Skyjump: met 75 km/u van 192 meter + foto's!! - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Linda Turnhout - WaarBenJij.nu Skyjump: met 75 km/u van 192 meter + foto's!! - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Linda Turnhout - WaarBenJij.nu

Skyjump: met 75 km/u van 192 meter + foto's!!

Door: Linda

Blijf op de hoogte en volg Linda

02 April 2006 | Nieuw Zeeland, Auckland

Nel: hierbij het adres, misschien ook handig voor anderen. (pap, mam: Thijs zijn ouders lopen al twee pakjes voor ;)

1 Clarence street
Ponsonby
Auckland

Inmiddels hebben we alweer een nieuw tripje achter de rug!! We zijn namelijk 4 dagen naar het noorden van het eiland gegaan. Waren ze op mijn werk minder blij mee, maar we noemen het niet voor niks working HOLIDAY ;)

Goeie deal gemaakt bij de vorige autoverhuurder en dit keer gingen we op weg naar Paihia met een bluebird automaat!!
Paihia is DE stek voor trips naar de Bay of Islands en op de weg hiernaartoe zouden we nog een poging doen voor Goat Island (marine reserve) Dit keer waaide het niet en kon zelfs IK, met mijn haaienvrees, een stuk gaan snorkelen :lol: Een hoop grote vissen gezien maar niet zo kleurig als in Thailand. Ook konden we dit keer wél met de Glassbottomboat mee en daar werd ook uitgelegd dat de vissen hier in Nieuw Zeeland niet zo kleurig zijn omdat ze hier geen koraal hebben. Vissen passen zich aan de omgeving aan en Nieuw Zeeland heeft nou eenmaal geen koraal maar rots :? We hebben wel een eagle-ray gespot op de bodem van de zee!!

Die middag meteen gebeld voor de Bay of Islands trip voor de dag erop. We konden nog mee maar dan moesten we wel voor 6uur betalen, dus....wij op volle snelheid via een hoop slingerweggetjes door dit prachtige landschap naar Paihia.
Gelukkig waren we op tijd en konden we nog boeken! Op de camping hadden we keus uit een erg grote 6 persoons cabin of een krappe krakkemikkerige caravan! "So you want the cabin?" 'No, we like the caravan' :shock: :lol: In deze erg gezellige caravan kon Thijs alleen niet rechtop staan en moest ie schuin in het bed omdat dit tussen de ramen geklemd zat :D Maar goed, het was maar voor één nachtje en we konden in ieder geval pannekoeken bakken in de caravan. Bleef ook goed hangen dus we hebben heerlijk geslapen in pannenkoekengeur :)

De volgende dag werden we om half 9 opgehaald door iemand van de Bay of Islands tour. Met deze tour gingen we niet alleen door de Bay of Islands varen maar ook met dolfijnen zwemmen! De boottocht was geweldig, het was mooi weer en we voeren tussen een tros eilandjes met prachtige baaien. Na het spotten van de eerste springende dolfijnen werden wij in wetsuits en snorkeloutfits gehesen en werden we vlakbij de dolfijnen in het water gedropt. Nu was het onze taak om dan zo snel mogelijk achter ze aan te zwemmen. Thijs en ik zaten in de 2e groep en hadden meer geluk dan de 1e waarbij de dolfijnen geen zin hadden en meteen wegzwommen. Wij waren koud in het water toen iedereen in de boot begon te joelen als een gek. Dus toen ik mijn snorkel onder water stak zag ik onder me en naast me zo'n 6 dolfijnen voorbij racen. Ik stak mijn armen uit want het leek net alsof je ze bijna aan kon raken zo dichtbij waren ze! Inderdaad BIJNA :? :D
Bijhouden kun je ze niet dus na 2 min hadden ze er alweer genoeg van en gingen ze pleite.
Maar dat geeft niet want wat een kick is dat om omringd te zijn door dolfijnen. Wauw!!

De rest van de dag hebben we ze nog wel gezien maar niet meer gezwommen. We hebben gelunched op een prachtig afgelegen strandje waar we helemaal loom van de zon de rest van het uur in coma zijn gegaan :) Onze eindbestemming was 'Hole in the Rock' en tja dat was inderdaad een gat in een rots :? Ok leuk!!
Om 5 uur stonden we na een heerlijke dag weer aan wal en moesten we gauw weer vertrekken naar onze volgende bestemming Kaitaia.

Onze volgende camping was in Kaitaia maar dan wel op loopafstand van het 90 mile beach!
De volgende dag hadden we dan ook een bustour geboekt waarbij we met 120 km/u over het brede strand richting Cape Reigna scheurden. Dat mag hier want dit strand staat bekend als de snelweg naar het noorden :D
Nu moet je wel weten waar je wél en waar je NIET kan rijden zonder 4WD!! Halverwege 90 mile beach kwamen we namelijk het dak van een mercedes tegen omdat de eigenaar dacht dat ie door een halve meter diep stroompje kon rijden. Wat ie NIET kon :)

Cape Reigna is het punt waar de tasman sea en de pacific ocean bij elkaar komen en dat kun je ook duidelijk zien aan de stromingen. Deze plek staat volgens de maori's ook bekend als het vertrekpunt voor geesten op weg naar Hawaiki. Op één van de prachtige strandjes hebben we gelunched en daarna hebben we vooral veel in de bus gezeten en geluisterd naar wat onze vrolijke chauffeur allemaal te vertellen had...En...Linda in een bus....IK heb vooral ook veel liggen snurken :? Ik kan het ook niet helpen...

De dag erop was alweer de laatste dag van onze 'vakantie' en moesten we zo'n 4 uur slingerweg rijden om bij het Waipoua Forest te komen. Hier wilden we in ieder geval 3 tracks lopen nl: The Giant (god of the forest) 5 min, The 4 sisters 30 min en de Father of the forest 50 min. Een heel bos vol met dikke, lange bomen (oftewel Kauri bomen) waarvan de 'god' de langste is nl: 52m en een doorsnee heeft van 14m :shock: De 'father' is de dikste (16m) en de ouste (2000 jaar) en de 4 sisters lijken wel uit een stam te groeien!!!Helaas zaten we een beetje met tijdgebrek en hebben deze keer de gebruikelijke route van 50 min in 30 min gelopen :lol: En wat hebben we weer genoten van deze dagen!!!

Dan natuurlijk nog de uitleg van de titel:
Afgelopen woensdag hebben wij de SKYJUMP gedaan!!! :shock:
Hierbij spring je van 192m van de skytower af!! Ik kon deze jump gratis doen maar Thijs moest in eerste instantie $140 betalen en dat was te duur :( Na een hoop dralen en nagelbijten heb ik het formulier ingevuld en werd ik in mijn pak/tuig gehesen. Met de lift omhoog ging nog prima maar toen ik in de wind de 'springplank' op moest werd ik minder enthousiast :? Voor de foto kon ik nog wel even lachen maar toen ik aangehaakt en wel bij het randje moest gaan staan zei ik: 'Ik wil niet meer'!! :lol:
Tuurlijk ga je wel....dus iemand riep: Three, Two, One.... GO!!!En daar ging ik 7m naar beneden. Daar hang je dan voor het raam van het uitkijkpunt, te grijnzen voor een foto :lol: ..mmm dat valt best mee, en hop daar ging ik voor de overige 185 m :shock: :D En ik kan nu gelukkig zeggen dat ik er echt van genoten heb, het was geweldig!!!
Toen ik mijn pak aan het uittrekken was kwam het stel, waar Thijs beneden een babbeltje mee gemaakt had, naar boven voor de skyjump. Hij wilde blijkbaar niet alleen springen of had geld teveel maar hij bood Thijs aan om zijn Jump te betalen!! :shock: Dus na heeeel even twijfelen heeft Thijs uiteindelijk ook kunnen springen!!!En de mazzelkont heeft ook nog een tweede keer kunnen springen maar ik was helaas al uit mijn pak :?

Foto's op: http://thijsenlinda.mijnalbums.nl/
Dikke kus voor iedereen!!!

  • 03 April 2006 - 09:54

    Ingrid:

    Jeetje wat geweldig...zwemmen met dolfijnen en dan die jump!! stoer hoor, ik ben benieuwd naar de foto's. Hier alles rustig, we maken ons op voor de verjaardagen, Wouter wordt alweer 1 jaar! dikke kus van ons allemaal.

  • 03 April 2006 - 22:09

    Evalien:

    wauw,.......geweldig zeg.met mijn hoogtevrees had ik het niet eens met bijbetaling gedaan maar geloof zeker dat het een indrukwekkende ervaring is geweest.die dolfijnen lijkt mij wel enig.Wat een belevenissen weer.Lekker dat je vrije dagen (kan,ofgewoon doet)neemt.Je bent daar maar zo'n korte tijd en moet alles toch meemaken.Dan maar langer daar blijven..toch.Doen jullie goed.Geniet er maar lekker van.Je leven lang kan je nog werken,maar erven genieten en alles doen moet je doen als je jong bent.Lievies tot jullie volgende verslag..ik kijk er weer naar uit om mee te beleven .Dikke kus ven Eef

  • 04 April 2006 - 00:56

    Brigitte:

    een paar dagen ff weg en meteen al zoveel weer me egemaakt! Leuk hoor. Zwemmen met dolfijnen staat ook nog op mijn lijstje, maarre...ergens vanaf jumpen...nee dank u :-)

  • 04 April 2006 - 05:33

    Thijs:

    Jeetje

  • 04 April 2006 - 05:33

    Thijs:

    wat

  • 04 April 2006 - 05:33

    Thijs:

    heb

  • 04 April 2006 - 05:33

    Thijs:

    jij

  • 04 April 2006 - 05:34

    Thijs:

    een

  • 04 April 2006 - 05:34

    Thijs:

    hoop

  • 04 April 2006 - 05:34

    Thijs:

    REACTIES!!!

  • 09 April 2006 - 10:52

    Mam/anneke:

    weer gweldig verhaal, ik heb de foto's ook bekeken,het is ook geweldig te ZIEN hoe jullie genieten.veel plezier nog.P.S mooi standje Thijs.Veel liefs mam Anneke XXX

  • 10 April 2006 - 19:09

    Tante Diane:

    Hallo lieverds. Ik hoef niet te vragen hoe het met jullie gaat, want dat is mij wel duidelijk. Geweldig hoe jullie daar lekker genieten!! En vooral dingen doen waar een ander alleen maar van kan dromen. En daarmee bedoel ik voornamelijk dat zwemmen met dolfijnen. En wat een lef met dat jumpen!!! Ik moet eerlijk zeggen, Nieuw Zeeland wordt meer en meer aantrekkelijk na jullie rondleiding. Wat een fantastisch land. Ook de foto's zijn kei leuk. Ik kan alleen maar zeggen, geniet met alles wat je kan, en wij genieten hier van mee op onze manier. Ik kijk nu weer uit naar jullie volgende verslag. Heel veel liefs, dikke kus en knuffels van Brian Diane en Shana.
    XXXXXX

  • 11 April 2006 - 18:41

    Robert-Jan:

    Hey Linda&Thijs,

    Ik schaam me dood dat jullie niks van me gehoord hebben. Op m'n werk is het gewoon heel moeilijk om te reageren en inmiddels hebben wij thuis internet. Ja,ja natuurlijk één van de laatste in Nederland... Het is heel bijzonder om jullie verslag zo te lezen en het is goed dat jullie dit goed bijhouden. Linda, ik wilde je nog bedanken voor je smsje, ik dacht even dat je weer terug was hier in NL, maar nee. Ik probeer vanaf nu een beetje meer contact te houden. All the best Robert-Jan

  • 13 April 2006 - 14:25

    Filiaal Haarlem:

    Van Harte gefeliciteerd met je verjaardag!! 30 was het toch.............
    Geniet van een heerlijke dag samen met elkaar!

    Heel veel liefs cc haarlem

  • 13 April 2006 - 14:35

    Aad:

    Hallo lieve Linda, hartlijk gefeliciteerd met je verjaardag. Waarschijnlijk ben ik wat te laat maar ik heb nogal een druk verkeer met mijn geliefde in Thailand. En tussendoor moet ik ook nog proberen te werken.
    Anyway maak er een leuk feetje van. Groet, ook voor Thijs.

  • 13 April 2006 - 21:07

    Maasjes:

    Hi die lieve Linda,
    Van harte gefeliciteerd met je verjaardag. Ben je inderdaad 30 geworden? Ik hoop dat je ons smsje ook hebt ontvangen.Maak er een gezellige dag van samen met Thijs. Thijs jij natuurlijk ook van harte. Wat hebben jullie alweer veel meegemaakt. Te gek zeg met dolfijnen zwemmmen. Lijkt me een waanzinnge beleving. Maar jumpen van zo'n hoogte dat is niet aan mij besteed. Dat jullie dat durven en Thijs zelfs 2x. Ongelovelijk. Ik heb geen hoogtevrees maar ik zou het absoluut niet durven.
    Hier is alles goed. We hebben dit weekend een heerlijk lang paasweekend. Gezellig leuke dingen doen en een beetje bijslapen. Wij wensen jullie nog veel plezier en tot mails.
    Dikke kus van ons allemaal. Annemieke, Eveline, Bert en Jeannette

  • 18 April 2006 - 06:24

    Jarige-Job-Af:

    30!!!!!!!!! neeeeehhhh!!
    Nog niet :( 29 was al errug genoeg, maar hartstikke bedankt voor jullie reactie's en leuke mailtjes!! Enne 29 jaar is 29x springen??? Kus

  • 18 April 2006 - 06:25

    Nog Een Jaar Niet 30:

    Oke, 2 keer dan!!! Wauw!!

  • 10 Mei 2006 - 18:22

    Hedwig:

    Hoi hoi,

    Hier weer eens een reactie van onze kant!
    Een Sky-jump, dat je DAT durft !!!!! WOW!!! dat is nou echt iets wat op mijn "not-to-do-lijstje" staat. Verder is hier weer alles op rolletjes (eindelijk),.. in iedergeval iedereen uit de ziekenboeg en weer alive & kicking !
    Dank je voor de mooie warrior-card !! SUPER !! Keep 'm comming !!

    Dikke knuffel van Hedwig en Co.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Linda

Live your life to the fullest!

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 150
Totaal aantal bezoekers 111096

Voorgaande reizen:

30 Maart 2015 - 30 Maart 2015

Borneo en China (2 maanden)

22 Januari 2012 - 29 Januari 2012

Lapland 2012

20 Mei 2010 - 31 Mei 2010

California 2010

22 September 2009 - 29 April 2010

Mijn gevecht tegen borstkanker

15 April 2009 - 12 September 2009

Zuid Amerika 2009

07 April 2008 - 07 April 2009

Canada 2008

10 Oktober 2005 - 10 Oktober 2006

Zuid oost Azie en Nieuw Zeeland 2006

01 Oktober 1997 - 22 November 2003

Waar de 'itch' begon... 1997

Landen bezocht: