Milford, Paragliden en vliegtuigen met batterijen? - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van Linda Turnhout - WaarBenJij.nu Milford, Paragliden en vliegtuigen met batterijen? - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van Linda Turnhout - WaarBenJij.nu

Milford, Paragliden en vliegtuigen met batterijen?

Door: Linda

Blijf op de hoogte en volg Linda

12 Juni 2006 | Nieuw Zeeland, Queenstown

Op dit moment zit Thijs na 1,5 dag Airport-hangen in een hotel in Auckland op weg naar huis. Zijn oma is namelijk ernstig ziek en de verzekeringsmaatschappij heeft, na een verklaring van de dokter, een retourvlucht naar Nederland geboekt voor hem. Helemaal super natuurlijk voor zowel Thijs als zijn oma!!

Helaas ging alles niet helemaal appeltje-eitje :( Zondag om 7:15 zaten we samen in de bus naar het vliegveld en daar werd al verteld dat het vertrek door weersomstandigheden nog onzeker was :? Maar goed om 9:00 namen we afscheid en ging Thijs het vliegtuig in. Ik moest nog wachten op de bus en had net een boekje gekocht toen ik een smsje kreeg dat hij alweer geland was (en niet in Christchurch :D ) Te weinig zicht was het excuus en later bleek er wat mis te zijn met het vliegtuig (iets met de batterijen; Ik wist niet dat vliegtuigen op batterijen vlogen?) :lol: Heel wat potjes pesten later moest ik gaan werken en heeft Thijs nog tot een uur of 5 op het vliegveld uit zn neus zitten pulken :? Vervolgens werd hij netjes met de bus thuis afgedropt; Probeer het morgen nog maar eens. De verzekering had inmiddels een vlucht op dinsdag maar toch is hij het vanmorgenvroeg nog een keer gaan proberen. Hij zou stand-by staan, toen weer niet..maar gelukkig kreeg ik om half 2 een smsje dat hij in het vliegtuig zat :) Na een hoop steggelen heeft hij vanavond nog een luxe hotel ook!!Wel zorgen dat je van alles gebruik maakt,Thijs!!Go Patra Bali, eten tot ze je kunnen rollen :lol:

Verder ben ik sinds de laatste update lekker aan het werk! Het is rustig maar ik werk in ieder geval 40 uur en ik heb leuke collega's!Alhoewel eentje nogal een mafkees is :? Ze gelooft heilig in god (prima) maar blijft daardoor dr ex achtervolgen omdat ze soulmates zijn :shock: Ik kreeg meteen een stempel "dom" omdat ik niet geloof :?
Helaas zit het Thijs niet echt mee met jobhunten en is hij zelfs lid geworden van de BIEB :shock: Jaja de stripboeken worden ingeruild voor boeken met letters :D Hij weet nu alle ins en outs van fotografie!

Voordat ik begon met werken hebben we nog een trip gemaakt naar Milford Sound. Dit zijn fjorden die door gletsjers in de ijstijd zo gevormd zijn. De weg naar Milford kan slecht zijn in de winter dus de prijs voor een huurauto werd meteen verdubbeld toen we zeiden dat we naar Milford wilden. :(
Gelukkig hoeft er maar één te zijn met een goeie prijs! We wilden meteen doorrijden naar Milford maar omdat ze hier geen kamers vrij hadden moesten we overnachten in Te Anau. Hier hebben we dezelfde dag met prachtig weer rond Te Anau Lake gelopen. Thijs heeft alle camerastanden met zn nieuwe camera uitgeprobeerd :)

De volgende dag hadden we een cruise geboekt in Milford Sounds om 11:00. Dat betekende vroeg opstaan omdat we nog 1,5 uur moesten rijden. Prachtig mooi ijslandschap door de frost. Helaas was er vandaag geen blauwe lucht en zon maar was de boottocht toch wel indrukwekkend!O.a enorme watervallen, Mitre Peak (zie komende foto's) en zeehondjes.
Op de terugweg hebben we nog wat tracks gedaan naar watervallen en heb ik vooral ook weer veel liggen meuren (slapen!!:) )
Twee lekkere dagen dus ;)

Een week geleden hebben we Thijs zn 25e verjaardag gevierd! Na lang tobben over het kado heb ik toch besloten een paraglide(incl fotos') te geven!We zijn tenslotte maar 1x in Queenstown. S'avonds werd hij met oordoppen opgesloten in de wc zodat ik de kamer kon versieren en kreeg hij om 12 uur zijn kado want...het was de bedoeling dat hij dan mooi op zn verjaardag kon paragliden maar...het weer was slecht en hij besloot liever een andere dag te gaan.Dus hebben we op ons gemakkie de beruchte choco-taart gebakken en heb ik die versierd met kaarsjes in de vorm van een '25' We hebben er een gezellige dag van gemaakt en s'avonds zijn we naar 'de da vinci code' geweest!

Op 6-6-06 :shock: was het wél mooi weer en besloot hij die dag te gaan paragliden.Omdat ik het ook al in gedachten had om te doen hebben we die dag dus samen gezweefd door de lucht! Met de gondela gingen we omhoog en vanaf 1km zijn we 'gesprongen'. En wat een prachtig uitzicht over queenstown heb je dan, met zijn bergen en het enorme meer! Wat een machtig gevoel.Wauw!! Gelukkig was Thijs ook erg blij met zn kado. We hebben allebei een cd met foto's en zelfs 2 filmpjes!! :)
Gaaf!

De foto's zijn weer te zien op:http://thijsenlinda.mijnalbums.nl/

Voor wie wil weten HOE LOW-BUDGET wij leven zie:http://geefheteennaampje.waarbenjij.nu/

  • 12 Juni 2006 - 09:56

    Ingrid:

    Heel veel sterkte Thijs (+ familie), heel naar om om die reden terug te moeten naar NL. Linda ook jij sterkte daar down under in je eentje!

    Liefs Ingrid, Kees, Meerten en WouterXXX

  • 14 Juni 2006 - 21:18

    Evalien:

    Heey luitjes.
    Eerst voor thijs veel sterkte in Nederland.Is nooit leuk om zo terug te moeten.
    Hoi Lin.Hier alles kits.Kleinkind groeit al lekker en wordt al n heerlijk mannetje.Ik geniet er met volle teugen van.Per 1 juni ben ik een dag minder gaan werken(mn lijf ging n beetje protesteren,jammer maar zal wel prettig zijn).Op het werk nog steeds erg leuk en de start van het 3e kw.is morgen.Lekker weer nieuwe titels en weer een schone zaak.We zijn er klaar voor.Wat een leuke foto's,wat 'n lef...ik griezel al op 'n flatgebouw,maar ziet er erg stoer uit hoot.Redt je het wel in je eentje...gelukkig werk je waardoor je iets om handen hebt.Hopelijk is Thijs weer snel terug.Tot latersss en veel plezier en vooral sterkte.Dikke kus van Eef en ik moest je ook de groetjes van Melanie doen.Laterssssssssss

  • 15 Juni 2006 - 09:31

    Juliette:

    Hoi Lin en Thijs. Ik lag wat achter maar heb net de laatste verslagen gelezen. Wat maken jullie toch veel mee! Gaaf! En wat een mazzelkont dat je direct in die giftshop werd aangenomen. Hoop dat Thijs weer snel terug komt.
    Ik ga nu genieten van jullie foto's. Dikke kus, jul

  • 15 Juni 2006 - 09:50

    Juliette:

    ...... Ik heb de foto's gezien en ze zijn prachtig. Maar je bent wel echt een engerd Lin !!!!! Verder maar gewoon met de voetjes op de grond blijven, oke ? Jul

  • 20 Juni 2006 - 19:01

    Tiny:

    Hij is weer onderweg hoor, Linda! ik denk dat je hem vandaag weer kunt omhelzen. het waren 5 heel waardevolle dagen. Thijs en oma hebben nog lekker kunnen babbelen. Heel belangrijk voor beide.
    Voor ons was het natuurlijk ook erg fijn om Thijs weer eens te knuffellen! Hij heeft heel veel broodjes pasta kunnen eten!En natuurlijk al die andere lekkere dingen die jullie zo missen zoals chips!!(gemeen he, om je zo te pesten) Nog heel veel plezier de komende maanden en tot 5 oktober.
    Kus en knuffel, Tiny

  • 22 Juni 2006 - 21:49

    Bert & Girls:

    Best weer lang gelden, maar hier weer een berichtje van ons. Ik lees dat Thijs weer op de terugweg is. Hoe gaat het met z'n oma? De foto's zijn weer geweldig! Hier is het schooljaar bijna afgelopen. Eveline gaat na de vakantie ook naar de middelbare school. De basisschool laten we dan helemaal achter ons. Volgende week lekker op vakantie, we gaan naar een camping in de buurt van Venetië. Eerst zouden we met de auto gaan, maar we hebben toch maar besloten om te gaan vliegen, veel leuker! Veel plezier nog en groetjes van Eveline, Annemieke, Jeannette & Bert

  • 04 Juli 2006 - 09:12

    Aad De Graaf:

    Hallo lieve Linda en Thijs,
    Jammer dat het met zijn oma zo slecht gaat. Ik hoop dat zij weer snel beter wordt.
    Hartelijk bedankt voor jullie kaartje. We gaan per internet contact onderhouden. Mijn adres is: peeaad@hotmail.com, ik dacht dat ik het jullie al had laten weten. Ben erg gelukkig met mijn aziatisch prinsesje en zij ook met mij. Ik ga ervan uit dat we een fijne toekomst in Thailand tegemoet gaan. Als je in de buurt bent, laat het dan even weten, we hebben nu een huis met extra woonkamer, dus plek voor logees.
    GRoet,
    Aad.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Linda

Live your life to the fullest!

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 188
Totaal aantal bezoekers 111081

Voorgaande reizen:

30 Maart 2015 - 30 Maart 2015

Borneo en China (2 maanden)

22 Januari 2012 - 29 Januari 2012

Lapland 2012

20 Mei 2010 - 31 Mei 2010

California 2010

22 September 2009 - 29 April 2010

Mijn gevecht tegen borstkanker

15 April 2009 - 12 September 2009

Zuid Amerika 2009

07 April 2008 - 07 April 2009

Canada 2008

10 Oktober 2005 - 10 Oktober 2006

Zuid oost Azie en Nieuw Zeeland 2006

01 Oktober 1997 - 22 November 2003

Waar de 'itch' begon... 1997

Landen bezocht: