Gezocht: buikvet voor borst! - Reisverslag uit Haarlem, Nederland van Linda Turnhout - WaarBenJij.nu Gezocht: buikvet voor borst! - Reisverslag uit Haarlem, Nederland van Linda Turnhout - WaarBenJij.nu

Gezocht: buikvet voor borst!

Door: Linda

Blijf op de hoogte en volg Linda

20 Oktober 2010 | Nederland, Haarlem

We zijn weer in het ziekenhuis, dit keer voor een afspraak met een plastisch chirurg uit het AVL. Zo'n prothese werkt allemaal prima hoor zolang je niet boven de 1000m gaat hiken, want dan krijg je er bellen in, en niet te diep bukt met stofzuigen want dan kan ie weleens uit je truitje piepen en de trap afstuiteren ;) Daarnaast vind ik één zomer zonder decolleté wel genoeg, volgend jaar wil ik weer sexy over het strand lopen en laag uitgesneden truitjes dragen! Tijd voor actie dus want een borstreconstructie neemt wel een klein half jaartje in beslag...

Een niet al te vriendelijke dame achter de balie verteld ons dat er 5 plastisch chirurgen werkzaam zijn en dat ik niet per definitie geopereerd ga worden door degene waarmee ik het gesprek heb. In de brief staat alles beschreven, of ik het even door wil lezen. Dit staat ons al niet aan en tussen de regels door staat geschreven dat een Plastisch Chirurg In Opleiding meeloopt en ik denk: 'Er wordt niet geoefend op mijn lijf!' Als een meisje, ze heeft nog net geen staartjes, ons komt halen voor het gesprek ligt de vraag of ze net afgestudeerd is, op het puntje van mijn tong. Ik spiek op haar naambordje maar bespeur geen i.o. achter haar naam. Toch zou ze volgens mijn berekeningen minimaal 30 moeten zijn maar dat zegt natuurlijk niks, het blijft een plastisch chirurg ;)

Ze is nieuw in het ziekenhuis en zoekt naar een papiertje om gegevens van mij op te schrijven. Dan vraagt ze of ik zelf al wat informatie verzamelt heb over borstreconstructies? Ik knik zuinig maar vertel haar niet dat ik het hele internet al heb afgestruind naar informatie en foto's en dat een plan al in mijn hoofd zit. Ik wil haar onbevooroordeelde mening en die krijg ik dan ook! Zonder dat ze het in de gaten heeft verteld ze me eigenlijk dat ik dat mooie plan wel op mijn buik kan schrijven en ze schrikt dan ook als ik begin te huilen. Ik wil niet meer luisteren naar haar verhaal over huidflapjes met of zonder rugspier die van mijn rug worden 'gestolen' en teruggevouwd naar mijn borst. Dit mag misschien een mooie uitdaging zijn voor de plastisch chirurg maar een ingrijpende operatie en meer littekens voor mij!

Bij mijn plan zou een soort ballonnetje onder mijn huid (dat via het oude litteken geplaatst kan worden) de boel eerst oprekken waarna een prothese geplaatst kan worden. Appeltje-eitje, maar zij had GELEERD dat bij bestraalde huid een grotere kans op complicaties bestaat, percentages kon ze ons niet geven. Wel vertelde ze ons dat het stelen van de rugspier een betere doorbloeding zou betekenen waardoor de kans op complicaties bijna tot 0 zakt! Ik mag me uitkleden en dan pas ziet ze dat mijn huid er eigenlijk erg goed uitziet, (wat wil je na al dat gesmeer met Vitamine E), en ik kijk haar veelbelovend aan. Ze blijft bij haar standpunt maar kijkt of optie 3 een overweging is, een borst van eigen vetweefsel. Ze trekt wat aan m'n buikvet en bekijkt mijn dijen en billen om te zien of daar wat vet te halen valt om een borst van te modelleren. Laat ik nu net 2 kilo afgevallen zijn :? dus dat feest gaat niet door. Achter me hoor ik Thijs grappen of vetmesten nog een optie is ;) Ik probeer haar nog één keer te overtuigen en laat haar zien hoe rekbaar mijn 'platte' tietje wel niet is! Zij probeert mij dan weer te overtuigen met foto's van de 'rugflapreconstructie' maar ik raak nog niet enthousiast.

