Familie sperm-whale, say cheeeeese - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Linda Turnhout - WaarBenJij.nu Familie sperm-whale, say cheeeeese - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Linda Turnhout - WaarBenJij.nu

Familie sperm-whale, say cheeeeese

Door: Linda

Blijf op de hoogte en volg Linda

04 September 2006 | Nieuw Zeeland, Christchurch

Lieve familie en vrienden,

Helaas is het dan nu zover dat we na 9 geweldige maanden dit prachtige land moeten verlaten :( Die 3 maanden in Queenstown hebben we een hoop gave dingen gedaan waarvan de skydive wel het hoogtepunt was!! We hebben bergen beklommen, paardgereden en zijn zelfs 5x wezen snowboarden ipv 4x!!omdat in ons laatste weekend zoveel sneeuw was gevallen dat we dat toch echt even mee moesten pikken :) Wat een heerlijk-poepie-verse-sneeuw was dat zeg!!!

Die woensdag hebben we een mooie paardrijrit gemaakt langs de shotover river. Thijs had geen enkele problemen met opstijgen aangezien ze een trappetje voor hem hadden klaargezet ;) Aan het eind van de rit vroeg ze of iedereen een stukje sneller wilde? Thijs, die vond dat ie net zo goed als zn zusje op het paard zat liet zich natuurlijk niet kennen. Er werd hem wel verteld om de voorkant en de achterkant van zn zadel vast te houden :lol: Maar onze 'Ankie' ging hartstikke goed en kreeg zelfs complimentjes!

Die avond zouden we met een collega en haar vriend bij Winnie's gaan eten als afscheid. Helaas was daar een wachtrij van 45 min. :( En zijn we na een blokje Queenstown uiteindelijk bij de Cow gaan eten! We hebben de heerlijk beruchte pizza gegeten en rond een uur of 11 zijn we naar de Worldbar gegaan. Toen we aan ons theepotje met cocktails zaten kwam een meisje een foto van ons nemen. Die zou dan met anderen geshuffeld worden op een groot scherm en dan kon je wat winnen als hij stil kwam op jouw foto. Dus ik een strik in mn haar en een beetje mal doen (tja..) en laat dat nou net een van de winnende foto's zijn!!!! Een nadeel is dat de belachelijke foto dan ook 10 min op het scherm bleef staan maar goed ik had een dagskipas voor Cardrona gewonnen!!! Helaas geen vrije dagen meer dus heb ik mijn prijs de volgende ochtend aan mn collega verkocht :) die datzelfde weekend met snowboarden haar enkel gebroken heeft :( ai!

Vorige week hebben we Queenstown gedag gezegd en de vrienden die we gemaakt hebben :( Op mijn laatste dag was het een beetje een feestje aangezien Rayna (manager) allerlei lekkere dingen in huis had gehaald als koekjes, chips, kruidencake en popcorn. Ik had ook nog rum & raisin muffins gemaakt, ofwel drolletjes (zie foto) Die dag hebben we dus ook vrij weinig gewerkt en een hoop gevreten :lol: Ik kreeg een enorme kaart die net in mn bachpack past waar iedereen wat leuks op had geschreven, thanks guys!!

De volgende dag zijn we na een grote schoonmaak vertrokken richting Kaikoura en hebben we een stop gemaakt bij Puzzling world. Hier bestaat alles uit illusie's en word je constant voor de gek gehouden. Zo hebben ze een kamer waarin water omhoog loopt, een kamer waarin ik groter ben dan Thijs en buiten een labyrinth. Wij speurneuzen dachten dat even in een sneltempo te doen (30 min) maar uiteindelijk hebben we toch in 3 kwartier het hele labyrinth gezien en de finish gevonden.
Na een overnachting in Lake Tekapo besloten we de volgende ochtend ondanks de hevige wind toch door te rijden naar Kaikoura om te whale-watchen. Maar goed ook want we hadden enorm geluk. We moesten dan wel om 6 uur opstaan voor onze trip van 7:15 maar dat was dan ook zeker de moeite waard!! Het kon een 'bumpy ride' worden door de wind, dus 2 pilletjes dan maar :( Gelukkig vergat ik het 'zeeziek-zijn' meteen toen we na 10 min de jackpot vonden! 50 sperm-whales lagen rondom ons bootje op adem te komen!! We konden erg dichtbij komen dus het was een eitje om de hele familie op de foto te zetten ;) Overal zag je waterspuitende potvissen die om de beurt naar de bodem gingen voor een duik. Alleen bij de grotere mannetjes konden we dat prachtige 'staartje' zien ondergaan want de kleintjes doen dat niet.

Na deze sensatie kregen we een groep dusky-dolphins in zicht waarvan een aantal flink aan het uitsloven was met salto's en flikflaks :)Wauw! wat een dag!Zeehonden? Ja, ok leuk ;) Na de tour hebben we nog een kliftop-walk gedaan rond de peninsula maar na 2 zeeziek-pilletjes heb ik er de rest van de dag als een zombie bijgelopen :( Thijs heeft ons naar Hanmer Springs (Thermal reserve) gereden en ik heb in de auto liggen knikkebollen :? Na het eten ben ik weer als een os in slaap gevallen maar gelukkig werd ik de volgende dag weer fit wakker :shock: Lichte bijwerkingen misschien ;) Sorry Thijs!

In de ochtend hebben we lekker in de zon ontbeten en vervolgens 4 uur in de 'thermal pools' liggen verrimpelen, heerlijk!! :lol:
We hebben een rondje baden gedaan oplopend van 36 gr naar 40 :shock:
In de namiddag zijn we vertrokken naar Christchurch, waar we nu zijn, en heb ik onderweg nog een bon van $80 te pakken gehad omdat ik 14 km te hard reed!:( 'Nouja, ik ging bergje-af'!! Rotbergen :?

Nu vliegen we morgen vanuit hier naar Adelaide (Australie) en hebben we daar nog zo'n kleine 10 dagen waarna we weer doorvliegen naar Bali/Lombok voor drie weken vakantie!!!

En dan zit het er weer op :(
Natuurlijk kijk ik er erg naar uit om iedereen weer te zien maar het zal best erg moeilijk zijn om Nieuw Zeeland uit te zwaaien!!!
Tot gauw allemaal!!!!

Dikke kus

Oh, er zijn weer foto's natuurlijk:http://thijsenlinda.mijnalbums.nl/

  • 04 September 2006 - 09:56

    Ingrid:

    Wat hebbern jullie toch een geweldige reis gemaakt...die walvissen, onvergetenlijk toch!!! Wat zal het weer wennen zijn als jullie weer in Nederland wonen. Wij zijn afgelopen donderdag terug gekomen van vakantie, ook weer even wennen aan het gewone leven. Liefs Ingrid, Kees, Meerten en WouterX

  • 04 September 2006 - 17:46

    Evalien:

    Ja,afscheid is nooit leuk en nederland nat.ik hoop je gauw weer te zien hoor.Nog hele fijne dagen en ik ga nog ff je foto's bekijken.Dikke kus eef

  • 04 September 2006 - 18:31

    Hans En Judith:

    Hoi Linda en Thijs, ik heb even genoten van jullie foto's! Wat geweldig dat jullie walvissen gespot hebben, en van zo dichtbij. Super! Lekker dat jullie nog even kunnen chillen in Bali en Lombok om alle herinneringen nog een keer te herbeleven. Geniet ervan! Groetjes uit Voorschoten, Hans, Judith en kidz

  • 04 September 2006 - 20:14

    Gini:

    Hé Linda, leuk om weer wat van je te horen en leuke en prachtige foto's. Wederom heel veel plezier in Bali en tot heel erg very soon, kiwitje.
    Groetjes Gini

  • 04 September 2006 - 23:29

    Tao:

    Hi guys, Looking forward to seeing you here. Happy travelling. Love and Light.

  • 05 September 2006 - 07:32

    Esther:

    hello

    weer met veel plezier jullie verhaal gelezen en de fotos bekeken
    wat een geweldige fotos zeg !!!
    geniet nog lekker van die laatste weken vakantie en bereid je dan maar voor op het slechte weer in nederland, het begon als de beste zomer sinds 1947 en ondertussen is het de natste augustus geworden sinds 100 jaar hahaha
    morgen word het weer iets mooier maar dit weekend word het 20 graden ..... dus geniet van de ZON !!

    groetjes

  • 10 September 2006 - 05:12

    Hedwig:

    Hoi Linda & Thijs,
    De sms doet het zeker weer niet meer ? Nou in iedergeval wens ik jullie nog een fijne tijd op Bali en dan ben ik blij jullie straks weer te zien !!! Tot gauw x x xvan Hedwig en de rest.

  • 11 September 2006 - 13:55

    Cynthia:

    Heerlijk weer die fotos, ik ben alweer in mijn tweede werk werk na de vakantie.En ik mis Andalusie heel erg!!!
    We kunnen er zo gaan wonen... Vanavond maar een spaans kostje op tafel zetten en op de achtergrond een spaanse vakantie cd, op deze manier nog even lekker nagenieten. Ik had je nog een sms gestuurd weet niet of ie aangekomen is. Wanneer landt je in nederland?? Ik wens jullie nog heel veel lekkere vakantiedagen, geniet ervan en loop het jaar nog even met zijn tweetjes na. Kus, Cynthia en ik zie je snel weer!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Linda

Live your life to the fullest!

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 230
Totaal aantal bezoekers 111088

Voorgaande reizen:

30 Maart 2015 - 30 Maart 2015

Borneo en China (2 maanden)

22 Januari 2012 - 29 Januari 2012

Lapland 2012

20 Mei 2010 - 31 Mei 2010

California 2010

22 September 2009 - 29 April 2010

Mijn gevecht tegen borstkanker

15 April 2009 - 12 September 2009

Zuid Amerika 2009

07 April 2008 - 07 April 2009

Canada 2008

10 Oktober 2005 - 10 Oktober 2006

Zuid oost Azie en Nieuw Zeeland 2006

01 Oktober 1997 - 22 November 2003

Waar de 'itch' begon... 1997

Landen bezocht: