kippe-kontjes in de jungle - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Linda Turnhout - WaarBenJij.nu kippe-kontjes in de jungle - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Linda Turnhout - WaarBenJij.nu

kippe-kontjes in de jungle

Door: Linda

Blijf op de hoogte en volg Linda

14 Oktober 2005 | Thailand, Chiang Mai

Vanuit Bangkok zijn we met de trein naar Chiang Mai gegaan (13 uur) Lekker slaaptreintje, goed te doen. Dit betekent trouwens wel al om half 10 slapen!!

Eenmaal in Chiang Mai aangekomen werden we meteen omringd door tuk-tuk drivers.
Na een rondje 'hostel-seeing' zijn we bij de 3e akkoord gegaan met prijs en aanbod. Zwembad en airco!! Helemaal top alleen schoon??? De eerste dag hebben we al een dikke kakkerlak buiten gezet. Na de jungletocht kregen we kamertje nummer 2 waar ik na 1 nachtje maar liefst 65 muggenbulten rijker was (kan ook een ander beestje geweest zijn hoor :?)

Gisteren zijn we teruggekomen van onze jungletocht. Na 3 dagen wassen in de rivier waar olifanten ook in poepen, en slapen op een houten bed met een soort van tuinstoel'matrasje' is het echt heerlijk om weer lekker te douchen!!

Toch waren die 3 dagen super!
De eerste dag was een soort van warming up en hebben we maar 2,5 uur gelopen.
Bij de lunch was het een aandringen van armbandjes en gekleurde tasjes. Thijs kon het niet weerstaan en kocht een armbandje waardoor ik weer een leuk filmpje kon schieten :D
We hebben een waterval beklommen maar dan van onder naar boven!!! Het bestond uit kalksteen waardoor we redelijk goeie grip hadden maar het toch niet droog hebben gehouden. (wat geen enkel probleem was :D)
S'avonds hebben we lekker bij het kampvuur gezeten en heeft onze gids thaise ghost-stories verteld.

Bij ons bad in de ochtend (lees wassen in de rivier) had Linda blijkbaar haar kleding en handdoek op het 'olifantenpad' gelegd want nadat ik me had ingezeept kwam er ineens van links een olifant oversteken :D
Die dan voor de vorm ook meteen maar een bad kreeg op 2 meter afstand!
(en daarna in 'mijn bad' ging poepen :D

Na het ontbijt stond de olifantenrit op het programma. 3 kanjers en een baby kanjer (van 9 jaar, maar wel het kleintje van het stel) stonden ons op te wachten.
En wij met onze kippekontjes werden natuurlijk op de baby gezet! Ik kan je wel vertellen dat ons kippe-kontje na zo'n tochtje aardig gaat aanvoelen als een hout plankje :?

Na een wandeltocht van 4 uur kwamen we tegen de avond aan in het dorp van de Palong en Karen stam. Hier hebben we gegeten en werd er voor ons gezongen en gedanst. van onze kant werd ook wat verwacht, maar Thijs was de enige die "hoofd,schouders, knie en teen" op het podium begon te zingen!!
Dit was wel het zetje wat de andere nodig hadden en al gauw hadden we een cano van 'vader jakob' in het Frans en Nederlands. Later kwam de Thaise Wisky op tafel gevolgd door verschillende drank-spelletjes. De rest van de avond hebben we errug veel gelachen EN gezopen.(inclusief alcohol-maagd-Linda)
Een voordeel hiervan is dat je houten bedje een stuk lekkerder slaapt na zo'n avond :D

De ochtend had een minder prettige start namelijk een 'kaak uit de kom'!
De vorige keer belandde ik bij de dokter maar dat was nu geen optie :?
Dus:'Thijs jij trekt, en ik duw'!! :?
Na een diepe zucht en proberen te ontspannen kreeg ik het uiteindelijk met een flinke kraak op zijn plek...pfff

Deze dag hebben we maar 1,5 uur gelopen.
Daarna zijn we gaan bamboe-raften. Een hoop geklooi en waterpret onderweg en aan het eind was er niet veel meer over van de bamboe-vlotten :?

Tegen de avond kwamen we weer in de 'beschaafde wereld' en besloten we s'avonds met zijn allen te gaan eten.
Dat was errug gezellig en hier heb ik mijn 1e (en 2e) tequila-shot gehad. Wel nog even een wink naar het broekie wat nou precies eerst gaat, de limoen of het zout :?

Voor Thijs zn site:geefheteennaampje.waarbenjij.nu

• 14 Oktober 2005 - 16:19

Ingrid:

Heerlijk om het allemaal te lezen. ik kijk nu al uit naar het volgende reisverslag. XXXX

• 14 Oktober 2005 - 18:46

Evalien:

Wat een heerlijk verslag.Krijg een beetje het gevoel of ik er echt ben ,buiten die bulten dan,erg leuk om te lezen.Nog veel meer pleziet en tot het volgende verslag.
    Kus eef

• 15 Oktober 2005 - 19:07

Brian:

Eerst zout,tequila, lemon...maar naa vier vergeet je dat weer...dus maakt niet uit. Moet dan ook de worm niet vergeten eh. -Leuk om het zo te lezen Linda. Groetjes uit Eindhoven.

• 16 Oktober 2005 - 15:20

Hans En Judith:

Hoihoi!
    Top om te lezen over de wandeltocht. Ik herken veel van mijn tochtje in die omgeving inclusief de overnachtingen... Was er bij jullie ook zoveel vee dat je om half zes smorgens weer wakker kraaide, blaatte en knorde?! Hoe heette dat drankje ook weer Moonshine? of zoiets? Straf spulletje.. Heel veel plezier!! tot schrijfs

• 16 Oktober 2005 - 15:50

Mam/anneke:

lieverd, ik heb me rot gelachen om jullie verhaal. je heb pret das oke.

• 17 Oktober 2005 - 06:45

Robert-Jan:

Hey there,

Wat maken jullie een hoop mee in de korte tijd dat jullie al weg zijn. Ik ben blij dat het toch allemaal goed met jullie gaat. Groetjes

• 17 Oktober 2005 - 09:01

Esther:

GEWELDIG !!!
    ik ben jalours ... wij zijn druk aan het klussen in ons huis en hebben mega stress, maar gun het jullie van harte.
    als ons huis af is gaan we ook flink sparen voor een mooie verre reis
    die van ons zal wel maar drie weken zijn
    ach ja verschil moet er zijn

geniet er lekker van en ik geniet van je reisverhalen

kuzzie

• 17 Oktober 2005 - 16:23

Marieke:

Hallo luitjes jullie vermaken je zo te lezen prima.....ben best wel jaloers als ik dit alles lees, lekker op de rug van een olifant...nou ik voel me er net een!
    Baby Lorist wil nog niet komen en wij maar wachten!
    Kijk uit naar jullie volgende reisverslag, geniet van alles en vooral van elkaar!!
    Liefs marieke

• 18 Oktober 2005 - 13:07

Mark:

Hoi Linda,

leuk om te lezen, komt af en toe bekend voor.
    Hebben jullie al een thaise massage gehad ?

Groeten van een bijna vakantieganger!

• 18 Oktober 2005 - 15:45

Sannie:

hey chicks zo te horen hebben jullie het goed na je zin, het klinkt ook allemaal supper vet!veel plezier nog en pas op elkaar xxx

• 18 Oktober 2005 - 19:45

Dieuwke:

En ook deze lees ik hoor! Super leuk! Kus

• 19 Oktober 2005 - 17:31

Evanjebe@hetnet.nl:

Mooi verhaal, wat een avonturen, doet me een beetje denken aan "Crocodile Dundee" of "Indiana Jones".We blijven alles op de voet volgen. Wij hebben ook een "wereldreis" gemaakt en wel een driedaagse. Zaterdag met de auto naar Calais, varend met de Hoverspeed(45 min.)in de dichte mist naar Dover, weer rijdend(en nu links)naar Cwmdu(Wales), waar we de volgende dag de kerkelijke inzegening van het huwelijk van vrienden en de doop van hun dochter en ons petekind hebben meegemaakt. Daarna feest in de "Villagehall" en 's-avonds eten en drinken in de plaatselijke Pub. De volgende dag nog even koffie drinken bij onze vrienden, knuffelen met hun dochter en honden(vooral eveline)en weer richting Dover, waar we maar net op tijd waren voor de boot van 17.30 uur(die om 17.20 uur vertrok, niet te vertrouwen die Engelsen). Tijdens een mooie zonsondergang en opkomst van een volle maan kwamen we in Calais aan. Nog een uurtje of drie in de auto en we zijn weer thuis. Waarschijnlijk is jullie reis meer ontspannen, maar soms moet je ook iets doen om je vrienden niet teleur te stellen. Tot de volgende mail!! Groetjes en XXX, Eveline, Annemieke, Jeannette & Bert

• 21 Oktober 2005 - 12:06

Gini:

Hé Linda, bedankt voor je smsje. Geweldig om te lezen wat je allemaal beleeft en geweldig dat je je eigen geluk in de hand hebt genomen en bent gaan doen, wat je zo graag wilde doen. Geniet ervan en geniet van je leven! En eh.....hoe staat het met het salsa dansen??

• 26 Oktober 2005 - 12:56

Edwin:

Hey Lin,

Hartstikke leuk die verhalen...maarre waar blijven de foto's ?....
    Veel plezier nog...x