Poeltje-jatten op Hotwater Beach - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Linda Turnhout - WaarBenJij.nu Poeltje-jatten op Hotwater Beach - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Linda Turnhout - WaarBenJij.nu

Poeltje-jatten op Hotwater Beach

Door: Linda

Blijf op de hoogte en volg Linda

27 April 2006 | Nieuw Zeeland, Auckland

We zijn net klaar met onze grote schoonmaak dus nu even tijd voor een verhaaltje!

Allereerst natuurlijk mijn verjaardag.
Iedereen hartstikke bedankt voor jullie smsjes en kaartjes!!!Erg leuk!!
Nel: die van jullie kwam vandaag pas binnen,maar hartstikke leuk natuurlijk, bedankt!!

Toen ik smorgens na 45 min in bed blijven liggen eindelijk 'wakker' mocht worden bleek de hele kamer en buitenplaats helemaal versierd te zijn met ballonnen en een 'Happy Birthday' slinger!!
Na een lange massage en het tussendoor uitpakken van kadootjes was ik een erg tevreden 29 JARIG meisje!!!(niet 30 volgens sommige :x ) Ik ben erg verwend met MUD scrub & moisterizer, flinke zak choco-eitjes, een zelfmaakpakket sushi, maar de klapper was kaartjes voor Dirty Dancing in het Theater!! Na het maken en nuttigen van de sushi en chocotaart zijn we naar de Skytower gegaan voor een verjaardagssprong!!! Dankzij mijn 'fluffy sterretjes' (zie foto) mocht ik weer een keer GRATIS en zijn we daarna doorgegaan naar mijn restaurant voor een GRATIS cheesecake met koffie :lol:

We zaten zo vol van de cake dat we maar een kleine hap chinees bij de foodcourt gedaan hebben voordat we naar het Theater gingen.
Dit theater was alleen al supermooi! Beetje aziatisch, iedereen poepie-sjiek en wij....in longsleeve, fluffy jumper en bergschoenen :? :) De voorstelling was erg gaaf, mooie zang,dans en decor!!Kortom ik ben erg verwend en de dag was geweldig!!!

Afgelopen 'weekend' zijn we op de gok naar Coromandel gegaan want het begint hier nu ook een stuk kouder te worden :?
Maar wij mazzelpikken hadden weer een allerprachtig weertje!! Het was zo'n 3 uur rijden naar Coromandel forest waar we in de Puketui Valley een track wilde lopen.
Het is maar goed dat Thijs aan het begin van de track een foto heeft gemaakt van de kaart die daar stond anders hadden we het helemaal niet kunnen begrijpen. 'Meer paden dan de kaart laat zien, welke gaan we volgen?' 'Ik hoor water, daar is de rivier!' :? Het was wel een prachtige wandeling waarbij we 500 m door een oude goudmijn zijn gelopen. Bleek halverwege dat ie vol zat met GLOWWORMS!!!

Na de track zijn we op weg gegaan naar Hotwater beach. Dit is een strand wat delen met thermal activity heeft, waar bij eb hordes mensen een kuil komen graven voor hun eigen hotpool!!! Wij? Wij hebben ons eerst vermaakt met pootjebaden om daarna iemand anders zijn poeltje 'over te nemen' :D Erg leuk om zo tegen de avond met je kont in een heet poeltje te zitten!

Daarna op naar het Holiday Park in Hahei!(we zijn hooked aan Holiday Parken :D )
Bleek de volgende dag dat we echt een min van het prachtige strand afzaten!! Dus hebben we daar lekker ontbeten!!
Om 10 uur zijn we aangereden naar Cathedrale Cove waar we een walk van 2 uur return hebben gelopen. Een mooie walk langs het strand met prachtige uitzichten en een nog mooier eindpunt: Cathedrale Cove!Dit is een flinke rots op het strand die is uitgesleten door de zee (zie foto's)Wauw!!! Na een lunch op het strand zijn we weer teruggelopen en wilde we met de auto het pondje pakken naar Whitianga om daar onze maori ketting te bone carven. Ten eerste kon de auto niet op DIT pondje en ten tweede was het na een belletje te laat om te bone-carven.... :( Next time!

Toen zijn we maar via de 'coastal highway' op weg gegaan naar Auckland aangezien we nog een paar uur rijden voor de boeg hadden.
Hier nog een prachtige zonsondergang meegepikt en een vierkante Kauri :shock: :D
Weer supergeboft met het weer en enorm genoten.

Gisteren zijn we 8uur bezig geweest om ons huisje helemaal spik en span in orde te maken! Dit keer -no comments- :D
En vandaag hebben we al wat dingen ingepakt, want overmorgen gaan we Auckland verlaten :( Gelukkig gaan we eerst lekker twee weken reizen om daarna een baantje in Queenstown te gaan zoeken.

Volgende verslag dus vanuit het ZUIDER-eiland!!

Dikke kus voor alle fanatiekelingen ;)
Foto's op: http://thijsenlinda.mijnalbums.nl/

• 27 April 2006 - 07:15

Esther:

heeee

wij zijn net terug van een week

• 27 April 2006 - 07:26

Ingrid:

Weer zitten genieten van jullie verhaal...en de foto's bekeken, ik had in Mozambique toch een heel andere taart!!!
    Liefs Ingrid. Kees, Meerten en dikke knuffel van Wouter

• 27 April 2006 - 07:31

Esther:

2e poging
    er ging even iets fout hahahaha
    wij zijn dus net terug van een week VAL THORENS !!!!
    helemaal super en veel beter weer dan vorig jaar (al was dat niet zo moeilijk)
    dit jaar hadden we de gok genomen om low budget 8 dagen val thorens met 4 personen voor 400 euro te boeken (neeee niet per persoon maar 400 voor 4 personen !!!! incl. skipas)
    en dat is goed bevallen
    we sliepen schuin boven de yorin bar, dus in de pc hooftstraat van valtho !!!
    we hebben heel de week een stralende zon gehad en heerlijke sneeuw
    het was weer super, er speelde heel de week een geweldige band in de maleisia ..... dus we hebben heerlijk veel gedronken en gefeest

ondertussen ben ik weer aan het werk en mis ik valtho.....
    zou graag nog even een afdaling pakken met mijn board
    maar dat word weer een jaartje wachten
    (wij zijn dit jaar met onze eigen "nieuwe" auto gegaan en dat beviel prima
    jaaaa martino is sinds kort in het bezit van een prachtige suv !!!)

vorig jaar waren we volgens mij in de zelfde week geweest en dit moet dus betekenen dat jullie elkaar een jaar geleden hebben ontmoet !!!
    GEFELICITEERD
    de vonk sloeg een paar weken later pas over toch ???
    dus jullie eenjarig jubileum moet ook een dezer dagen zijn ....

aan jullie fotos te zien hebben jullie het nog steeds geweldig samen
    ik geniet elke keer van jullie reisverhalen en zie weer uit naar het volgende verslag ....

mooie foto's lin !!!
    wij hebben dit jaar een hele shoot gedaan op de berg in valtho (geinspireerd door linda's mooie foto van vorig jaar)en toen liet mijn vriendin haar snowbaord in de ravijn vallen !!!!! gelukkig heeft een van de beveiligingsmannen hem weer op kunnen halen hahahaha

heel veel plezier verder met jullie waanzinnige reis

kuzzzz

• 27 April 2006 - 23:43

Tao:

Hi guys, good to hear that you're still having the time of your lives. Sorry, forgot, but Happy Birthday dear Linda. Send me an email to let me know what your plans are to do with Australia. We are buying a bus, maybe you can come and travel with us for a while. Love from Tao and Marian. xox

• 27 April 2006 - 23:45

Tao:

Ps, my email address is tao2012@bigpond.net.au :-)

• 29 April 2006 - 10:51

Evalien:

Als vanouds weer genoten van de heerlijke trip van jllie.Uitgebreid de foto's bekeken.Wat een avonturen zed..het schaamrood staat op mn kaken omdat ik je verjaardag vergeten ben.Dus..alsnog van harte gefeliciteerd.Het is hier nu koninginnedag en ben net terug van de vrijmarkt.zoals gewoonlijk weer n hoop rommel maar erg gezellig.Het is koud (12 graden)en vanmiddag wordt er regen verwacht maar dan hoop ik binnen in een tent bij mn favoriete stamkroeg te zitten.Hier treden vandaag 2 soulbands op dus dat kan een latertje worden.Tot gauw en blijf genieten .Dikke kus van Eef.

• 30 April 2006 - 19:14

Herman Velink:

Ook dit keer!!!! weer prachtige foto's en een sappig verhaal die het geheel nog interessanter maken!Bij julie wordt het kouder... bij ons eindelijk warmer..+ 20gr.
    Dikke kus van het thuisfront.DOOEIII

• 01 Mei 2006 - 13:54

Mark:

Zo te zien hebben jullie weer een hoop mooie dingen gezien en meegemaakt, ga zo door.
    Na de skydive gaan jullie ook nog wel bungjeeeeeenn in Queenstown toch ?

Over Queen gesproken, koninginnedag (nacht) was wel weer leuk in Utreg, wel een beetje blauwbekken maar eind deze week wordt het 25C (sorry hoor)

Groet,

Mark

• 04 Mei 2006 - 14:37

Mam/anneke:

hai lieverd, het gaat nog steeds goed lees ik en zie ik aan de foto`s. krijg je mijn smsjes wel? veel liefs en een dikke kus voor jullie.