7 april, mooie dag om te vliegen - Reisverslag uit Haarlem, Nederland van Linda Turnhout - WaarBenJij.nu 7 april, mooie dag om te vliegen - Reisverslag uit Haarlem, Nederland van Linda Turnhout - WaarBenJij.nu

7 april, mooie dag om te vliegen

Door: Linda

Blijf op de hoogte en volg Linda

25 Maart 2008 | Nederland, Haarlem

Ja we zijn er weer klaar voor!!

We gaan er weer vandoor, dit keer voor een jaar naar Canada! Aangezien Thijs nog niet alles gelezen heeft van de Lonely Planet ben ik dit keer degene die het plan al uitgedokterd heeft.

Toronto was de eerste optie om ons te settelen, maar nadat Thijs op Youtube een filmpje zag viel dit al af, Toronto is niet leuk... ok ;)
Ik had gelezen dat Ottawa ook een bruisende stad is en opperde dit als tweede optie. Op deze stad kwam ook niet erg veel enthousiasme aangezien het tegen quebec aan ligt en er dus vast ook wel veel frans gesproken wordt..??

Optie nummer drie: Nova Scotia is tot nu toe nog niet afgevallen :grin: maar dat kan altijd nog aangezien Thijs besloten heeft de LP in het vliegtuig uit te gaan lezen...

Nova Scotia ligt helemaal aan de oostkust en ondanks dat het daar regelmatig tot een uur of 12 in de mist ligt en twee keer zoveel regent als in Toronto :shock: lijkt het me toch een erg mooie uitvalsbasis voor verschillende tripjes naar o.a. New Foundland, Prins Edward Island en New Brunswick.

Na onze aankomst in Toronto willen we eerst wat van de stad bekijken en uitvinden hoe het met het kopen van een auto gaat. Daarna een tripje naar Niagara Falls en NY zit ook nog in de overweging (dit plan kan nog alle kanten op :lol: )

Na een aantal maanden werken in de oostkust hebben we minimaal een maand nodig :shock: om naar de westkust te komen en hier te gaan settelen!
Hier gaan we de winter meemaken en is Whistler voor ons wintersportfanaten één van de optie's om te settelen.

Na een jaar werken en reizen komen we dan voor een week terug naar NL om de backpacks om te wisselen van winterklimaat naar het tropisch klimaat van zuid amerika. Hier willen we in drie maanden de landen peru, bolivia en chili aandoen maar ook dit is een wijzigbaar plan ;)

Maar eerst nog de laatste daagjes werken, huisje poetsen, verhuizen en pakken.

Voor wie het leuk vind om ons te volgen tijdens de reis kan zich aanmelden op deze site. Je krijgt dan elke keer een mail als we weer nieuws hebben.

Groetjes en een kus Linda

  • 25 Maart 2008 - 13:33

    Corine:

    Heey Thijs en Linda
    Onwijs top dat jullie al zover zijn met plannen vooral dat het ook nog alle kanten op kan dat blijft leuk... en spannend.. ik houd jullie in de gaten so you better watch out ;)

    geniet ervan enneh tot zaterdag!!
    xx

  • 25 Maart 2008 - 13:48

    Thijs:

    Mooi plan!!!
    Lekker flexibel :-)

    Het begint bij mij nu eindelijk goed te kriebelen... Ik heb er weer zin in lieverd!

    Wil trouwens iedereen even goed kijken naar die mooie banner boven aan de pagina (voor dit kunstwerkje heeft Linda met vierkante ogen achter de computer gezeten)

    Voor de liefhebber komen er ook verhalen te staan op: thijsopwereldreis.waarbenjij.nu (ik hoop dat ik reclame mag maken op deze site :-) )

  • 25 Maart 2008 - 13:50

    Brigitte:

    Geweldig hoe jullie over de wereld reizen en werken. Heel veel plezier en ga je zeker volgen.

    grt Brigitte

  • 25 Maart 2008 - 13:54

    Wynke:

    Super voor jullie!
    Veel plezier.
    x

  • 25 Maart 2008 - 14:30

    Kim Vos:

    Hoi Linda&Thijs,

    Goh, echt spannend zeg!! Nog ff en dan is het eindelijk zover. Ik ga jullie zeker volgen want ben super benieuwd.

    Groetjes
    Kim

  • 25 Maart 2008 - 16:39

    Humphrey:

    Leuke foto daar bovenin. Ik ga straks nog nalezen maar nu eerst naar huis! Veel plezier..

  • 25 Maart 2008 - 17:00

    Kvin:

    Nou kben weer benieuwd hoor.....
    Zal de site goed in de gaten houden....(ja ook die van jouw Thijs)

    Enne ziet er goed uit hoor Lin. die banner......(-;

    Kusje.....

  • 25 Maart 2008 - 17:24

    Hedwig:

    Jeetje, is het al weer zover ??!!! Wat gaat de tijd toch snel zeg !!

    Ik wens jullie uiteraard weer een hele gave tijd toe en dat het hele avontuur maar weer mag uitpakken zoals jullie het hopen en dat jullie weer heel veel mooie verhalen en plaatjes hebben voor ons aan het thuisfront ! Ik zal jullie zeker met belangstelling weer volgen !! Dikke knuffel en stay safe !!!!

    Hedwig, Stefan, juriaan & Sebastiaan x xx

  • 25 Maart 2008 - 17:26

    Hedwig:

    Hoi Thijs ! Sorry nog even vergeten een reactie te geven over die prachtige banner,... ja deze is echt prachtig !!! Linda goed gedaan meissie !!!

  • 25 Maart 2008 - 17:44

    Sonja:

    Hi Linda en Thijs!

    Ik wens jullie alvast onwijs veel plezier en maak er weer een mooi jaar van. Nou ja, eigenlijk wat langer aangezien jullie ook nog Zuid-Amerika aandoen. Ik kijk erg uit naar jullie reisverslagen.

    Liefs Sonja

  • 25 Maart 2008 - 18:41

    Frank En Hizkia:

    super veel plezier toegewenst, we gaan jullie wel missen. zaterdag moeten we dan ook maar ff goed afscheid nemen. met een drankje uiteraard. ik heb me aangemeld, dus volg jullie reisverslag op de voet. tot zaterdag!

  • 25 Maart 2008 - 19:50

    Vivian:

    Lieve Linda,
    Ik wou dat ik een beetje van jouw reislust had; nog steeds geen saaie huisvrouw! Niet dat ik er een ben met mijn 32 urige werkweek, maar toch...Verder dan Spanje, Ierland, Frankrijk, Duitsland, Belgie, Engeland en Luxemburg ben ik nooit gekomen.
    Jij gaat de wereld rond en ik wens je echt een hele spannende, leuke tijd!
    Ik ga jou zeker volgen, meis.
    Groetjes,
    Vivian

  • 26 Maart 2008 - 14:40

    Cynthia En Paul:

    Hey Linda en Thijs!

    De oude vertrouwde site van de wereldreizigers is weer in de lucht.
    Ga het weer allemaal volgen hoor!

    We zien jullie zaterdag, kletsen we verder!

    Liefs Cynthia en Paul

  • 26 Maart 2008 - 16:13

    Ilse:

    Ik wil ook naar Canadaaaaaa

  • 26 Maart 2008 - 19:11

    Marcel En Meta:

    Super!!!!!!!!
    Heel veel plezier het komende jaar...
    En ik heb me aangemeld ...
    We volgen jullie!!!!
    Dikke kus

  • 29 Maart 2008 - 19:59

    De Vissertjes:

    Lieve Thijs en Linda,
    Wij wensen jullie heel veel plezier en zullen de verhalen weer met jaloerse blikken volgen. Tot volgend jaar op de barbecue!!

  • 01 April 2008 - 04:02

    Aad En Noi:

    Hi Linda en Thijs,
    Dat klinkt allemaal erg spannend maar ook koud. Wij dachten dat jullie al een maand op reis zouden zijn maar kennelijk is de reis wat vertraagd. Hoe dan ook, wij wensen jullie een te gekke tijd in Canada en vervolgens in Zuid Amerika. Een heel goede reis en behoudan aankomst. Geniet ervan, je leeft maar een keer.
    Veel liefs van Noi en Aad.

  • 03 April 2008 - 19:56

    Martino & Esther:

    Heee Thijs en Linda
    Wat leuk om weer eens iets van jullie te horen
    Jullie zijn dus nog steeds bij elkaar :-)
    helemaal leuk
    en nu weer samen op reis
    Canada ... heel gaaf !!!!!
    Wij vertekken morgen weer naar Val Thorens, de plek waar jullie elkaar hebben leren kennen

    Ik ga jullie verhaal weer met plezier volgen
    We zijn zelf vorig jaar in thailand geweest en vonden het helemaal super
    Dit jaar word het Zuid Afrika of Cuba ... mmhhmmm moeilijke keuze nog

    wij wensen jullie heel veel reisplezier

    kuzzzz

  • 06 April 2008 - 17:37

    Vanessa:

    Nou morgen vliegen jullie dan dus ik wens je een goede reis. Heel spannend...Ik zal hier op de site blijven kijken voor nieuwe updates. Geniet er van. XOXO

  • 06 April 2008 - 20:05

    Patries:

    Hey Thijs en Linda!!

    Morgen is het dan zover!!Ik wens jullie heel veel plezier en succes in Canada!Ik zal jullie site in de gaten houden!

    gr,

    Patricia

    p.s. linda? heb je nog wat snoep over voor in Canada of is het alweer op? :p

  • 07 April 2008 - 06:28

    Clem:

    het is de grote dag
    fijn reis en tot nieuws (?)
    kusje

  • 09 April 2008 - 14:02

    Opa:

    Nou je bent weg.Ik mis jullie nui al
    Goed aangekomen in Toronto
    Jammer dat we je niet kunnen feliciteren met je verjaardag. Dus doe ik het nu maar.
    Groeten Theo

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Linda

Live your life to the fullest!

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 214
Totaal aantal bezoekers 111117

Voorgaande reizen:

30 Maart 2015 - 30 Maart 2015

Borneo en China (2 maanden)

22 Januari 2012 - 29 Januari 2012

Lapland 2012

20 Mei 2010 - 31 Mei 2010

California 2010

22 September 2009 - 29 April 2010

Mijn gevecht tegen borstkanker

15 April 2009 - 12 September 2009

Zuid Amerika 2009

07 April 2008 - 07 April 2009

Canada 2008

10 Oktober 2005 - 10 Oktober 2006

Zuid oost Azie en Nieuw Zeeland 2006

01 Oktober 1997 - 22 November 2003

Waar de 'itch' begon... 1997

Landen bezocht: