Hi warme douche, bye bye mango-juice - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Linda Turnhout - WaarBenJij.nu Hi warme douche, bye bye mango-juice - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Linda Turnhout - WaarBenJij.nu

Hi warme douche, bye bye mango-juice

Door: Linda

Blijf op de hoogte en volg Linda

04 Oktober 2006 | Indonesië, Batavia

Als eerste kijk ik er natuurlijk erg naar uit om iedereen na een jaar weer te zien en lekker bij te kletsen!!...maar als goeie 2e komt toch wel het broodje kaas, drop, thee ala Linda, aardappelprutje van mama en hete bliksem van Juul (hint ;) )

En natuurlijk een lekkere warme douche in koud nederland.De afgelopen 3 weken in Indonesie hebben we het met koud water gedaan wat ook echt geen probleem is aangezien je hier zweet als een gek :D

We kwamen aan in Denpasar en waren meteen weer bekend met de hitte en de mentaliteit van de mensen.Het begon al met het Internationaal Rijbewijs (wat we nodig hadden om een auto te kunnen huren) aangezien de één zei dat we hiervoor naar het politieburo moesten en de ander zei dat het niet meer werd uitgegeven.
Jaja, het vertrouwen van indonesiers kennen we nog wel.. :?
Dus na 2 dagen strandhangen op Kuta is Thijs na het weekend achterop de motor naar het politieburo gegaan en bleek dus dat het niet meer werd uitgegeven!!

Uiteindelijk hebben we dus iets afgeweken van ons plan, omdat niet alles met public transport te doen is, maar hebben we toch een hoop dingen kunnen afvinken van ons lijstje!
Tijdens het standhangen hebben we nog het carnival in Kuta meegepikt en was Thijs één van de velen die een turtle gereleased heeft op het strand.Ook hierbij dachten we eerst weer genept te zijn want niemand wist ergens van om 9uur smorgens...maar het bleek indonesische tijd te zijn..twee uur later dus ;)
Ik zag Thijs nog net met een bakje turtle toen ik terugkwam van het shoppen.

De 3e dag hebben we luxe gedaan en zijn we met de taxi van Mas naar Ubud gegaan.Dit is het culturele centrum van Bali waar we 4 dagen zijn gebleven en vast wat ideeen hebben opgedaan voor souvenirs.We hebben hier een traditionele dans bijgewoond in het paleis,het monkeyforest bezocht met bijdehante apen en we zijn een dagje langs de rijstvelden gaan fietsen.Vanhieruit hebben we ook een tour geboekt naar Gunung Batur,een vulkaan in het noorden die zijn laatste uitbarsting had in 1999.

Nadat we in Ubud een ticket naar het eiland Gili Air hadden gekocht zijn we de volgende dag met de boot naar Lombok gegaan.Daar werden we door Haman tours ontvangen en zijn we er weer ingetrapt door een retourtje te kopen 'Cheaper than from Gili' :?
Voor een erg goeie bargain voor ons hutje hebben we heerlijk 5 dagen geluierd op bounty island Gili Air!Beetje zonnen, mangojuice erbij en je druk maken over wat je wil eten voor lunch en diner :D Kan slechter.

Na 2 dagen zijn we wat gaan ondernemen namelijk een snorkeltrip!!Hierbij zijn we op 4 verschillende plaatsen gaan snorkelen waaronder ons eigen eiland maar ook de andere twee.Erg super, mooi koraal en een hoop gekleurde vissen uit Nemo!We hebben een barracuda gezien,een hoop kleine kwalletjes :? maar het hoogtepunt waren wel de turtles!!Nadat iedereen het beestje al een aai had gegeven dook ik ook voor een poging.Pijn in mn oren, vergeten te klaren, maar ik heb hem wel bij zijn schildje gegrepen :D En zoef weg was ie..Wauw!!!Op de trip hebben we er 5 gezien waarvan één wel een doorsnee had van een meter :shock:

Goed eenmaal terug bij ons huisje...auw!!Wat denk je?Heel de dag netjes met shirt aan gesnorkeld, benen vergeten en enorm verbrand!! In de avond kreeg ik ook nog een verlate allergische reactie van de kwallebeetjes en zat ik helemaal onder de bulten. Dat was dus een paar dagen moeilijk zitten en een hoop krabben :cry:

Vanuit Gili Air WAS de mogelijkheid om een 3 daagse trekking te boeken op Gunung Rinjani,een vulkaan op Lombok.We hebben hier tijdens ons geluier even over nagedacht maar toen we alle verhalen gehoord hadden en zelfs een stel moeilijk zagen lopen na de trekking was ik toch blij dat we deze geskipt hadden!!Ander keertje misschien ;)

Wél zijn we van Gili Air naar Senaru gegaan wat onderaan de vulkaan ligt, voor het uitzicht dan ;) Hier hebben we samen met 2 meiden van Gili een walk gedaan naar watervallen en een traditioneel dorpje.De watervallen waren erg mooi en in het dorpje kon Thijs eindelijk zijn zak met ballonnen uitdelen.Veel toeristen hadden ze niet gezien aangezien de kindjes met grote ogen keken en zelfs de ouders blij waren met een fluitje :)

Na Senaru zijn we rondom de vulkaan gereden en hebben we aan de andere kant in Tetebatu overnacht.Hier heb ik niet mijn beste nacht gehad aangezien de speakers van de moskee dwars door mn oordoppen heenblehrden. Echt kattengejank, ieder een eigen lied en allemaal door mekaar heen de hele nacht door!! :evil: Lang leve de ramadan!!
Maar ook hier was het uitzicht prachtig en hebben we een 4urige trek door de rijstvelden gemaakt!!!
...omdat we verdwaald waren ;)

Na Tetebatu hebben we de terugweg naar Bali ingezet.Nog één keer met de boot en dan door naar Ubud.ze voorspelde flinke golven dus een heerlijke coma voor Linda na 2 pilletjes!!
'Dat ging soepeltjes' :)
'Ja, dat was het ook, zei Thijs' :?

Verbazingwekkend zijn we met ons 'retourtje' toch goed in Ubud aangekomen en kon ik me eindelijk uitleven met SHOPPEN!!!Mooi houtwerk gekocht en souvernirs voor anderen.S'avonds hebben we dan toegegeven aan verwennerij nl: een uur massage en scrub eindigend in een rozeblaadjes-bad met fruit en thee!!! :shock: mmmmm

Na een dagje strandhangen in Kuta moeten we vanmiddag dan echt vertrekken. Hopen dat ze onze tassen vol als handbagage accepteren :?
We vinden het wel erg jammer maar het was in ieder geval een prachtig jaar en we gaan gewoon op naar de volgende uitdaging!Samenwonen? :D Nee, Canada!!

Iedereen hartstikke bedankt voor jullie leuke berichtjes en verhalen uit Nederland!!!
Over een paar daagjes kan het weer live :)
Nog even de laatste zonnestralen en een mangojuice en tot over een paar dagen!!!

Dikke kus

ps: foto's worden in NL geupload aangezien indonesie een snelheid heeft van een half uur per foto :?

• 04 Oktober 2006 - 07:32

Nel:

Hoi Linda en Thijs
    Nog plezier de laatste dagen en een goeie terugreis .En Linda vlug weer afspreken voor te winkelen en kletsen ook met Heidi.Groetjes

• 04 Oktober 2006 - 07:36

Esther:

dat het jaar er alweer opzit ... wat gaat dat snel he
    wij kregen vorig jaar rond deze tijd de sleutels van ons huis .....
    heb genoten van al jullie reisverhalen en lees dat jullie volgende trip naar canada gepland staat
    en dat samen wonen dat moet wel lukken want als je een jaar lang met elkaar op reis kan zonder elkaars kop in elkaar te slaan dan moet samenwonen zeker lukken hahahaha
    jullie hebben de test met vlag en wimpel doorstaan ;-)

fijn terug reis
    hier is het sinds deze week herfst
    daarom vertrekken martino en ik zaterdag nog voor een week naar de zon in tukije

kuzzz

• 04 Oktober 2006 - 08:41

Ingrid:

Wat zal het tegenvallen in Nederland voor jullie...nemen je wat zon mee. Hoop je snel te zien
    Liefs Ingrid, Kees, Meerten en Wouter

• 04 Oktober 2006 - 10:37

Tiny:

Welkom thuis!!!!

• 04 Oktober 2006 - 19:53

Robert-Jan:

I hope to see you soon.

Welcome home in an few days

Robert

• 05 Oktober 2006 - 09:59

Hedwig:

Heeel fijn dat jullie weer naar ons koude kikkerlandje komen,...en het zal wel shoking voor jullie zijn want koud is het voor jullie ! een veilige reis terug naar huis enne WELKOM THUIS !!!!! We horen jullie wel als het zover is!! Blij jullie straks weer te ZIEN ! Groetjes Hedwig, Stefan , Juriaan & Sebastiaan.