Roadtrip: ocean to ocean in 31 days - Reisverslag uit Halifax, Canada van Linda Turnhout - WaarBenJij.nu Roadtrip: ocean to ocean in 31 days - Reisverslag uit Halifax, Canada van Linda Turnhout - WaarBenJij.nu

Roadtrip: ocean to ocean in 31 days

Door: Linda

Blijf op de hoogte en volg Linda

27 Augustus 2008 | Canada, Halifax

Het aftellen is begonnen!!
Vrijdag is mijn laatste dag en Thijs heeft hem er vandaag al op zitten. Zaterdagochtend vertrekken we dan richting het westen met als eindstop Calgary! Dit was het verste punt waar we de huurauto naartoe konden rijden. Dus vandaaruit nemen we dan de bus(:?) naar Vancouver.

Het geregel voor die auto heeft me heel wat kaalgevreten vingertjes opgeleverd :( aangezien een hoop rentalcompany's niet helemaal tot het westen verhuren.(dat is ook wel logisch, het is vergelijkbaar met de afstand van Nederland tot Japan :shock: ;) Uiteindelijk hebben we het via internet WEL kunnen boeken bij hetzelfde bedrijf als de vorige keer! Nu nog even duimen dat we niet weer zo'n benzineslurpend bakbeest meekrijgen, aangezien ze er twee hebben staan die terug naar Calgary moeten :?

Thijs is deze week nog druk aan het lezen om British Colombia uit te krijgen zodat ie ook weet waar we naartoe gaan ;) en ondertussen heb ik al 4x een plan opgezet.(je denkt toch niet dat er nu nog in gerommeld wordt hé :evil: )

Alleen al bij het maken van plan 1 werd ik al moe, omdat ik er teveel dingen in had gepropt, dat we nog geen tijd hadden om een scheet te laten :lol: Aangezien we toch de meeste tijd willen besteden in British Colombia, heb ik steeds meer dingen moeten skippen en is plan 4 uiteindelijk wel redelijk uitvoerbaar :)

We hebben uitgerekend dat we zo'n kleine 8000 km gaan maken en dat zouden we moeten kunnen doen in 103 uur?? Dat betekent gemiddeld zo'n 3 uur per dag rijden! Maar we willen natuurlijk ook wel wat zien dus... er zitten dagen bij dat we een hele dag gaan hiken en dus de volgende dag 7 uur zullen moeten rijden. :shock: Omdat ik met het idee kwam om te gaan kamperen, (he wat leuk! ;)) kunnen we ook weer niet zo heel lang doorrijden omdat we dan in het pikkedonker de tent en de luchtbedden nog moeten opblazen. :?

Ik zal Halifax en de mensen die ik heb leren kennen wel erg missen, ik heb hier echt een leuke tijd gehad!!But..... the travelbug got me!!

Er zijn weer foto's en filmpjes (voor degene die ze nog niet gezien hadden, de filmpjes staan op deze site)En de foto's op: http://www.mijnalbum.nl/Album=EL4VARJN

Dikke kus allemaal, het is trouwens erg leuk om te horen wat jullie allemaal doen in de vakantie!!!Top!!

• 27 Augustus 2008 - 19:03

Martijn En Chris:

Hoi Linda,

Wat leuk om jullie verhalen weer te lezen. Veel te lang al weer niet van jullie gehoord. Gaat Thijs ook nog wat posten?

8000 Km is een piece of cake. Wen maar alvast aan die afstanden, want in Zuid Amerika gaan jullie die ook zeker maken.

De shoestring van Zuid Amerika is trouwens prima. Met nog een paar handige tips van Chris en mij moeten jullie daar zeker je weg wel kunnen vinden :-).

Veel plezier nog en de groeten aan Thijger.

Dikke kus
    Martijn en Chris

• 28 Augustus 2008 - 10:24

Sonja:

Hi Linda,
    Leuk weer wat van jullie te horen. Succes met je laatste werkdag en een hele goede reis naar het westen.
    Kus

• 28 Augustus 2008 - 16:02

Tiny:

it guit oan!! machtig dat jullie er weer vandoor gaan. heel veel plezier en geniet van alles wat jullie tegen komen. je ziet er trouwens enig uit met je klepje op tijdens het werk. kus

• 28 Augustus 2008 - 16:36

Hedwig :

Hoi Linda en Thijs,

Ik hoop dat het weer een super leuke maand gaat worden en dat jullie weer prachtige momenten zullen beleven !! Wij leven later weer met jullie mee als jullie eenmaal alles weer op foto en video posten !

Groetjes van de mannen x.

• 28 Augustus 2008 - 18:51

Herman:

Komen die stomme!!! hoofd lampjes toch nog te pas..............

• 31 Augustus 2008 - 18:08

Hans En Judith:

Hallo Thijs en linda,

Wat een mooie reis hebben jullie voor de boeg! Aardig stukje reizen maar dat is daar natuurlijk niet vreemd... Zo te lezen hebben jullie het nog erg goed naar je zin. Heel veel plezier op deze reis! Wij hebben net een iets te natte zomer gehad maar wel lekker 3 weken in Nunspeet geweest. Dit weekend was het prachtig heet zomerweer en waren we lekker twee dagen aan het strand! Heerlijk! Groeten van ons vijfjes,

Hans

• 31 Augustus 2008 - 18:49

Mam:

hai meisje en Thijs, je XXX

• 31 Augustus 2008 - 18:54

Mam:

Hai meisje en Thijs, je ziet er kek uit in je pakje.Thijs je plan nog in de war geschopt? Jullie komen er wel uit samen.Pas goed op voor beren en veel plezier.GENIET. dikke kusXXX

• 09 September 2008 - 18:50

Zussie Sanne:

he lin en thij heb net ff alle foto's gecheckt echt kei leuk,gaaf pakje trouwens op je oude werk!en leuk filmpje met die baby moose!leuk om te zien wat jullie allemaal meemaken heel gaaf,ik mail snel weer heel veel plezier groetjes aan thijs xsannie