13 horas mas tarde y 2500m mas alto.. - Reisverslag uit Sucre, Bolivia van Linda Turnhout - WaarBenJij.nu 13 horas mas tarde y 2500m mas alto.. - Reisverslag uit Sucre, Bolivia van Linda Turnhout - WaarBenJij.nu

13 horas mas tarde y 2500m mas alto..

Door: Linda

Blijf op de hoogte en volg Linda

01 Augustus 2009 | Bolivia, Sucre

(Oftewel 13 uur later en 2500m hoger) ...en we zijn weer aangekomen in de bewoonde wereld! We besloten toch maar weer 10 uur af te zakken naar het zuiden van Bolivia om in Sucre onze spaanse les te gaan volgen. Dit omdat Sucre qua architectuur, temperatuur en westerse beschaving een geweldige stad is!

Wat doen we hier dan zoal: Vroeg opstaan en huiswerk maken (Thijs), zonnen in de tuin (ik) tot 2:30 en dan naar school tot 5:30. Beetje gratis internetten na school en daarna lekker uit eten en weer vroeg naar bed. Niet verkeerd he? ;)
Ik moet bekennen (ssst) dat ik nu na 16 maanden reizen dan ook best een beetje uitkijk naar het ´huisje, boompje, .... thuis!

Het afscheid in Villa Tunari was best moeilijk. De laatste werkdag liep mijn opvolgster ´Or´ met mij mee en het was voor de babies meteen duidelijk dat ik ze ging verlaten :(
Danielito, normaal de bengel van het stel was plotseling zo klef dat hij in m´n nek kroop en me niet meer los wilde laten! Ivonne kroop ook meteen boos in een hoekje en ik zag haar mondje vertrekken van verdriet... Wehhhh :cry: Toen heb ik wel wat traantjes weggepinkt en s´avonds heb ik een uitgebreide knuffelsessie gehouden! De dagen daarop ben ik nog 3x teruggegaan om te kroelen en gedag te zeggen :) Gelukkig waren ze al bekend met de nieuwe ´babymom´ Or dus ik was blij ze weer in hun nopjes te zien.

Deze 5 weken waren zonder twijfel echt het hoogtepunt van deze reis mar ik heb ook wel m´n up´s and down´s gehad....Zo heb ik meerdere keren in de kliniek gezeten om verbonden te worden door de dierenarts!:shock: Een aapje van de afdeling naast me beet me zomaar in mn vinger omdat ik langsliep om een emmer te pakken.Een andere puberaap beet mij toen ik uit de babykooi kwam omdat ik een van de baby-pestkoppen op z´n flikker gaf. Zijn manier van z´n vriendje beschermen! Een andere keer kreeg ik een flinke jaap in m´n vinger omdat de aluminium bezem (boliviaanse kwaliteit) in tweeen brak tijdens het vegen en in mijn vinger sneed!
Was ik net ´pijnvrij´ kreeg ik in de laatste week een flinke bijt van een van de vrije apen. Dit is normaal echt een lief ding, komt altijd gezellig in mn nek zitten als ik de kooi aan het repareren ben en zit dan lekker op z´n duimpie te zuigen. ´Officieel´ is het niet de bedoeling dat er vrije apen loslopen in de quarantine afdeling, maar blijkbaar ligt deze aap ´Baby´ niet lekker in zijn groep en komt dus steeds terug naar zijn oude vertrouwde plekkie (hij zat ooit in quarantine). Logisch wel! Dus toen ik hem moest wegjagen begreep hij het niet meer, besprong me en beet me in m´n oor!! Dit was wel eng aangezien hij echt al een volwassen mannetjesaap is (met iets grotere tanden dan mijn babies) en ik dacht echt dat hij er met de helft van m´n oor vandoor ging :shock: Gelukkig vertelde een collega me toen ik bij de dierenarts zat dat alles er nog aan zat!Pff.

Na een slechte reactie op de antibiotica die ik voorgeschreven kreeg ben ik gestopt en raakte het dus geinfecteerd! Op de laatste dag ging ik met mn pusoor weer langs de dierenarts, dit keer een andere arts. Hij vertelde me dat het ontstoken was en dat hij er toch liever een hechting in wilde zetten!
Enniewee...na een grooote schoonmaakbeurt was ik een hechting rijker en weer terug bij af :(
Thijs is nu mijn surrogaatdokter en heeft me goed verzorgt waardoor het er al een stuk beter en minder gezwollen uitziet. Ik was echt een wandelende apotheek ;)

Maar dat vergat ik allemaal snel als ik weer tussen de baby´s zat en kon genieten van Danielito zijn eerste wandelingetje buiten de kooi, de band die je opbouwt met ze is zo speciaal! Zo had ik echt tranen in mn ogen toen bange Ivonne eindelijk haar handjes naar me uitstak en bij me kwam zitten. Onvergetelijk!

Op 7 Juli hadden wij ons 4-jarig jubileum en dit hebben we gevierd in een 4 sterren hotel in de jungle! Maar liefst 2 nachten hebben we hier lekker luxe (airco, tv) vertoefd. Slapen onder heerlijk frisse lakens en eindelijk weer eens met je blote voeten over een schone tegelvloer lopen!! Er was een zwembad maar ook hier hadden ze helaas last van sandflies ;) Eindelijk wat privacy en tijd voor mekaar. En de rest van de tijd lagen we in de hangmat :)

Morgen vertrekken we met een nachtbus naar La paz, waar we in de middag een vlucht nemen (jaja, big spenders) naar de jungle in Rurrenabaque. Hier gaan we de pampas bezoeken!!

Ow...het is me gelukt om foto EN FILM te uploaden!!
http://www.mijnalbum.nl/Album=MIH74AUH

Dikke kus allemaal!!
ps: Pap hoe bevalt Brazilie jullie?

  • 02 Augustus 2009 - 08:02

    Stefan & Hedwig:

    Hoi Linda en Thijs!

    Proficiat met jullie 4-jarig samenzijn!! en inderdaad eens goed om dat luxe te vieren! De foto's en jouw verhalen zijn heeeel mooi om te zien en lezen en ik ben blij dat het jullie goed gaat (na wat beten e.d.)... heel veel groeten uit Eindhoven !

  • 02 Augustus 2009 - 10:50

    Kris:

    Jeetje, kan me heel goed voorstellen dat je een potje moest janken... Ik jank bijna als ik dit lees!! Zucht.. Misschien moet ik toch maar van carriëre veranderen en in de dierentuin gaan werken ofzo.. ;)
    P.S. Nog steeds geen bevalling!!! :S:S:S

  • 02 Augustus 2009 - 18:55

    Mam:

    Hallo meisje,
    leuke foto`s hoor met je kindjes. Maar doe nu maar eens lekker ontspannen en genieten. Tot gauw,dikke X

  • 03 Augustus 2009 - 16:47

    Sonja:

    He Linda,

    Wat een verhaal, gelukkig zit je oor er nog aan. Ik zit ondertussen alweer 6 weken in Cusco en ik ga begin september naar Bolivia en Chili. Hopelijk zie ik jullie nog in Cusco.

    Kus Sonja

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Linda

Live your life to the fullest!

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 280
Totaal aantal bezoekers 111133

Voorgaande reizen:

30 Maart 2015 - 30 Maart 2015

Borneo en China (2 maanden)

22 Januari 2012 - 29 Januari 2012

Lapland 2012

20 Mei 2010 - 31 Mei 2010

California 2010

22 September 2009 - 29 April 2010

Mijn gevecht tegen borstkanker

15 April 2009 - 12 September 2009

Zuid Amerika 2009

07 April 2008 - 07 April 2009

Canada 2008

10 Oktober 2005 - 10 Oktober 2006

Zuid oost Azie en Nieuw Zeeland 2006

01 Oktober 1997 - 22 November 2003

Waar de 'itch' begon... 1997

Landen bezocht: