal aantal bezoekers 111124

Voorgaande reizen:

30 Maart 2015 - 30 Maart 2015

Borneo en China (2 maanden)

22 Januari 2012 - 29 Januari 2012

Lapland 2012

20 Mei 2010 - 31 Mei 2010

California 2010

22 September 2009 - 29 April 2010

Mijn gevecht tegen borstkanker

15 April 2009 - 12 September 2009

Zuid Amerika 2009

07 April 2008 - 07 April 2009

Canada 2008

10 Oktober 2005 - 10 Oktober 2006

Zuid oost Azie en Nieuw Zeeland 2006

01 Oktober 1997 - 22 November 2003

Waar de 'itch' begon... 1997

Landen bezocht: