Finishing Touch - Reisverslag uit Haarlem, Nederland van Linda Turnhout - WaarBenJij.nu Finishing Touch - Reisverslag uit Haarlem, Nederland van Linda Turnhout - WaarBenJij.nu

Finishing Touch

Blijf op de hoogte en volg Linda

01 Juni 2014 | Nederland, Haarlem

Waar waren we gebleven...oja, bij een ieniemienie tepeltje dat al een jaar lang op mijn borst dobbert zonder zijn eilandje. Dat moest er dan toch maar eens van komen!

De reden van het uitstel was het ge-emmer rond de hele tepeltransplantatie...het arme ding wilde maar niet helen en kreeg blijkbaar toch niet genoeg voeding van mijn bestraalde borst waardoor laagje na laagje afstierf en met een zwart korstje losliet. Helaas bleef er dus iets minder 3D over dan ik gehoopt had maar uiteindelijk kreeg hij toch een mooie kleur en de structuur van een echte tepel!

Dus dacht ik eind 2013 nog even op de valreep een afspraak te maken voor het tatoeëren van mijn tepelhof. Tja, met zoiets kun je maar beter wachten tot je eigen risico al op is ;) En zo zitten we weer in de wachtkamer, dit keer voor de finishing touch! Tenminste dat dacht ik…
Als ik nog even aan de zuster vraag hoelang het gaat duren, kom ik erachter dat een tuthola aan de telefoon me ingepland heeft voor een controle van 10 minuten!! Nee he, ik heb helemaal vrij geregeld op mijn werk en ben zelfs uit voorzorg al begonnen met een antibioticakuur! Gelukkig is er altijd net even iets meer mogelijk na een vloedgolf aan tranen! Hij kan ergens in de middag nog een gaatje vrij maken voor me…..en daardoor wordt een andere patiënt waarschijnlijk afgescheept met een arts in opleiding, sorry…

We gaan noodgedwongen shoppen en komen 2 uur later, en 100 euro lichter, weer aanzetten. ‘waar kunnen we de bonnetjes declareren’? ;) Ik mag de behandelkamer in en Thijs excuseert zich dat hij voor de foto’s moet zorgen. Terwijl wij een kleurenwaaier naast mijn tepel houden en twijfelen tussen de kleuren ‘red brick’ en ‘venetian medium’ komt de dokter binnen. Hij had dezelfde kleuren in zijn gedachten en we kiezen uiteindelijk voor ‘venetian medium’. Hij tekent een tepelhof op mijn borst en ik krijg zelfs nog een verdoving, wat luxe. Hij mengt nog wat wit erbij en ik krijg een kloddertje hier en een kloddertje daar, dat hij vervolgens met een trillende pen in mijn huid drukt. Gelukkig vindt de dokter het helemaal niet vervelend dat Thijs foto’s maakt en hij stopt zelfs even voor een pose ;) ‘duckface’ Het ziet er al mooi uit zegt Thijs en ik glunder.. Als het klaar is kijk ik tevreden in de spiegel, eindelijk ben ik weer helemaal vrouw!

Vochtig houden met Betadine zalf, zegt de dokter en ik krijg een rits aan verbandjes en tape voorgeschreven. Dat hebben we allemaal nog wel in huis van de vorige keer en Thijs, inmiddels doorgewinterde dokter op het gebied van wondverzorging, adviseerde me om het juist droog te houden! ‘Weet je nog hoe het vorige keer vervelde en losliet omdat het te nat was?’ En of het nu kwam door de antibiotica of door de kundigheid van Thijs, dit keer verliep het genezingsproces een stuk beter! Vaak moet er nog een tweede keer getatoeëerd worden omdat de inkt niet overal gepakt heeft bijvoorbeeld of omdat de kleur te licht is, en zo was bij mij ook het geval. Sterk twijfelend over de ietwat lichtere kleur van mijn tepelhof en de onregelmatigheid van de tekening bedacht ik me in de sauna dat geen enkele tepel er perfect uitziet. Hij is prachtig en door zijn onregelmatige kleuren juist natuurlijk, ik ben er klaar mee! Het is goed zo! Ik ben af :)

Als de dokter tijdens de controle vraagt of hij een foto mag maken, ben ik trots!Hij is bezig om een stuk te schrijven en ik ben blijkbaar een mooi voorbeeld van een geslaagde borstreconstructie zonder rugflappen of buikvet te gebruiken! Ik leg hem nog even uit hoe je dat dan op de foto zet zonder de flitser te gebruiken en dan ga ik opgewekt en tevreden naar huis!

  • 01 Juni 2014 - 20:16

    Christine:

    Lin, wat fijn dat hiermee het hoofdstuk gesloten is! Je hebt het weer mooi opgeschreven, hoop dat je daar nog eens iets mee gaat doen.
    Liefs!!

  • 01 Juni 2014 - 21:11

    Kris:

    Wat goed dat je het lekker zo laat! Lijkt me een heerlijk gevoel, dat je nu helemaal klaar bent! Geniet er van lieverd!!!!

  • 01 Juni 2014 - 21:43

    Dieuwke:

    Hee Lin,

    Heel sterk, boek gesloten, heerlijk, en weer treffend opgeschreven!

    X

  • 02 Juni 2014 - 06:51

    Aad:

    Lieve Linda,
    Ik vond eigenlijk dat je die tepel maar gewoon die tepel moest laten maar ik ben erg blij voor je dat je er nu zo tevreden mee bent.
    Voor een man is het waarschijnlijk moeilijk voor te stellen hoe belangrijk dit is voor een vrouw.
    Hartelijk gefeliciteerd met de vervolmaking van je tepel en ook met Thijs zijn verjaardag.
    Geef hem maar een dikke pakkerd van ons uit Pai.
    XXX

  • 04 Juni 2014 - 18:23

    Herreman:

    kort berichte.....

    Dit verhaal en boek is nu uit!
    Het wachten is nu toch echt op dat andere boek waar wij al een hele tijd met smart op zitten te wachten!

    Ps.de poep is er inmiddels afgesleten Linda.

    De Arkers

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Linda

Live your life to the fullest!

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 1306
Totaal aantal bezoekers 111073

Voorgaande reizen:

30 Maart 2015 - 30 Maart 2015

Borneo en China (2 maanden)

22 Januari 2012 - 29 Januari 2012

Lapland 2012

20 Mei 2010 - 31 Mei 2010

California 2010

22 September 2009 - 29 April 2010

Mijn gevecht tegen borstkanker

15 April 2009 - 12 September 2009

Zuid Amerika 2009

07 April 2008 - 07 April 2009

Canada 2008

10 Oktober 2005 - 10 Oktober 2006

Zuid oost Azie en Nieuw Zeeland 2006

01 Oktober 1997 - 22 November 2003

Waar de 'itch' begon... 1997

Landen bezocht: