if the plane is not full, we don't fly - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Linda Turnhout - WaarBenJij.nu if the plane is not full, we don't fly - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Linda Turnhout - WaarBenJij.nu

if the plane is not full, we don't fly

Door: Linda

Blijf op de hoogte en volg Linda

14 December 2005 | Nieuw Zeeland, Auckland

Na de tegenslagen in Indonesië krijgen we nu dan onze beloning! Bij aankomst op het vliegveld bleek onze vlucht naar Nieuw Zeeland gecanceld te zijn waardoor we pas de dag erop konden vliegen!!
'Morgen pas?!!!' 'Nou, das mooi klote'....
Mmmm, niet echt, want Qantas betaalt het hotel, het transport én het eten!! :)
Dat veranderd de zaak en binnen 5 min stonden wij als gekken te stuiteren in dat kantoortje! :lol: 'Maar even afwachten wat we krijgen voordat we een gat in de lucht springen, maar ik denk wel dat we warm water hebben!' :)

En ja hoor, onze chauffeur steekt al in een traditioneel pakje en toen ik op onze taxi 'resort en villas' zag staan kwamen de echte 'hangers' in onze smoeltjes!! 'WE KRIJGEN EEN BAD!!' Bij aankomst werden we ontvangen in een hotel waar de luxe vanaf druipt! Een citroendoekje voor onze bezwete gezichten en een roomboy om onze tassen te dragen.
Onze kamer heeft een L-vorm en bij elke hoek viel mn bek steeds verder open tot ik in de badkamer naast het hoekbad stond te kwijlen. Er werd ons wel nog even op het hart gedrukt wat wel en wat NIET gratis was ;)

De hele kamer is gedecoreerd in traditioneel balinese stijl en heeft ongeveer dezelfde omvang als mijn hele appartementje thuis :shock: Op het patra-bali kanaal kamen we erachter dat we in een luxe suite zitten van $200 en dat de prijs kan oplopen tot $1500 voor een 3 kamer villa!! De tv ging aan, het bad werd volgelopen en na een half uur giebelen en stuiteren werd er gebeld dat we ook nog eens 3 min internationaal mochten bellen!!!Veel tekort natuurlijk maar gelukkig konden onze ouders via een speciaal nummer terugbellen naar de kamer. Dus dat was erg leuk om even bij te kletsen en te 'WOW' en 'OH' :) Bij het blokje om hebben we onze ogen weer uitgekeken bij de villa's en de 3 zwembaden. In mijn hoofd was ik al een planning aan het klaarstomen hoe we in godsnaam in 1,5 dag van alles gebruik kunnen gaan maken ;) Reken maar dat dat gelukt is....

s'morgens vlug ontbijten want het is gratis en nog buffet ook dus pas na het 3e rondje konden we ECHT niks meer door onze strot krijgen :lol: We hebben ons op de bedjes tussen zwembad en de zee genesteld en aan een barretje in het zwembad onze dagelijkse bananenjuice genuttigd. Om 2 uur hadden we alle high-class wel gezien en was het tijd voor onze lunch. Eigenlijk zaten we nog vol met ontbijt maar goed, je zet je er even overheen en je besteld gewoon wat ;)
Alleen maar één tiramisu en één chocolade-taartje, anders kunnen we niet meer bunkeren met het avondeten!
Omdat die 'scheet' op het vliegveld ons al een comfy exit-row stoel had gegeven hoefden we niet persé vroeg op het vliegveld te zijn natuurlijk! Dus hebben we ons 'hemeltje' nog met 2 uurtjes kunnen verlengen.

Na de lunch zijn we weer naar de kamer gegaan om voor de 2e keer het bad vol te laten lopen! Nog ff zappen en hup met onze lava-smurrie-boots naar ons 3 gangen-menu!
Hmmm, buikje rond genieten!
Om 8 uur gingen we, dit keer met nog meer tegenzin dan de 1e keer, met een taxi naar het vliegveld!

Inmiddels zitten we alweer een week in Auckland en beleven we hier weer een heel ander soort kick: namelijk het huisje en werk zoeken! De stad kennen we nu wel op ons duimpje want we lopen alle winkels en appartementjes af met de voeten!! Dat is gemiddeld zo'n 10 km per dag dus we zijn aardig aan het kuiten-kweken aangezien Auckland nogal heuvelachtig is :s

Na 35 belletjes en 10 bezoekjes aan kamers hebben we nu eindelijk iets leuks gevonden voor een redelijke prijs! Het is een tuinhuisje bij een stel met kindje (jaja) en we hebben dus onze slaapkamer, douche en toilet voor onszelf!! :) Hun prijs lag op $175 in de week maar we hebben de gok genomen door flink te onderhandelen. Dus toen hij terugbelde dat wij mochten komen is het Thijs toch nog gelukt om de prijs naar $160 per week te krijgen!! Lang leven onze oefening in Thailand :lol:
Volgende week woensdag trekken we in en gaan we ons klaarmaken voor kerst!Nu nog even ons best doen voor een baantje!!!
Jaja, net als iedereen gewoon aan het werk :s

PS:Mijn kiwi-nummer is: +642102290826
Dat is ook goedkoper sms-en naar Nederland dus dat zal ik vaker gebruiken.

Groetjes allemaal en een dikke kus

  • 14 December 2005 - 07:38

    Brian:

    Ja, werken jullie GVD!!!
    Klinkt weer heel leuk. Tis hier koud en nat. Kerst is bij ons dit jaar. Wij zullen een borrel nemen op jullie. Success met werk zoeken, maar ik denk dat jullie zo aan de gang kunnen. Stelletje onderhandelaars.

  • 14 December 2005 - 08:32

    Esther:

    Hello
    Ik lees elke keer met heel veel plezier jullie verhalen en het word steeds duidelijker voor mij .... IK WIL OOK REIZEN !!!!!
    Maar door al jullie gave verhalen weet ik niet meer naar welk land ik als 1e wil gaan hahahahaha
    Zuid Afrika stond hoog aan mijn lijstje, maar ja ..... de twijfel slaat toe. Wij gaan eerst in april naar Val Thorens toe !!! We gaan voor 99 euro per persoon een week lang incl skipas (ja Esther begint het te leren, alles kan goedkoper)
    We gaan met goede vrienden van ons (met zijn 4en in een crisis appartement)
    en we gaan zelf met de auto.
    Martino krijgt nl in januari een auto van de zaak (een terreinauto hihihihi)
    Ik hoop maar dat we dit jaar niet van die sneeuwstormen krijgen als vorig jaar :-(
    Als we terug komen van wintersport moet we maar gaan besluiten welk ver/mooi/geweldig land we in het najaar gaan bezoeken, ik heb ook al twee stedentrips geregeld voor het nieuwe jaar (parijs en barcelona) dus mijn goede voornemen voor 2006 is MEER REIZEN !!!
    Ik wens jullie een geweldige kerst toe, hoop dat jullie snel werk vinden en een heel heel heel happy 2006 ****

    kuzzie esther

  • 14 December 2005 - 08:57

    Heidi En Corina:

    Cool hoor mega luxe hotel dat is meer iets voor ons ;) Zo te horen heb je t goed naar je zin, geniet er maar van.
    Hier bij de ECI is t nog allemaal hetzelfde dus je mist niks!
    Have Fun Dikke kus

  • 14 December 2005 - 12:10

    Hedwig:

    Hoi hoi,.. weer even wennen van luxe suite naar tuinhuisje! Maar dat zal wel lukken! Succes met job-hunten!! (werd wel een keertje tijd ook !!! hihi).En laat ze vooral doorkomen die mooie verhalen, want ze zijn helemaal top !
    Hier is het maar saai weer maar we blijven hopen op een witte kerst... Ik kijk uit naar de foto's met kerstmutsen,.. ik heb er pas 1 voor mijn kwartet (on bondi-beach) dus kom maar op !
    Hier is alles ok, de jongens worden al echte boys en praten me helemaal suf,...wat een wijsheid eruit komt,... wordt nog leuk. Dikke knuffel voor jou en Thijs, Groetjes van ons allemaal, Hedje.

  • 14 December 2005 - 12:23

    Ilse:

    hahahah ik zie jou idd al helemaal als een debiel op en neer springen bij dat bad. Remember wintersport? ;-)

  • 14 December 2005 - 19:39

    Evalien:

    Mensuh..wat een verhaal weer.Wat heerlijk lijkt mij dit om alles mee te maken.Wat heerlijk om eens in zo'n luxe hotel te vertoefen .Maar uhh Lin,heb je al genoeg geduld met kindjes...dit met het oog op je buurtjes?Ach hopelijk vinden jullie snel werk en heb je er haast geen last van(hihi).Hier loopt alles nog gewoon door.Nog 2 weekjes voor Larissa...In de toko start morgen het nieuwe kwartaal.Dus weer een hoop kkretour..Met de gezellige kerstdagen (misschien wel met een echt kerstkindje)voor de deur komen wij wel de winter door.Hopelijk veel sneeuw,dat maakt alles zo echt.Lieverds ik wens jullie nog heel veel suc6 met het zoeken naar een job en heeeele fijne kerstdagen .Ik wacht weer op jullie volgende avonturen.Dikke kus Eef.

  • 14 December 2005 - 21:50

    Jan And The Gang:

    vast fijne dagen toegewenst en een gellukig nieuw jaar.......je mag nu wel onderhand terug komen....grapje....veel plezier en kijk goed uit he!!!!!!

  • 14 December 2005 - 22:20

    Gini:

    Nou nou Linda, dat is geweldig zoals jullie je vermaken. Ik hoop dat je een beetje in de Kerststemming komt en je familie niet al te veel gaat missen. Maak er wat van en blijf genieten!!

  • 15 December 2005 - 13:56

    Edwin:

    Hoi Lin en Thijs,

    Hele fijne feestdagen alvast daar in het zonnige Nieuw-Zeeland en succes met het vinden van een leuke job !

    Groetjes,
    Edwin

  • 17 December 2005 - 12:19

    Brigiite:

    he Linda & Thijs

    Ik heb al lang niks meer van mij laten horen, maarre...ik lees jullie vrehalen wel hoor. Ongelooflijk wat jullie allemaal mee maken. Echt gaaf! Nu dus in Nieuw-Zeeland...leker veel kiwi's eten, Hahaha. Ik wens jullie hele fijn kerstdagen en alvast een happy new-year.

    liefs Brigitte

    ps Vanaf maart onvang je mijn mailtjes niet meer vanuit Nederland, maar vanuit Los Angeles.(ga er 4 maanden heen)Jippie!!!!

  • 20 December 2005 - 08:21

    Ingrid:

    Het is bijna kerst, het idee dat jullie in het zonnetje liggen...toch raar hoor! Lieve Thijs en Linda heeeeel veeeel plezier met de feestdagen en maak er wat van in 2006.
    dikke kus van Kees, Ingrid, Meerten en WouterXXXX

  • 22 December 2005 - 04:27

    Sonja:

    Hi,
    Leuk om alle verhalen te horen! Het begint bij mij nu ook weer te kriebelen hoor!!Ik wil ook op reis. Bedankt trouwens voor jullie kerstkaart. Daan en ik wensen jullie ook fijne kerstdagen en een heerlijk begin van het nieuwe jaar! Geniet ervan. Kus Sonja

  • 23 December 2005 - 22:40

    Jeannette:

    Hoi Linda en Thijs,
    Heerlijk weer om jullie verhalen te lezen. Net ook nog het verhaal van de uitgebluste Bromo gelezen. IK krijg dan weer een prachtig beeld voor ogen. Bert en ik zijn daar ook geweest. Wij waren helaas niet met z'n tweetjes. Maar toch zeker de moeite waard.
    En hebben jullie al een baantje gevonden|? Ja, na zo'n lange vakantie moet er toch weer geld in het laatje komen,of niet?
    Hier is het prima. Het is bijna kerstmis. Vanavond een beetje bijkomen van eendrukke week. 2de kerstdag gaan we met opa enalle kinderen en kleinkinderen eten in Haghorst (ligt vlakbij Hilvarenbeek). Heel jammer dat jullie er niet bij zullen zijn. We zullen jullie zeker missen.Voor jullie dit jaar ook een heel andere kerst. Wij hebben misschien kans op een witte kerst. Maar dat is bij jullie niet zo natuurlijk. Hoe warm is het momenteel?
    Wij wensen jullie samen hele fijne kerstdagen, geniet ervan. Veel liefs en een dikke knuffel
    Annemieke, Eveline, Bert en Jeannette

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Linda

Live your life to the fullest!

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 175
Totaal aantal bezoekers 111095

Voorgaande reizen:

30 Maart 2015 - 30 Maart 2015

Borneo en China (2 maanden)

22 Januari 2012 - 29 Januari 2012

Lapland 2012

20 Mei 2010 - 31 Mei 2010

California 2010

22 September 2009 - 29 April 2010

Mijn gevecht tegen borstkanker

15 April 2009 - 12 September 2009

Zuid Amerika 2009

07 April 2008 - 07 April 2009

Canada 2008

10 Oktober 2005 - 10 Oktober 2006

Zuid oost Azie en Nieuw Zeeland 2006

01 Oktober 1997 - 22 November 2003

Waar de 'itch' begon... 1997

Landen bezocht: