Afvegen met links en doorspoelen met schep - Reisverslag uit Bandung, Indonesië van Linda Turnhout - WaarBenJij.nu Afvegen met links en doorspoelen met schep - Reisverslag uit Bandung, Indonesië van Linda Turnhout - WaarBenJij.nu

Afvegen met links en doorspoelen met schep

Door: Linda

Blijf op de hoogte en volg Linda

10 November 2005 | Indonesië, Bandung

Inmiddels zijn we erg snel in Java terecht gekomen door te gaan vliegen!!(big spenders :) Het ticket kostte maar 30,- euro en dus de moeite waard om een busreis van 30 uur naar Jakarta te skippen!Lekker vliegen!!!
American breakfast???? Noop :shock: :)

Op het moment is het een beetje stil met de spannende verhalen aangezien we in Sumatra weinig gedaan hebben en pas morgen eigenlijk weer een tour naar vulkanen en hot-water springs willen gaan maken!

Daarom valt indonesie ons ook een beetje tegen. Al het eerste uur op sumatra 'properly dressed' vond een brommermannetje het nodig om mij in mijn kont te knijpen :shock:

Verder zijn we hier echt een attractie als bleekscheet en worden we dus ook flink in ons gezicht uitgelachen en de prijzen meteen ver-drie-dubbeld! :? Maar we zijn natuurlijk niet op ons achterhoofdje gevallen he ;) Na een dag werden we wel lichtelijk gestoord van het 'ge-mister, mister,how are you?Where you going?', en zijn we gaan terugslaan door ze voor te zijn met vragen! :lol:
Conclusie: Indonesiers houden het langer vol! :? En.. oordoppen krijgen ineens een 2e functie :lol:

Verder zijn we hier druk met: Kamertjewisselen omdat er of een tuk-tukplaats achter ons hotel zit of een moskee om 5 uur ons raampje binnenjankt :lol:
Maar gelukkig zijn we stalletjes-eten-proof (we hebben nog steeds vaste drollen :D) en hebben we al een 'straat-sate' voor 1 euro en slapen we goedkoop (4 euro). Als we boffen dan hebben we een echte douche!!:D Deze heeft dan nog steeds wel koud water!! maar is echt luxe vergeleken met een mandi waarbij we een grote bak water hebben en een schepje om je mee af te spoelen ;)
Dit schepje is overigens ook bedoelt om mee door te spoelen en afvegen doen ze met links :lol:
Wat ik zelf al heb ondervonden bij een plasje :? (papier vergeten :D)

Verkeer werk als volgt:
Oversteken als je hard kan rennen, anders maar niet :lol:
Inhalen = toeteren
Bleekscheten in de buurt = toeteren
'Ik kom eraan' = toeteren
'kijk uit, lul' = toeteren
zomaar of voor de lol = toeteren!

Toch krijgt Linda het voor mekaar om in een toeterbusje in slaap te vallen.
Dat heet niet lui: Het reizen en alle indrukken zijn gewoon erg vermoeiend ;)

Morgen gaan we dan eindelijk weer wat ondernemen, daar hebben we wel weer zin in!!
Dus hopelijk volgende keer weer een interessant verhaaltje!!! :?

Dikke kus allemaal en het blijft leuk te lezen wat jullie meemaken!!

• 10 November 2005 - 13:08

Ingrid:

Hoi, Het is bijna niet voor te stellen jullie avonturen terwijl wij hier in nederland ons opmaken voor sinterklaas, het is koud hier dus geniet lekker van het mooie weer!
    tot de volgende keer XX

• 10 November 2005 - 13:44

Thijs:

Hoi Lieverd,

Ik heb het nog steeds super met je hier in Indonesie! Ik hoop dat we de rest van de trip even veel leuke dingen gaan beleven als het eerste deel van de reis.

Wat dacht je er van om nu wat te gaan eten? :D

Dikke zoen...

• 10 November 2005 - 14:21

Indonesische Kont-knijper:

Lekker billen meisje!!!

(Sorry, couldn't resist)
    Alles goed hier. Ga Zaterdag naar intocht met Shana. Zondag naar de doop van Ankie. Is inderdaad bloody koud aan het worden hier. Lekker genieten jullie. Mijn baas vond de sabbatical idee niet zo geweldig, dus helaas moeten jullie het doen zonder mij. Groetjes, Brian.

• 10 November 2005 - 15:25

Edwin:

Hahaha...jij moet een boek gaan schrijven Lin.
    Erg smakelijk hoe je je indrukken beschrijft. Die collegas hier snappen er niets van als ik plots weer in een deuk lig. Geniet er nog van...let op in Bali he. Die moslims zijn weer bezig daar.

• 10 November 2005 - 21:08

Evalien:

hoi luitjes,nou wij maken niet zoveel mee al lijkt het getoeter in Amsterdam wel een beetje op jullie verhaal.Verder is het echt herfst al is het nog 10 graden en een lekkere miezerregen.Verder groeit ons kind aardig dicht.Nog 8 weken te gaan voor Oma(hahah).Spannende tijd dus nu.In de winkel zijn weer leuke nieuwe boeken binnen gekomen en maken wij ons op voor de feestdagen.Nu maar hopen dat alle klantjes op tijd komen...Lieverds heel veel fun weer en tot schrijfs.Dikke kus

• 10 November 2005 - 22:30

Herman:

Wat een scheitverhaal.......Linda. verkeers regels verschillen iets van hier heb ik begrepen.heel veel plezier!!! Herman en Tiny

• 11 November 2005 - 05:39

Mark:

Hoi Linda,

leuk zo'n fotodagboek, heb daarom ook dat idee van jouw gestolen. Echt gave reis hebben jullie zo te lezen, zou zeggen " no worries mate"

Groet

• 11 November 2005 - 10:34

Hans:

Ik vind het erg ok om te lezen dat jullie niet veel te vertellen hebben. Da's volgens mij ook een beetje de truc: gewoon de dingen ervaren van het leven daar en er misschien zelfs steeds meer deel van uit te maken (ipv alle attracties te bezoeken...) Maak je niet druk. Leuk om met jullie in gedachten mee te reizen! groetjes!

• 11 November 2005 - 19:08

EvAnJeBe@hetnet.nl:

Onze huwelijksreis was ook naar Java en Bali, dus extra leuk om te lezen dat jullie daar nu zijn. Wij vonden het daar prachtig, vooral de sawa's, de vulkanen en de rimboe's waren indrukwekkend. Gisteravond zijn we naar Ali B. geweest, jullie wel bekend als inwoners van Amsterdam en omstreken. Naast rapper is hij ook een goede komiek, we hebben met z'n vieren blauw gelegen van het lachen! Vanmiddag nog een wandelingetje gemaakt met opa, hij krijgt elke dag weer meer (vieze) praatjes! Goede reis en vooral veel plezier samen!Groetjes, Eveline, Annemieke, Jeannette & Bert

• 12 November 2005 - 07:06

Hedwig:

Hoi Linda & Thijs !
    Fijn dat jullie het zo goed hebben samen!! Geniet! Hier is kermis rond sinterklaas begonnen en het wordt kouder (bah).
    Met ons hiet alles ok en de tweeling stuurt een dikke knuffel,..maar ook aan Bob de Bouwer dus ...
    Ik zou zeggen let op met oversteken en ik zou een t-shirt kopen met "kijke-nie-kope" erop.
    Groetjes van ons allemaal!

• 12 November 2005 - 13:55

Marieke:

Hoi, Na een tijdje zonder computer te hebben gezeten kan ik dan eidelijk weer jullie avonturen lezen...heerlijk wat een indrukken en wat een lol!Hier gaat alles nog steeds zijn gangetje en ben ik nog steeds in "heerlijke, blijde" verwachting en we gaan jawel week 42 in!!
    Ik hoop jullie aankomende week iets meer wat betreft geslacht en naam te kunnen vertellen maar nog even geduld, tot die tijd heel veel liefs,
    Marieke