Zon, witte stranden, palmbomen en tepelhaaien? - Reisverslag uit Phuket, Thailand van Linda Turnhout - WaarBenJij.nu Zon, witte stranden, palmbomen en tepelhaaien? - Reisverslag uit Phuket, Thailand van Linda Turnhout - WaarBenJij.nu

Zon, witte stranden, palmbomen en tepelhaaien?

Door: Linda

Blijf op de hoogte en volg Linda

22 Oktober 2005 | Thailand, Phuket

Wat hoort er niet in dit rijtje thuis?
Nee, het is niet dat laatste :D

De afgelopen 3 dagen hebben we op het eiland Koh Tao vertoefd en helaas moet ik toegeven dat het eerste niet in ons rijtje voorkwam :? Maar dit kleine dompertje mocht de pret niet vergallen aangezien het toch wel warm was!

Er zijn verschillende toeristische stranden maar wij besloten om een bumby-jeep-tocht te maken naar het back-to-nature-beach: Ao Leuk
Dat klinkt namelijk al leuk :lol:
Hier geen 7 eleven om de hoek maar zo'n 8 hutjes en 2 eettentjes (misschien wel zo slim om wc papier in te slaan vantevoren :D)
In totaal zitten we hier met 10 man en ons hutje wat praktisch op het strand staat heeft een bed (met klamboe, uiterste noodzaak) en een koud-water-doucheje en toilet. Ok, ok, we hebben 3 peertjes licht en een fan maar daar houd onze luxe dan ook mee op :)

De eerste dag meteen maar het water in met onze snorkel. Op zoek naar vissen hoef je niet, het zoekt ons wel op! Ineens zwem je in een school van 200 zwarte visjes. Grote gekleurde vissen en kleine fel-blauwe-maar erg-nieuwsgierige-visjes!
Zelfs zo bijdehand dat ze Thijs zijn tepel voor een hapje aanzagen :lol: De bodem ligt volgstrooid met zeekomkommers en we hebben zelfs een roggetje gespot! Verrimpeld van het zwemmen gingen we naar ons hutje waarna het weer meteen omsloeg van wind-stil naar noodweer met regen en onweer :?
In de nacht kwam dit weer terug en ik als onweer-fanaat poepte bij deze knallen toch lichtelijk in mn broek (gelukkig heb ik Tarzan bij me)

Na een dag ont-snacken besloten we de tweede dag de buurtsuper op te gaan zoeken. Na 3 kwartier lopen/klimmen kwamen we weer in de bewoonde wereld terecht en hebben we hier wat snack-voer en wc-papier ingeslagen.Terug in ons durp en inmiddels flink bezweet zijn we meteen weer gaan snorkelen.
Een beetje angstig door de stroming dacht ik ineens in mn ooghoek een kleine haai te zien, dus dit angsthaasje zwemt voor dr leven richting de kant om vervolgens een verbaasd gezicht van Thijs te zien :shock: Nu zitten hier wel kleine haaien dus het ZOU best kunnen, maar ik sluit niet uit dat het ook wel een 'rots' in de verte kon zijn geweest :?

Verder kun je op dit eiland nog generator-kikkers (het klinkt als een generator maar het ZIJN kikkers) en badkamer-slangen tegenkomen :? Vooral als je met je slaperige hoofd een plasje wilt gaan plegen :D

De dag erop heeft Thijs nog een poging gedaan om een kano te huren, maar de zee was veel ruwer en ik was eigenlijk wel blij dat die jongen uiteindelijk zei dat het toch niet verstandig was!

Het weer werd eigenlijk alleen maar slechter dus op dag 4 besloten we dan maar het eiland te verlaten. Dus inpakken en geld tellen...
Goeie kippekontjes-actie dat we dus NET wat geld te kort kwamen: dat wordt afwassen :?
Uiteindelijk konden we met de taxi eerst langs een pinautomaat en hebben we voor al het gedoe en vette fooi achtergelaten (3 euro)

Vandaag zijn we dan met de boot terug gegaan naar vasteland Chumpon.
Wat heb ik genoten van het uitzicht op de golven en de voorbijkomende zakjes kots :( Ik kan je wel vertellen dat dit NIET bevordelijk was voor mijn eigen maaginhoud... :?

Al met al was het echt wel een geslaagde trip, want we hebben een hoop lol gehad en lekker gerelaxed! Morgen nemen we de bus naar Phuket en hebben we de Pang Gna baai op het programma staan!

Bedankt voor alle leuke reactie's, erg leuk om te lezen!!

Zoek de verschillen op:geefheteennaampje.waarbenjij.nu

• 22 Oktober 2005 - 15:29

Ilse:

Ja hoor.....hebben ze allebei hun eigen site...hahahahaahaha

• 22 Oktober 2005 - 18:12

Kevin...:

Hey hey, echt leuk om te lezen dat jullie je daar zo vermaken.......
    Zou er haast jaloers van worden.....
    Behalve dan dat van die slangen en tepelhaaien......(-;
    Ben al bang als ik een regenworm zie........

Enjoy and a big Kiss,
    Kevin...

• 22 Oktober 2005 - 19:49

Hans En Judith:

Hallo trotters! stoere thaise verhalen zeg... even jammer van het zonnetje maar die pik je in Phuket wel weer op (hoop ik) groetjes uit de nederlandse regen... saluti
    Hans

• 23 Oktober 2005 - 16:25

Gini:

Ja pas maar op met die slangen, vooral niet 's avonds/'s nachts zwemmen. En tja.....het is bijna november......regentijd misschien in Indonesië???
    Maar goed, je kunt niet alles hebben toch? Nogmaals geniet ervan. Ik hoor je, doei

• 23 Oktober 2005 - 21:08

Ben:

hee luitjes ben jaloers op jullie dit had ik ook willen doen al ben ik er al geweest maar helaas alleen.nog heel veel plezier,en pas op voor de grote vis?

• 26 Oktober 2005 - 10:33

Gini:

Linda!! Groeten uit de Kokonoches van Ron!! Ik heb je reisverslag voor hem uitgeprint, zodat hij toch kan mee lezen waar je uithangt en wat je allemaal beleeft.

• 26 Oktober 2005 - 13:22

Sanne:

zo te lezen hebben tarzan en jane jet erg naar jullie zin,dus het was toch geen jaws??have fun nog xxxxx sannie babe

• 26 Oktober 2005 - 19:01

Mam/anneke:

jammer dat jullie zo ver zitten , zou graag even langs komen,veel plezier,liefs en kus mam/anneke xxx

• 26 Oktober 2005 - 21:22

Bert,Annemieke, Eveline En Jeannette:

Geweldig dat jullie het zo goed hebben. Ik zit stiekem te rillen van al die visssen. Moet er niet aandenken om daar tussen te zwemmen. Jammer van het weer. Maar je kunt ook niet alles tegelijk hebben. Geniet er samen van en we kijken alweer uit naar jullie volgend avontuur. Dikke knuffel,
    Jeannette

• 28 Oktober 2005 - 21:36

Ben:

hee lin alles kee,met mij gaat het wel,ben nog steeds op zoek....gaat wel lukken.Veel plezier nog en laat ff weten als je in nw zeeland bent kus.