Ik denk aan Elke, aka het meisje met de kous, dat op dat moment in hetzelfde ziekenhuis ligt met een mislukte reconstructie. Tijdens de operatie is een bacterie in de wond gekomen waardoor haar net geboetseerde borst d.m.v. rugspier+huid en een ballonnetje nu weer plat is.:shock: Het ballonnetje werd weer verwijderd en door een infectie moet ze nu 4x per dag spoelen! Trots liet ze me de foto zien van na de operatie en ik geef toe, dat zag er inderdaad mooi uit!

Eenmaal thuis maakt de teleurstelling plaats voor strijdbaarheid. Ik laat me niet zomaar door de eerste beste PC afschepen natuurlijk ;) Ik bel de PC in Beverwijk, die mij voor de amputatie al gezien heeft, voor een afspraak! 2 november hoor ik zijn mening!!???

To be continued....


Dikke kus!!

Tips en ervaringen (goed of slecht) zijn van harte welkom!!






  • 20 Oktober 2010 - 16:39

    Ingrid:

    Hoi,

    je mag van mij wel een paar kilo buik vet krijgen!!!!! Ik hoop dat ze in Beverwijk nog meer ideeen hebben.

    ingrid

  • 20 Oktober 2010 - 16:42

    Hedwig:

    Lieve Linda,

    Zoek niet verder, ik heb genoeg buikvet voor jouw nieuwe borst!

    En zet 'm op! Op zoek naar een arts die jouw mening en insteek wil horen!

    Succes!

  • 20 Oktober 2010 - 19:31

    Frank En Hiz:

    hoop voor je dat je snel een nieuwe boobie krijgt zonder al die ellende er om heen. Zo moeilijk kan het toch niet zijn???ben benieuwd naar je volgende verslag.

  • 20 Oktober 2010 - 21:46

    Ilse:

    Go Lin! Ik ken je niet anders dan strijdbaar dus ook dit gaat je lukken. xx

  • 21 Oktober 2010 - 11:40

    Ilse:

    Bij deze stel ik ook mijn vetjes beschikbaar ;) Kan je meteen een dubbel d cup nemen ;) haha
    Maar goed hoor van je, dat je nog verder zoekt! Het is een grote stap :)

    xxxx en ik hoop tot snel want ik heb jou en thijs al eeuwen niet meer gezien!

  • 24 Oktober 2010 - 15:21

    Romy:

    Hoi Ingrid,
    Jindra heeft aan mij gevraagd om contact met je te zoeken.
    Ik heb in 2009 mijn borsten preventief laten verwijderen en nu toen bleek het alsnog helemaal mis te zijn....mijn verhaal staat in pink ribbon 2010.
    wil je graag verder helpen!
    Aan Jindra kun je mijn emailadres vragen.
    Hoop gauw van je te horen!
    Sterkte met alles...

    Grtjs Romy

  • 25 Oktober 2010 - 11:57

    Opa:

    Moeilijk hoor.Wat is de juiste beslissing.Ik weet het niet.Advies laat niet zo maar aan je sleutelen. Wachten maar over advies van Beverwijk. Veel wijsheid.
    Opa

  • 26 Oktober 2010 - 07:32

    Dieuwke :

    Indrukwekkend verhaal weer. Van mij mag je gratis buikvet hebben hoor!!! XXX

  • 02 November 2010 - 13:13

    Debbie:

    Ha Linda,

    Helaas maar ook gelukkig heb ik geen tips of ervaring hiermee. Ik dacht dat je meteen een reconstuctie zou krijgen met het verwijderen van de tumor of zeg ik nu hele gekke dingen en loop ik achter? Ik hoop dat je van de andere PC een beter verhaal krijgt te horen. Succes ermee.

    Groetjes,
    Debbie

  • 02 November 2010 - 13:23

    Debbie:

    En o ja ik heb ook nog wel wat buikvet in de aanbieding. Mag je zo van me hebben!!

  • 04 Januari 2011 - 17:57

    Elsje:

    Ik kreeg net als jij in het AVL een assistent. Ik wilde geen reconstructie maar een borstverkleining maar daar kwam ik niet mee weg. Zij heeft mij met 2 keer naar mijn huis te bellen een breast sharing reconstuctie{ 2 borsten maken van 1}door mijn strot gedrukt Op Internet was er niets van bekend in 2001 ik ben toch voor de bijl gegaan omdat ik geen nee durfde zeggen. Verschrikkelijk, alles wat fout kon gaan is mij overkomen. Ik ben 4 keer geopereerd en heb een veel te klein borstje en een gedrochtje over gehouden. De plastische chirurg vindt het mooi. In het AVL proberen ze graag iets nieuws, vrouwen klagen toch niet omdat je volkomen afhankelijk bent van de oncologen. Ik ben later naar her Rode Kruis ziekenhuis in Beverwijk gegaan en daar schrokken ze en zeiden dat ze nooit van deze reconstructie hadden gehoord en dat ik een experiment geweest ben. In het AVL ontkennen ze dat. Het RKZ is geweldig, fijne dokters en ze leggen alles heel goed uit. Ze hebben daar nog een litteken correctie gedaan. Ik adviceer je ga naar het RKZ dit ziekenhuis heeft de beste pc. Jij verdient het beste!!!

  • 10 Mei 2011 - 10:02

    Linda:

    Hoi Elsje,

    Al lang niet meer op mijn website gekeken omdat hij niet echt meer actief is op het moment, maar wat fijn om wat van je te horen!!! Vervelend natuurlijk dat jij deze ervaring hebt, maar gelukkig doe je er wat mee door anderen te waarschuwen!Ik hoop dat ze er in het RKZ wat moois van hebben gemaakt! Ik ben afgelopen maand bij de plastisch chirurg geweest in het RKZ en hij stelde ook voor dat we het via een tissue expander gaan doen, precies wat ik wilde. Ook hij vond net als ik dat er weer onnodig littekens bijkomen bij de geadviseerde operatie in het AVL. Ik ga nu een afspraak maken voor oktober en mede dankzij jou ga ik daar met een gerust hart naartoe!! Superbedankt!!!

  • 09 Juli 2011 - 18:42

    Elsje:

    Hallo Linda. Ik ben blij dat ik je heb kunnen helpen. Ik weet zeker dat je in het RKZ een goede behandeling en een mooie reconstructie krijgt. Ze zijn daar secuur en leggen alles goed uit zodat je niet voor verassingen komt te staan. De breast sharing reconstructie van mij is een flop geworden, echt een experiment. In het RKZ hebben ze alles uit de kast gehaald om me van de pijn af te helpen. Ik heb nog een littekencorrectie gehad, 18 laserbehandelingen, speciale scarbon, zalf enz. Het mocht niet baten. Links ben ik van de pijn af maar rechts was het zo erg dat lukte niet. Ik wilde geen hersteloperatie, het was genoeg. Van dr. Hage in het AVL heb ik alleen het advies gekregen om zalf bij het Kruitvat te halen. Hij vindt het mooi! Toen ik jou verhaal las schrok ik zo, het leek op mijn verhaal. Jij bent zo wijs geweest om verder te kijken. Ik ben zo blij dat je naar het RKZ bent gegaan. Ik hoop dat ik het resultaat van je mag horen, groetjes, Elsje

  • 13 Juli 2011 - 10:00

    Linda Van Turnhout:

    Hoi Elsje,

    Deze website is op het moment helemaal niet in gebruik maar toch schijn ik er elke keer weer op het juiste moment een blik op te werpen. En dan zie ik een berichtje van jou! Misschien kunnen we op een andere manier informatie uitwisselen, als je dat wilt? Zodra ik weer ga beginnen aan mijn 'opknapbeurt' ;) ga ik deze website wel weer gebruiken dus dan kun je dat zeker gaan volgen.(je kan me ook vinden op facebook) Ik ben eens gaan googelen naar breastsharing, je vind er ook erg weinig over op het internet! Volgens mij kwam ik wel een reactie tegen van jou op leefwijzer.nl! Wat een drama zeg, dat kan toch niet zomaar??Ik begrijp dat je aan een kant een borstverkleining wilde en aan de andere kant een nieuwe borst?
    Ik ben ook helemaal niet te spreken geweest over het AVL. Tja de bestraling was prima, alhoewel ik daar ook te maken kreeg met personeel dat ingewerkt moest worden. Een kennis van me heeft een infectie opgelopen waardoor haar expander weer verwijderd moest worden!Afgelopen februari is hij weer opnieuw geplaatst en nu krijgt ze binnenkort haar prothese, ben benieuwd hoe het eindresultaat bij haar word....groetjes Linda

  • 17 Juli 2011 - 14:27

    Elsje:

    Hallo Linda.
    Zoals ik al schreef wilde ik alleen een borstverkleining omdat mijn overgebleven borst ging groeien en ik daarom een zware prothese moest dragen, maar daar kwam ik niet mee weg. De assistente heeft alle reconstructies geprobeerd aan me te slijten maar ik wilde het niet. We hadden een ellendige tijd achter de rug, ik had al darmkanker gehad en ben daar aan geopereerd in het AVL, daarna zijn 2 broers van mij aan darmkanker overleden, toen kreeg mijn zoon op 27 jarige leeftijd een hersenbloeding en ik een half jaar daarna borstkanker. De assistente belde me de volgende dag weer op en probeerde mij de breast sharing methode aan te praten ik weigerde weer maar daar nam ze geen genoegen mee. Ik moest erover na denken, na een week belde ze weer. Ze gaf op al mijn vragen positief antwoord, toen durfde ik niet meer te weigeren, ik dacht dat ze het goed met mij meende. Toen alles fout ging heb ik haar niet meer gezien en ik hoorde later in het RKZ van een p.c. dat ze deze reconstructie nog nooit had gezien. Dus al haar antwoorden waren niet waar. Mijn dochter heeft op Internet na de eerste operatie de vraag: Ervaringen met deze soort reconstructie [ 2 borsten uit 1] ? gezet, je kunt hem vinden op borstreconstructies AVL. Toen ik jouw verhaal las vond ik het nodig om je te waarschuwen. Ik zit niet op faceboek maar kan eventueel wel met je mailen. Ik ben wel heel blij dat je naar het RKZ bent gegaan, je bent nog zo jong. Ik heb 7 weken in het AVL gelegen op plastische chirurgie en zoveel fout zien gaan. Mijn oncoloog zei daar dat ze niet communiceren met de patienten. Had die assistente maar niet met mij gecommuniceerd want ik heb tot de dag van vandaag er nog veel pijn en nachtmerries van. Ik wens je alle goeds, groetjes, Elsje

  • 26 Juni 2013 - 15:12

    Elsje:

    Ik ben heel benieuwd hoe het met je gegaan is in het RKZ, is het achter de rug en is het goed gegaan? groetjes, Elsje

  • 05 November 2014 - 22:17

    Mirjam:

    Hai ben ook erg benieuwd hoe het RKZ is bevallen. Net mislukte amputatie met reconstructie gehad. In Zeeland. Ik woon zelf in Haarlem. In AVL wouden ze alleen directie prothese plaatsen. Vumc alleen expander en in Zeeland een nieuwe methode: directie prothese met speciale matrix die verschuiven van de prothese en kapselvorming moet voorkomen. Helaas kreeg ik necrose en toen gaven ze me een expander. Daar kreeg ik een ontsteking bij. Half jaar zitten rommelen met die "borst". Nu niks dus. Januari wil ik rechter borst laten amputeren uit voorzorg. Daar heb ik al een borstbesparende operatie gehad 16 jaar geleden.en dan moet links opnieuw. In de Vu alleen maar 2x rugflap geadviseerd. Voel me daar voor het blok gezet. Het blijft erg moeilijk wat nou wijsheid is.

  • 04 November 2016 - 14:43

    Ada:

    De tranen schieten me in de ogen van het gelieg en gekonkel van de zorg gevers die je niet goed informeren en je een operatie aansmeren die nare gevolgen hebben voor jou borst[en].
    En ook dat je door dat doorzagen van die assistent die maar door blijft zeuren dat je geen nee meer durft te zeggen.
    Je moet zo goed opletten wat er echt gezegd word, waarom dat gelieg je hebt al genoeg verdriet om die nare borstkanker en een leed wat operatie heet tenminste als ze het verprutsen. Wat een nare mensen zeg mensen die je met je ogen dicht zou moeten kunnen vertrouwen.

    Ik ben me aan het inlezen want ik sta op de wachtlijst van het RKZ Beverwijk voor een DIEPLAP reconstructie en het daarna verkleinen van de goeie borst. En wat dan het beste is met de controle een mammagrafie doet erg veel pijn op/door littekenweefsel [van een operatie om een gezwel weg te halen die overigens goedaardig was]. Maar met een gelifte borst heb je nog meer littekens wat is dan beter een MRI of een Echo zodoende kwam ik op dit forem/site terecht.

    Het valt mij zwaar om tussen de regels door te lezen van de artsen want ze vertellen je heel veel niet niet omdat het niet relevant is maar om je te sparen en niet ongerust te maken is mijn ervaring alleen bij mij werkt dat knap avenrechts aangezien ik echt alles wil weten.

    Nu heb ik mijn plastische chirurg gesproken Mevr; Dr Moolenburg die vrij nieuw is in het Rodekruis ziekenhuis en nog niet zo heel oud is volgens mij in de 30, ik ben haar aan het zoeken op internet hoe goed deze mevrouw is maar tot nu toe kan ik haar niet vinden. Een beetje lastig want wat ik wel tegen kwam als de chirurg het nog niet zo vaak gedaan heb een dieplap kan je beter een andere chirurg zoeken.
    Ik zal deze site in de gaten houden want alle informatie is mee genomen.
    Groet van Ada

  • 20 November 2016 - 14:48

    Elsje:

    Hallo Ada.
    Ik heb na al de nare ervaringen in het AVL hele goede ervaringen in het RKZ gehad. Dr. Van Trier vond ik erg goed en toegankelijk. Dr. melis schijnt ook goed te zijn, maar ik ken hem als arts assistent in het AVL, hij heeft mee geopereerd tijdens mijn breast sharing reconstructie. Daarna is hij in het RKZ gaan werken. Daar heb ik hem gesproken, hij vond mjjn reconstructie vreselijk en hoopte het nooit meer mee te maken. Die uitspraak vond ik nogal opmerkelijk omdat ze meestal elkaar de hand boven het hoofd houden. Heel veel sterkte en je weet bij twijfel goede informatie vragen, o ja ik vergeet nog dr. Kreulen, ook goed al weet ik niet of hij daar nog werkt.

  • 07 December 2016 - 19:34

    Ada:

    Hoi Elsje
    Ik sta op het moment op de wachtlijst van het RKZ
    ik heb contact gehad met dr van Trier maar hij opereert niet dat doet Kreulen maar die doet 1x per maand een borst reconstructie.
    Nu hebben ze uit het AvL pc SE Moolenburgh aan genomen om pc Kreulen te ontlasten.
    Heb jij wel eens van haar gehoord?
    Ik kan helemaal niets over haar vinden en daar word ik knap onrustig van.
    Nu denk ik dat Linda het ook over haar heeft. Voor het AvL werkte SE Moolenburgh in het Erasmus Medische Centrum.
    Maar geen beoordelingen te vinden beetje jammer

  • 29 Oktober 2017 - 14:19

    Lara:

    Goedemiddag,

    Ik heb alles aandachtig doorgelezen.
    Ik ben drager van het BRCA2 gen, en heb net mijn eierstokken laten verwijderen.
    Nu zijn mijn borsten aan de beurt. Daar loop ik bij het AvL bij.
    Mijn gevoel sleurt mij heen en weer. Ik heb daar door verschillende artsen informatie gehad welke elkaar tegenspreken. Nu is mijn gevoel daardoor bij het AvL aanzienlijk naar beneden gedaald.

    Via zorgkaart Nederland en deze site, heb ik een second opnion in het RKZ gevaagd.
    binnenkort heb ik inderdaad ook een gesprek met Pl. chirurg Moolenburgh.
    Heeft intussen iemand recensies kunnen vinden van haar? Of ervaringen kunne lezen? Ik nog niet.
    Ik wil graag een diepflap laten uitvoeren als dat kan in het RKZ. In het AvL doen ze dat niet gelijk,
    daar moet ik eerst drie maanden siliconen, en dan pas mag ik diepflap, op zich om aannemelijke redenen hoor, maar ik ben bang voor siliconen, ik heb een gevoelige allergische huid.
    Dus als iemand informatie heeft, of weet waar die te vinden graag.

    VAst bedankt! Lara

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Linda

Live your life to the fullest!

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 4239
Totaal aantal bezoekers 111079

Voorgaande reizen:

30 Maart 2015 - 30 Maart 2015

Borneo en China (2 maanden)

22 Januari 2012 - 29 Januari 2012

Lapland 2012

20 Mei 2010 - 31 Mei 2010

California 2010

22 September 2009 - 29 April 2010

Mijn gevecht tegen borstkanker

15 April 2009 - 12 September 2009

Zuid Amerika 2009

07 April 2008 - 07 April 2009

Canada 2008

10 Oktober 2005 - 10 Oktober 2006

Zuid oost Azie en Nieuw Zeeland 2006

01 Oktober 1997 - 22 November 2003

Waar de 'itch' begon... 1997

Landen bezocht: