Klokken aan de hand van vingerafdrukken.. - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Linda Turnhout - WaarBenJij.nu Klokken aan de hand van vingerafdrukken.. - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Linda Turnhout - WaarBenJij.nu

Klokken aan de hand van vingerafdrukken..

Door: Linda

Blijf op de hoogte en volg Linda

21 Januari 2006 | Nieuw Zeeland, Auckland

Eindelijk weer wat stof om te schrijven..

Werken in de Skytower leek me wel errug cool!
De eerste dag werd ik al meegenomen voor een I.D kaart. Hierop staat je foto en daarmee kun je het gebouw en verschillende afdelingen binnen komen. Een nadeel, ik mag niet meer gokken in het casino bovenin, bummer ;)
Later komt op dit pasje ook mijn nummer en is het de bedoeling dat er 'geklokt' wordt aan de hand van vingerafdrukken :shock:
Ik kan nu dus nog lekker te laat komen ;)
Een ander voordeel is dat ze een Skytower restaurant hebben voor personeel waar je een bord vol kan scheppen voor maar $1,80 :shock:
Dus of ik word gevoerd door het restaurant waar ik werk, of ik prop een bord vol in het Skytower restaurant :lol: Die twee dagen dat we vrij zijn wordt er wel gekookt natuurlijk!

Ik heb een prachtig shirt met Skytower logo en een nog mooier vest gekregen. Alles was na een paar dagen natuurlijk appeltje-eitje voor Linda ;) Ik verbaas me nu zelfs een beetje over het beleid dat ze hier hebben. Oke, het is al niet al te druk (ik ben zelfs op mn elvendertigs gaan poetsen om mezelf bezig te houden) maar als we dan ook nog eens dagen hebben waar we met 5 man staan te koekeloeren dan zakt mn broek echt af...verder zijn de mensen erg aardig en ben ik al flink aan het kwijlen op alle souvernirs die ik met korting kan kopen!!

Maandag, dinsdag en vrijdag zijn mijn dagen in het restaurant en dus best zwaar van 9:30 tot 11. Je begrijpt dat ik die dag erop lekker achter in het kantoor op mn gat de voorraad heb 'zitten' prijzen in de giftshop! Schoenen uit, cup a tea, muziekje erbij, ik hou mezelf wel bezig....

Onze oud en nieuw was geweldig! We hebben thuis lekker aan de bowl gezeten en zijn daarna naar de stad gegaan voor de champagne e.a ;) Er speelde een bandje en om 12 uur hebben we onze glazen naar buiten gesmokkeld om daar te toosten en naar het vuurwerk te kijken wat vanaf de Skytower werd afgeschoten! Erg gaaf!! We zijn bij het restaurant langs geweest voor een besloten turks feestje en daarna door naar Thijs zn werk aan de haven waar we gratis naar binnen konden. Daar draaiden ze lekkere dansmuziek en hebben we eindelijk weer eens lekker geswingd. Na een topavondje rolden we om 5 uur ons bedje in.

Nu is het wel de bedoeling dat we wat van de omgeving gaan zien nu we hier zitten. Dus zijn we vorige week donderdag door Catherine meegenomen naar Mission Bay. Dit is een mooi strand aan de rand van Auckland. Het was heerlijk weer dus we hebben lekker geluierd en gedipd in de fontein. Omdat we mekaar niet zagen toen we een half jaar verkering hadden
hebben we ons die avond ook lekker getrakteerd op een etentje in een Belgisch eetcafe!

Afgelopen woensdag was het uitslaap en boodschappen-dag :s Moet ook gebeuren.
Donderdag wilden we naar Devonport aan de overkant van het water gaan, maar het regende :( Plan B dan maar: kelly Tarltons.
Dit is een onderwaterwereld met pinguins, roggen, haaien, pirana's, enorme kreeften e.a Die pinguins waren zo reteschetig dat we maar twee rondjes hebben gemaakt in een soort van autoritje. Bij de roggen was het net voedertijd dus dat was ook leuk om te zien. Nog een voordeel: Skytower staff mag gratis en Thijs voor de helft :) Beter!!

Oeh, ik heb mn step gekocht maar de eerste paar keren oefenen rammelde het stuurtje scheef op slecht asfalt :lol:
Nu heb ik een paar boutjes flink aangedraid en nu gaat het wel. Na wat oefenen pak ik nu al gewoon college hill naar beneden. En die is STEIL!!! :shock: maar je krijgt dan wel een lekker vaartje :) Foto's zijn gemaakt en ik heb wel wat bekijks met dat ding maar berg-af: DIKKE PRET! berg-op: lopen.....
Thijs heeft een skateboard gekocht dus maken we samen de straten van Auckland onveilig :)

Nieuwe poging voor aankomende donderdag: Devonport en Rangitoto vulkaan?

Owja, voor degene die de vorige foto's gemist hebben: http://www.mijnalbum.nl/Album=JF46LI86

Dikke kus allemaal en geweldig alle reactie's!!

• 21 Januari 2006 - 09:12

Ilse:

Jullie beginnen lekker in te burgeren zo te lezen ;-)
    Zit nu op Koh Phi Phi en als ik al dacht een paradijsje gezien te hebben is dit het wel helemaal. Vermaak me prima hier.
    Dikke kus X

• 21 Januari 2006 - 10:25

Bert Maas & Girls:

Even snel een berichtje, jullie nieuwe verhaal nog niet gelezen, doen we zsm, veel plezier! Hier alles goed!

• 21 Januari 2006 - 12:01

Ingrid:

Heerlijk om weer even een stukje over jullie avonturen gelezen te hebben. Hier gaat alles goed, lekker z'n gangetje.
    Dikke kus van ons allemaal maar natuurlijk speciaal van Wouter!

• 23 Januari 2006 - 17:35

Nel:

Jullie hebben het echt goed voorelkaar.
    Leuke verhalen om te lezen.
    Groetjes

• 26 Januari 2006 - 22:00

Tante Diane:

Hallo lieverds.
    Wat hebben jullie het lekker voor elkaar daar. Ik ben schijt en schijt jaloers. De foto's zijn echt super geweldig. Hoeveel kilo ben je al aangekomen Lin ? Veel nieuwe broeken moeten kopen ?
    Je schrijft echt een enorm leuk verslag van jullie geweldige trip. En jullie zien er super gezond uit.
    Met ons gaat het verder allemaal prima. Niet zo spectaculair als bij jullie, maar toch.
    Geniet er verder nog lekker van jongens, en live life to the fullest!
    (Wij gaan in Juli drie weken naar Frankrijk. Ook leuk!!)
    Heel veel liefs van je tantetje en familie. Dikke kus van Shana. Die vond de fotos trouwens ook heel leuk.

• 31 Januari 2006 - 00:24

Thijs (pumpkin :S):

Ik ben al lang bruiner dan jij hoor :D

• 03 Februari 2006 - 12:16

Kris:

Heb je mij nog niet gezien zeker??? negerinnetje!!! :$ niet dus! Hey leuke verhalen joh! en Linda, jij moet mij toch eens je dieetgeheim vertellen hoor, schoonzusjes onder erlkaar :D Nou have fun nog he! ;) ik spring nu onder de zonnebank om jullie in te halen! DOEIIIIIII Dikke kus Kris!

• 14 Februari 2006 - 19:34

Stefan En Hedwig:

hallo thijs en linda

• 14 Februari 2006 - 19:39

Stefan En Hedwig:

dag thijs en linda nog een keer !!! er ging iets fout en ineens was mijn reactie geplaatst !!

ik was nog niet klaar ..maar goed !!

hoe is het daar..ik ben een beetje jaloers want die verhalen zijn echt geweldig. Toch fijn dat er nog goeie mensen zijn die je een leuk stekje gunnen voor een niet al te dure prijs...de foto's zijn geweldig...met de kids gaat het ook goed. juriaan mag al met de grotere peuters gaan spelen en straks mag sebas het ook. Hedje gaat ook goed maar de mennekes houden ons wel bezig...da's nu even druk maar straks worden ze steeds zelfstandiger.
    volgens mij ben ik lang van stof...de volgende zal hedje zijn want die is de link kwijt in onze mailbox maar ik heb jullie als favorieten gesaved...kan ik altijd zien wat jullie daar uitspoken...groeten van ons