Plasje Thijs dooft Bromo - Reisverslag uit Kuta, Indonesië van Linda Turnhout - WaarBenJij.nu Plasje Thijs dooft Bromo - Reisverslag uit Kuta, Indonesië van Linda Turnhout - WaarBenJij.nu

Plasje Thijs dooft Bromo

Door: Linda

Blijf op de hoogte en volg Linda

02 December 2005 | Indonesië, Kuta

Inmiddels zijn we via Java op Bali beland!
Daar zijn we na wat tegenslagen blijven plakken in Kuta, een van de populaire badplaatsen!

Vanuit Yogyakarta hebben we ons door een verkopertje een combi-reis laten aansmeren. We starten met een airco-minivan naar Bromo (incl. overnachting en ontbijt) en gaan vandaaruit door naar onze bestemming op Bali, Lovina. Erg prettig, dan hoeven we zelf niks meer te regelen! :s

Het begon al met een NON airco-bus en maar 13 uur te gaan ;) Dit is niet waar we betaald voor hadden! Na een half uur steggelen en een chauffeur die weigerde te stoppen werd de auto toch aan de kant gezet. HIJ wilde naar een mechanic (5 uur verderop) en WIJ besloten we voor een discount te gaan!

6 uur rijden en een bandjeverwisselen later stond 'onze' mechanic langs de kant te knipperlichten. Wat denk je?: het zekeringetje zat los en onze airco was gefikst!! :s
Rond 9 uur kwamen we aan en na een tweede potje steggelen over het hotel zijn we naar het NIET-geboekte hotel gegaan. :s Ik had de hoop op een hete douche al opgegeven maar al na 1x kamertje-wisselen was dat voormekaar :)
Daar hebben we dan ook goed gebruik van gemaakt aangezien de temperatuur hier gedaald is naar 10 graden! :shock:

De dag erop zijn we naar de vulkaan 'Bromo' gelopen. Nog een aardige klim al die trappetjes ;) (Bleek wel een goeie warming-up voor de dag erop) :lol:
Prachtig zo'n uitzicht op een enorme 'puffer' en omdat iedereen dit in de ochtend doet en wij luie backpackers niet, stonden we daar wel met zijn tweetjes!!WAUW!!
Thijs heeft nog geprobeerd om hem te doven met zijn plasje...maar dat lukte net niet ;)

De voorspelde regen barste los en toen we zeiknat en koud bij het hotel aankwamen, hebben we lekker een uur onder de hete douche gestaan!!

Klaargestoomd voor onze expeditie? :s

Vroeg het bedje in want...om 3 uur gaan we, VOOR ONZE LOL, 2 uur klimmen naar het viewpoint! Vanhieruit kun je, met zonsopgang, Bromo en andere omliggende vulkanen zien!Je kon ook een jeep huren maar dit was veel goedkoper en VEEl LEUKER! ;)
Na een uur klimmen/hijgen vroeg ik hoelang we nog moesten lopen, en toen dat NOG een uur bleek te zijn, trok ik het niet meer!Pff
Uiteindelijk heb ik natuurlijk toch de top gehaald en had ik alweer spijt dat ik me had laten gaan :s ;) Door de mist moesten we wel zo hoog zodat we ook daadwerkelijk een zonnetje konden zien! Dat was ook zeker alle moeite waard, wat een uitzicht!! :shock: Thijs had last van zijn knieen (pff ;))Dus na een half uurtje foto's knippen met een stel ijsklauwtjes besloten we toch maar een lift met jeep naar beneden te nemen!Thank God! ;)

Na een warme douche zijn we met een WEL-airco bus naar Bali gereden en moesten we daar overstappen op een minibus naar Lovina...en laat die minibus nou alleen maar rijden als ie vol zit :( Er waren nog twee man aan het wachten maar voor een speciale prijs (30 euro) zou hij meteen naar Lovina rijden!
Daar trappen wij als 'doorgewinterde' reizigers natuurlijk niet meer in he!
Maar helaas na 3 uur stug volhouden en vriendelijk blijven, werden onze spullen weer van het dak gehaald! De chauffeur ging naar huis en wij naar een scruffy hotelletje!
Omdat we ons ticket bij de eerste rit hadden moeten inleveren hadden we ook geen poot om op te staan! :s

De volgende dag hebben we dan ook maar meteen onze plannen omgegooid en zijn we met de bus naar Kuta gegaan, waar we dus nu nog steeds plakken :)

Dit is de laatste halte voordat we naar Nieuw Zeeland vertrekken en werk moeten gaan zoeken dus: we zijn lekker aan het relaxen, liggen op het strand, nemen het er nog even van en ik ben losgelaten in een 'reuzenmall' :lol:
Thijs heeft zijn best gedaan op een surfboard en heeft nu een kreefte-koppie!Wat ons hier opvalt is dat we sinds uh....Bangkok.. niet meer de enige backpackers zijn, allemaal kaaskoppen hier! :s We zijn er ook achtergekomen waarom het hier een komen en gaan is van 'bewegende sterren'(lees vliegtuigen)Nl: ons vliegveld waarvoor we morgen naar Denpasar zouden reizen blijkt hier om het hoekkie te liggen..Bijna verspilde kilometers ;)

Volgende mail vanuit NIEUW ZEELAND
Dikke kus allemaal!!

• 02 December 2005 - 10:34

Cynthia:

he, ik ben eens de eerste! Leuk verhaal weer. Gelukkig dat het uitzicht is bevallen vanuit de bromo-top, na de enerverende klimtocht! We hebben zoals je hebt vast wel gehoord hebt de eerste sneeuw achter de rug, Dus dan is voor ons die 10 graden nog tropisch te noemen, haha. veel plezier in NZ, nu moet er gewerkt worden... net als iedereen...haha. geniet ervan en tot je volgende verslag! kus Cynthia

• 02 December 2005 - 10:48

Ingrid:

Lieve Linda en Thijs,
    Het is leuk te lezen over jullie verre reis

Ben bezig met gedichten te schrijven.
    Ik dacht ik kan bij jullie niet achter blijven.

Hier erg koud en weinig zon.
    Ik wou dat ik met jullie mee kon.

groetjes van ons en van Wouter een dikke kus...
    Dit was mijn gedichtje dus.xxx

• 02 December 2005 - 12:26

Aad De Graaf:

Hallo Linda en Thijs,
    Hardstikke leuk dat jullie ons zo goed op de hoogte houden van jullie belevenissen. Het is goed te merken dat jullie steeds meer ervaring krijgen in het reizen en dat je je steeds minder laat neppen. Flinke dijen en kuiten aan het ontwikkelen ook, met al dat klimmen. Hier begint het nu al aardig te winteren. Ik hoop dat jullie in New Zealand een leuke tijd hebben, hou ons op de hoogte. Goede reis. Zelf heb ik mijn reis nog niet geboekt, weet nog niet precies waar ik nu weer heen wil, maar het moet er wel warm en groen zijn.
    Veel plezier, liefs, Aad.

• 03 December 2005 - 14:02

Mam/anneke:

sjonge,sjonge, wat een verhaal. nou ik wens jullie een goeie reis en tot schrijfs. mam/anneke XXX

• 06 December 2005 - 18:01

Evalien:

Hoi luitjes,
    Dit lezen jullie vast al in NZ.Wat een lekker verslag weer.Steeds weer genieten.Helaas nu roept het werk.(net als voor ons).Hier alles rustig,nog geen Oma,nog 3,5 weekjes(als alles goed gaat)Vandaag weer ouderwets naar de managervergadering geweest.Leuk weer om alle collega's te zien.In de toko is het nu druk met de fini.Weer heeele leuke boeken hoor!Michael(van Enschede)heeft een dochter(Myrthe)gekregen en Marieke een zoon(Jesse).In het nieuwe jaaar starten we met bimesters.Dus 6 gewone gidsen .Pff hoe moeten we dit nu weer aan de klanten uitleggen.Gelukkig vinden steeds meer klanten onze winkel nu en hopen toch weer op de 100% te komen (nu nog 80%)Lieverds heel veel suc6 met het vinden van werk en tot gauw.p.s.Ik vond het erg leuk om een sms-je te onvangen,Dikke kus Eef