tsjoek tsjoek en afdingen - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Linda Turnhout - WaarBenJij.nu tsjoek tsjoek en afdingen - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Linda Turnhout - WaarBenJij.nu

tsjoek tsjoek en afdingen

Door: Linda

Blijf op de hoogte en volg Linda

07 Oktober 2005 | Thailand, Bangkok

De dag is aangebroken!Tassen zijn volgepropt, leeggehaald en weer opnieuw beter volgepropt :) Resultaat: 1 tas van 20 kg en een van 17 kg! Op weg naar Schiphol beginnen de kriebels toch wel te komen. Herenigd met familie en Ilse en een fotosessie later komen we aan bij het afscheid. Wij bikkels bleken het toch niet helemaal snik-proof te zijn :S

Eenmaal droog en aangekomen op Heathrow zijn we de 1e 2 uur zoet geweest met rondracen in een bagagekarretje (tja je moet wat met 6 uur vliegveld-hangen)
Alle restaurantjes gecheckt en rangorde gegeven en bij de leukste zijn we blijven plakken. Daar hebben we héél lang wat gedronken en kubusjes gemaakt van gummi-puzzelstukjes :D

Vlucht was verder prima, zelfs de oordoppen waren kinder-geschreeuw-proof (thank god)
Om 16:00 kwamen we aan in Bangkok, tassen compleet!Check

Dus hup in de bus naar Koh San Road.
Tip voor een goed hotel mét zwembad en wat denk je: VOL!(laat ik er wel even bij zeggen dat IK liever thuis had willen boeken :D )

Ander hotelletje gevonden, uiteindelijk ook prima, met airco en super geslapen....

Vandaag zijn we pas rond 10uur ons bed uitgerold...Het plan was richting de Chao Phraya Rivier te lopen en daar de boot naar 'Wat Pho' te nemen. Het was eigenlijk maar een stukkie lopen, maar wij 'globetrotters' hebben dus een flink stuk omgelopen. Bij de boot aangekomen was het een kwestie van 2 tickets naar Wat Pho..
Er zou toch een belletje moeten gaan rinkelen als de wachtrij in een deuk gaat bij het horen van de prijs van ons ticket? :S
300 baht voor beide leek een goeie deal, uiteindelijk kregen we daar een private boat voor en bleek de express maar 12 baht te kosten (big spenders)

Maar goed hoop lol, flinke stortbui op ons hoofd en een kinderpluutje doet wonderen.
Poncho doet het dan iets beter in het regenseizoen :D
Wat Pho was erg mooi, een van de grootste tempels van Bangkok met o.a een 46 meter lange liggende Boeddha!
Hier een dagje rondgebanjerd en in de regen lopen spetteren en rond 5u met de 'tsjoek tsjoek' :D terug naar het hotel.
Voor 40 baht dus we zijn geslaagd voor onze cursus afdingen :D

We hebben net lekker gegeten bij een tentje op aanraden en dit keer hadden we wel plek ;)Morgen hebben het paleis voor de boeg en willen we een wedstrijd Thai-Boxen gaan bekijken!!

• 08 Oktober 2005 - 08:37

Juliette:

Hoi LiThij, fijn om te horen dat de reis goed is verlopen en dat jullie eerste dag al veel lol heeft gebracht. Ben benieuwd hoeveel foto's je nu al hebt gemaakt. Kijk uit naar je volgende bericht. xx Jul

• 08 Oktober 2005 - 09:30

Roel:

Hee Linda,

Leuk om wat van je te horen. Weer aan het globetrotten dus. Zit in je bloed! Maar vertel eens ... Thijs? Ik heb absoluut wat gemist ;-) Heel veel plezier. See ya!

• 08 Oktober 2005 - 18:54

Herman:

Lieve Linda, Beste Thijs,
    Begrijp ik het goed: is 300 Baht ca 6 Euro is en 12 Baht 24 Eurocent?
    Dus het toeristen(BackPackers) leven kost daar dus geen drol.
    Het klinkt allemaal alsof jullie je goed vermaken. Ben wel jaloers, had ik ook willen doen!
    Met opa Theo is het nog een beetje tobben maar het komt vast wel goed.

Tot spoedig schrijfs, Aju

• 08 Oktober 2005 - 22:07

Jeannette, Bert & Kids:

Net jullie reisverslag gelezen, volgens mij gaat het goed met jullie. Blijf genieten!! XXX tot het volgende bericht.

• 08 Oktober 2005 - 22:22

Ome Jan(grijze Duif):

nu al een mooi en lang verslag......hou een plaatsje vrij voor mij.....ik kom ook ...ha ha ha. pas goed op jullie zelf Veel plezier en tot horens

• 10 Oktober 2005 - 09:36

Monique Visser:

Ha Linda en Thijs,
    Fijn dat jullie goed zijn aangekomen. Hoop dat jullie een reuze tijd zullen hebben. We hopen Thijs ooit in 't echt te zullen zien!! Groeten en een dikke knuffel uit Zelhem

• 11 Oktober 2005 - 18:53

Evalien:

Hoi luitjes ,fijn dat jullie het zo naar jullie zin hebben.houwe zo...Ik kon niet persoonlijk zwaaien ,ik was op kamp,maar in gedachten was ik bij jullie.Ik ben benieuwd naar jullie foto's en het volgende verslag.Dikke kus Eef.

• 11 Oktober 2005 - 21:08

Renzo:

Leuk om vanuit Florida jullie ontwikkelingen te volgen.... zijn we allebij ongeveer evenver van Nederland verwijderd.
    Maar we blijven toch Hollanders (afdingen enzo ;-)
    Renzo

• 12 Oktober 2005 - 06:11

Hedwig:

Hoi Linda&Thijs,

Leuk om te lezen zeg !!
    Afdingen wordt jullie tweede natuur. Jullie zien zoveel moois,...ben benieuwd naar de eerste beelden !
    Knuffel van Juriaan & Sebastiaan en groetjes van ons...
    ps. ik hoop dat jouw opa (linda) snel weer op de been is!!

• 12 Oktober 2005 - 06:46

Tao:

Good to hear that everything is going well. Here, we're doing very well too, and are still very happy in love. Take care and enjoy. Love and Light to you both.

• 12 Oktober 2005 - 07:51

Nel:

inderdaad veel te duur vond bram ook al. dus voortaan afdingen, maar ja alles moet je leren.
    groetjes

• 12 Oktober 2005 - 10:36

Diemer:

heej lin,
    Ik wist niet dat je daar heen ging! leuk hoor veel plezier

• 13 Oktober 2005 - 14:44

Cynthia En Paul:

Hoi Thijs en linda, de kop is er af! geniet ervan met volle teugen, van het weer, de mensen, de natuur en natuurlijk van elkaar!!! Ik kijk uit naar het volgende verslag. liefs, cynthia en paul

• 13 Oktober 2005 - 14:45

Cynthia En Paul:

• 14 Oktober 2005 - 10:41

Edwin:

Hey Lin en Thijs !
    Vergeet niet naar Ayuthaya te gaan en naar Khao Yai National Park te gaan (oudste Nationale park van Thailand met wilde olifanten)...veel plezier daar en maak veel fotos. x Edwin

• 18 Oktober 2005 - 15:50

Sannie:

yo babes ook deze verhaal klinkt weer super,have fun en enjoy love ya xxx je zussie x aan thijs

• 17 November 2005 - 12:44

Ricky:

hoi linda en thijs
    wat een leuke verhalen.
    hier is het een prachtige nazomer.kun je makkelijk baantjes vinden om zakgeld aan te vullen.
    heel veel plezier samen gr. marja en ricky