Rotorua (scheetjes laten toegestaan) - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Linda Turnhout - WaarBenJij.nu Rotorua (scheetjes laten toegestaan) - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Linda Turnhout - WaarBenJij.nu

Rotorua (scheetjes laten toegestaan)

Door: Linda

Blijf op de hoogte en volg Linda

04 Maart 2006 | Nieuw Zeeland, Auckland

Jaaaa!! We zijn er een kleine 4 uur mee bezig geweest maar daar zijn de foto's!!
http://thijsenlinda.mijnalbums.nl

Inmiddels alweer een tijd geleden, dus maar weer 'even' een update.

Hoop gezien en gedaan in de omgeving van Auckland! Twee weken geleden hebben we voor het eerst een auto gehuurd en zijn we naar Goat Island gereden, je schijnt hier erg mooi te kunnen snorkelen. Dus Thijs rijd en ik help hem herrinneren op de linkerweghelft te blijven na elke bocht :D
Af en toe nog misgrijpen naar de pook (die zit nu ook links :? ) en het aanzetten van de ruitenwissers bij linksafslaan gaf ook een hoop :lol: Na een prachtige rit door mooie natuur kwamen we aan bij Goat Island. Daar heeft Thijs gelukkig nog een rog gezien tijdens het snorkelen en heb ik het gehouden bij een korte dip en zonnen…(te hoge golven :? ) Helaas was het zicht onderwater niet al te best en na een paar uur werd het ook bewolkt dus zijn we weer vertrokken richting WEST-kust (makkelijk als je een auto onder je kont hebt) Via een gravel road kwamen we op een mooi breed strand waar we een stuk gewandeld hebben totdat het ook hier begon te miezeren. Tegen de avond kwamen we aan in Muriwai beach voor een zonsondergang. Hier heeft een troep Gannets zich gehuisvestigd en het was duidelijk dat iedereen zijn eigen stekkie heeft (oftewel pukkelsteentje).
Kom je in de buurt van een ander zijn steen, dan wordt je eraf geschreeuwd en gepikt :?
Flink wat foto’s gemaakt en toen was het geheugenkaartje vol. Bij het aanreiken van een nieuwe sprong het ding zo van mn hand over de reling (echte Linda-actie :? ) Gelukkig zag ik hem gaan en hebben we hem nog terug kunnen vinden!!

Aangezien ik gratis de Vertigo Climb in de skytower kon doen en Thijs voor een prikkie hebben we dit ook op een van onze vrije dagen gedaan. We gingen met de lift naar Skydeck, het hoogste uitkijkpunt van de tower (220 m) en vandaaruit zijn we binnenin het topje omhooggeklommen naar 270m. Dit leek me appeltje-eitje maar stiekum was het toch best zwaar voor je handen en het geloei en gewiebel van de toren hielp niet echt. Helemaal op de top was het natuurlijk hartstikke gaaf. We konden naar buiten maar bleven wel nog aan onze veiligheidskabels vastzitten zodat we een rondje rond de top konden maken.

Juul: je had 7 kleuren gepoept, ik moest nog aan je denken op het platform in de wind :D
We hebben onze foto’s gratis gekregen dus die zijn binnenkort op de link te bezichtigen!

Afgelopen week zijn we weer met de auto weggeweest en dit keer voor 6 dagen!!! Jeeh, vakantie!! Dus broekie ging weer rijden en ik met de kaart op schoot (beste combi ;) en 3 uur later waren we in Eiermeur-City, oftewel Rotorua. Rondom Rotorua is het erg vulkanisch, dat zie je en dat ruik je vooral ;) We hadden een camping geboekt net buiten Rotorua en wat de eigenaar verteld had was waar, het was er prachtig! We hadden een huisje met een tweepersoonsbed en een koelkast, en een kleine 10 min lopen langs het riviertje en we zaten aan Lake Rotorua!
Dat hebben we dan ook meteen gedaan en aan dit prachtige meer hebben we lekker gepicknickt. Daarna gingen we naar het Kuirau park in Rotorua voor een wandeling. In dit park zie je overal puffertjes, mudpools en hotpools, en wat ruikt dat toch heerlijk. Tegen de avond zijn we naar de Polynesian Spa geweest, en toen we hier uitstapten was de meur wel heel erg doordringend (scheetjes laten toegestaan ;) Binnenin rook het net zo lekker! Elk bad was 1 graad warmer en we zijn bij 38 graden begonnen, het buitenbad met het mooiste uitzicht over Lake Eiermeur was 41 graden en het heetste bad 42!

(het schijnt dat ze de temperatuur zelfs hebben verlaagd omdat ....er iemand in is overleden :shock: )
Weetje: Je huid verbrand bij 50 graden, geen wonder dat mijn benen begonnen te kriebelen in bad 42 :?

De dag erop vroeg op omdat Lady Knox geyser alleen om kwart over 10 spuit :D
En het mooie is ook nog dat ze dat opwekken door een stuk zeep in het gat te mikken :? Mooi natuurfenomeen: Blok zeep erin en spuiten maar :lol: Het park eromheen was erg groot en vol prachtige gekleurde pools, blubberende mudpools en overal puffertjes!
We konden een rode route van 30 min doen, rood + geel van 45 min en rood, geel en oranje van 75 minuten. Thijs en Linda hebben deze laatste route gedaan in een kleine 4 uur :D
Het champagnepool was misschien nog wel het gaafst; een groot kalkterras met links een blauw/groene pool en de kleuren van het terras liepen van geel naar het rode randje van het Champagnepool!
S’avonds hadden we natuurlijk het UB40 concert en dat was echt geweldig, blij dat we dat gedaan hebben!!

Na het concert zijn we als een blok in slaap gevallen en hebben we de wekker op uitslapen gezet (9:00) om die vervolgens nog eens een half uur te verzetten ;) Toen ik voor ons ontbijt even ging informeren over een ‘Hangi’ en een bezoek aan een maoridorp heeft onze vriendelijke campingeigenaar meteen gebeld of er nog plaats was. Dat kon nog dus zijn we meteen in de auto gestapt op zoek naar Whakarewarewa. Dat viel nog niet mee want 'Te Puia' schijnen ze ook Whaka te noemen maar die moesten we niet hebben :?
Uiteindelijk konden we iets te laat aanschuiven bij onze ‘Hangi’

Hangi: Een hangi is een maaltijd gemaakt door Maori’s boven een geyser.

Ik dacht leuk in een grot ofzo, maar dat was niet zo :? Onze Kumara (zoete aardappel), mais en witte kool waren bereid in een Hangi, de kippepoot, corned beef en gewone aardappel niet. Best lekker maar smaakte niet naar eiermeur ofzo :D Tijdens onze guided tour door het dorp kregen we uitleg over de 'badkamer' en de 'magnetron'. Het water uit de hotpools laten ze in stroompjes naar een aantal baden stromen en als ze vol zijn zetten ze er een dammetje voor zodat de baden wat kunnen afkoelen. De magnetron is een gat in de grond boven een geyser! ;)
Mais word een paar keer door een hotpool gehaald en het is gaar. Door alle stoffen en mineralen in het water kan de temperatuur oplopen tot 174 graden :shock: We hebben een traditioneel Maori optreden bijgewoond waarbij ze o.a de ‘Haka’ lieten zien.
Dit is een wardance om de tegenstander af te schrikken. Later zijn we losgelaten in het dorp met mudpools, hotpools en geysers, en natuurlijk zaten we weer op ons ‘Thijs en Linda tempo’ dus het park bleek al een uur gesloten te zijn toen we nog lekker in ons boekje aan het schrijven waren.. :lol:

We vonden het op de camping zo gezellig dat we onze plannen omgegooid hebben en 2 nachten bijgeboekt hebben. In plaats van Coromandel zijn we de volgende dag naar Taupo en Huka falls gegaan en hadden we de Waitomo Glowworm Caves in gedachten voor de terugweg. Dit was een erg goed plan want zo hadden we ook een extra dagje om te relaxen :)

Taupo heeft een kratermeer wat ooit door een uitbarsting zo gevormd is. Deze uitbarsting was te zien in China en Europa :shock: Het meer was dan ook erg groot. Hier heeft Thijs gesnorkeld en ik heb eendjes gekeken en gezont (met mn handdoek in een eendenstrontje :( )en op de weg ernaartoe zijn we bij de Huka falls gestopt!! Erg mooi!!Wat een kabaal maakt dat!

De dag erop was uitslaapdag!!!!
Maar toen we opstonden was het, brood naar binnen proppen en naar de kano’s rennen, want die zijn gratis op onze camping!! De dag ervoor had ik met mn grote mond geroepen dat het me wel cool leek om naar Mokoia Island te peddelen :shock: Dat zag Thijs wel zitten dus ...daar kon ik niet meer onderuit…(werd nog even aan toegevoegd dat hij hoopte dat het dan niet harder ging waaien omdat we nu wind mee hadden :? )

Dat ging als volgt midden op het meer (dacht ik); 'Hoe ver denk jij dat we zijn Thijs? Op de helft?' "Mmm, nee ik denk eerder 1/3 of 1/4, als je terug wil gaan we terug hoor"
10 minuten peddelen verder, en voor mijn gevoel midden op het meer: ‘ Zijn we op de helft?’ "Nee, ik denk het nog niet"...'Okee ik wil terug!!' ;) Dus gingen we na een uur peddelen weer richting oever :? maar...ik ging erg lekker en veel harder want ik had een hele goeie techniek gevonden...Volgens Thijs kwam dat omdat ik ‘stal’ rook :D
Later zei de campingeigenaar dat het niet zo slim was geweest om helemaal daarnaartoe te peddelen omdat het dichterbij lijkt dan het is…pfff een dip in de hottub op de camping hadden we wel verdiend!!

Onze laatste dag was een hoop rijden maar ook actie! We zijn naar de Waitomo Glowworm Caves gereden en hebben daar ge-black-water-raft!! Erg cool!! We kregen wetsuits aan en een lamp op ons hoofd en zagen er belachelijk uit. Op banden zouden we door grotten gaan drijven en lopen dus we moesten een band passen; als je je kont erdoorheen steekt en hij blijft hangen, dan past ie!! :lol: De 1e oefening was al leuk, met je kont door die band van twee meter hoogte achteruit in het water springen.
Lekkere ‘frisse’ plens water over je heen! Door de grotten was gewoon super! Op onze buik op die band door smalle spleten, soms lekker drijven (alhoewel het water ijskoud is :? ) en ook stukken lopen. Ook hier hebben we van kleine watervalletjes achteruit gesprongen! Aan het eind moesten we onze lamp uitzetten en zijn we de glowworms die bovenin de grot zitten gevolgd naar de uitgang!!
Erg gaaf!!!En we hebben weer enorm genoten van deze dagen!!!

De link met foto’s komt eraan!!! Is nog in de maak… :D
Dikke kus allemaal.

  • 05 Maart 2006 - 02:25

    Thijs:

    Op naar de volgende "vakantie" lieverd! Northland??? Ik wilde nu m'n verhaaltje doen maar bedenk me net dat ik m'n boekje niet mee heb :S Volgende keer dus maar...

    Ps, het komt wel goed met je kies!

  • 05 Maart 2006 - 10:13

    Tiny:

    over welke kies heb je het, Thijs? over die van Kris die deze week getrokken is? dat gaat inderdaat heel goed! dat autorijden is heel herkenbaar. Die ruitenwisser en versnellingspook. Had Herman ook last van.Ik zie Zuid Afrika zo weer voor me. Linda, een harstikke leuk verhaal. Dit was weer even een weekje genieten. Kunnen jullie er weer even tegenaan. OF SMAAKT HET NAAR MEER!!!

  • 06 Maart 2006 - 14:30

    Ingrid:

    lieve alle twee, Wat een leuke vakantie hebben jullie gehad. Wij zijn ook net terug gekomen uit Oostenrijk, een verslag mail ik je wel. Blijven genieten...tot de volgende keer. Liefs Ingrid, Kees, Meerten en Wouter

  • 07 Maart 2006 - 18:49

    Evalien:

    Hoi ThijsenLinda,
    Ik keek al lange tijd uit naar nieuwe berichten(dacht dat ik er een had gemist).Wat een geweldig verslag weer en wat een prachtige tijd hebben jullie .Ik zou wel even willen ruilen hoor..Lekker even in de zon.Hier blijft het nog bar koud.Dick zit met 2 collega's 2 weken in Suriname en heeft net 3 dagen jungle achter de rug.Ons kleinkind groeit als kool en begint al lekker te lachen.In de winkel is het weer erg rustig.P2 is begonnen en loopt tot 16 april ,dus ff rust.Luitjes geniet van alles en ik kijk uit naar jullie fotoverslag.Dikke kus Eef

  • 09 Maart 2006 - 00:03

    Tao:

    Hi guys, sounds like you're having the time of your life. I hope the Island isn't going to blow up from under you while you're there. Great photo's, wish I was there. Looking forward to seeing you here.
    Enjoy, Love and Light to you two. Tao and Marian.

  • 16 Maart 2006 - 13:31

    Aad De Graaf:

    Hallo Linda en Thijs,
    Gaaf, dat jullie zo'n fantastische tijd hebben. Jammer dat ik nog geen foto's kan zien, behalve dan de nieuwjaarskaart(foto). Je hebt misschien al gehoord dat ik ook een fantstische tijd heb gehad in Thailand. Ik ben daar de vrouw van mijn leven tegengekomen en wij zijn tot over onze oren verliefd. Zo erg zelfs dat ik alweer geboekt heb om op 3 juni maar weer voor een maand naar dat prachtige land en dat lieve prinsesje te reizen. Als alles meezit is dat kleine probleempje opgelost en dan zal ik niet schromen om meteen met haar te trouwen. Zo zeker ben ik van mezelf en van haar.
    Ik hou jullie op de hoogte van de ontwikkelingen. Wellicht is er in de toekomst wel een bungalowtje voor jullie vrij.
    Groetjes en veel liefs,
    Aad.xxx

  • 17 Maart 2006 - 00:05

    Ilse:

    Heerlijk die zoetsappige foto's van jullie ;-) Grappig om een aantal precies dezelfde foto's te zien die ik ook heb. Wanneer gaan we bellen Lin? Dat smsen werkt idd niet. Dikke kus uit Sydney

  • 09 April 2006 - 10:21

    Mam/anneke:

    lieverd,wat maak je toch geweldige dingen mee. geniet ervan. ik geniet mee hier. liefs mam.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Linda

Live your life to the fullest!

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 196
Totaal aantal bezoekers 111092

Voorgaande reizen:

30 Maart 2015 - 30 Maart 2015

Borneo en China (2 maanden)

22 Januari 2012 - 29 Januari 2012

Lapland 2012

20 Mei 2010 - 31 Mei 2010

California 2010

22 September 2009 - 29 April 2010

Mijn gevecht tegen borstkanker

15 April 2009 - 12 September 2009

Zuid Amerika 2009

07 April 2008 - 07 April 2009

Canada 2008

10 Oktober 2005 - 10 Oktober 2006

Zuid oost Azie en Nieuw Zeeland 2006

01 Oktober 1997 - 22 November 2003

Waar de 'itch' begon... 1997

Landen bezocht: