Gebakken zwezerik met rozemarijn-portsaus? - Reisverslag uit Haarlem, Nederland van Linda Turnhout - WaarBenJij.nu Gebakken zwezerik met rozemarijn-portsaus? - Reisverslag uit Haarlem, Nederland van Linda Turnhout - WaarBenJij.nu

Gebakken zwezerik met rozemarijn-portsaus?

Door: Linda

Blijf op de hoogte en volg Linda

26 Augustus 2010 | Nederland, Haarlem

Omdat Elke (het meisje met de kous) ons vertelde dat de 3 verschillende chemo's bij haar geen effect hadden gehad, kwam die vraag bij mij ook op en maakte ik een afspraak met de internist. Ik had een kwartier de tijd om hem te overtuigen dat ik een petscan nodig had! De 1e petscan had namelijk ook niks aangetoond en als dat nu weer zo was zou dat toch een enorme opluchting kunnen zijn. Helaas dacht hij dat ik me nu ging vastklampen aan uitslagen en dat ik gewoon weer vertrouwen moest krijgen in mn lichaam. Ik gooide nog wat tranen in de strijd maar het mocht niet baten :| Op de terugweg bedacht ik me dat ik over de afgelopen periode inmiddels 6 ponsplaatjes verzameld heb waarvan 1 dokter mij vast wel een petscan uit kon schrijven :lol: (Helaas moet mijn internist daar weer toestemming voor geven :?)

Na een belletje met de mamacareverpleegkundige die mijn ongerustheid begreep, zou zij mijn vraag tijdens het overleg in de groep gooien, maar waarschijnlijk deelden iedereen wel mijn internist mening! Jaja, 'Zet hem op hé, Isabel'! ;) Toen ze terugbelde dat het goedgekeurd was en dat ik een afspraak kon maken was ik zoooooo blij!!

Omdat mijn lichte buikpijn bleef aanhouden na mijn ongesteldheid zat ik die week erop weer in het ziekenhuis, dit keer bij de gynaecoloog. Ik gniffel even omdat het er nu inderdaad wel op lijkt dat ik ziekenhuisgeil ben geworden. Ik krijg een bloedonderzoek en een echo, of ik weet dat het om een inwendige echo ging? Uhm, neu! En hop voor ik het weet lig ik met mijn benen in de beugels en kan ik op mijn eigen tv'tje mijn baarmoeder zien. Maken we dat ook nog eens mee ;) 'Kijk, hier zie je de linker eierstok en dit zijn je bloedvaten!' Nou wijffie, met die baarmoeder kom ik een heel eind maar voor de rest kun je me alles wijsmaken! Op zoek naar mijn rechter eierstok moeten we concluderen dat hij 'waarschijnlijk' achter mijn darmen zit!? Eierstok zoek? Zit ik echt op te wachten... 'Geen drama zegt ze, komt wel vaker voor!?' Ik mag me weer aankleden en in het volgende kamertje begint de hele riedel weer opnieuw voor het uitstrijkje...

Een paar dagen later zit ik in het ziekenhuis voor mijn petscan. Dit keer geen Johannesbroodpitmeeldrank als ontbijt maar alleen een liter water. De pamper blijft dus ook achterwege, er is eigenlijk geen lol te behalen ;) De week erop weer naar het ZMC voor de uitslag (nee, ik kom hier echt niet graag, ik kan jullie missen als kiespijn!) Thijs heeft vrij genomen die dag en het is toch wel weer spannend. De chirurg verteld ons dat er GEEN aangetoonde kankercellen gevonden zijn!!! Ik zou superblij moeten zijn maar ik hoor een pauze in zijn stem. 'Het enige dat oplichtte was de zwezerik.' WATTUH?? Zwezerik is een orgaantje dat je als embryo hebt en voor je weerstand zorgt maar verschrompeld na de puberteit. De zwezerik van een kalf schijnt weer een delicatesse te zijn en in het engels is het een zoet broodje (sweetbread) ;) Goed, het was niet helemaal de uitslag waar ik op gehoopt had, maar er werd mij verzekerd dat ik me echt geen zorgen hoefde te maken. Dat er ALTIJD wel iets van activiteit te zien is op zo'n scan (ontstekinkjes, littekenweefsel) maar dat er overduidelijk GEEN kankercellen gevonden zijn!!! Inmiddels ben ik dus erg tevreden en zie ik dit als een mooie afsluiter van de afgelopen periode!!! Kunnen we heerlijk met een gerust hart op vakantie!!!


Dikke kus

ps: de gynaecoloog vertelde mij later dat ik het blijkbaar mentaal als fysiek goed doorstaan heb want de eierstok(ken) zijn weer goed op dreef! :)




  • 26 Augustus 2010 - 15:58

    Sonja:

    Hi Linda,

    Dat is toch zeker wel goed nieuws! Gefeliciteerd met deze uitslag en laat nu maar lekker al die ziekenhuisbezoekjes achterwegen.
    Over 10 dagen ben ik weer thuis en gaan we weer gezellig even een drankje doen.

    Dikke kus

  • 26 Augustus 2010 - 15:59

    Ingrid:

    Hoi,

    super dat er geen kankercellen meer gevonden zijn! mooie profiel foto trouwens

    xxx

  • 26 Augustus 2010 - 18:27

    Cynthia:

    En nu....lekker op vakantie jullie!!
    Geniet ervan met zijn tweetjes!
    x C

  • 26 Augustus 2010 - 20:35

    Monique Visser:

    geen kankercellen dus!!!!
    Ga nu maar lekker op vakantie en laat je weer eens gaan zoals je vroeger deed. Wel balen dat jullie er met de barbecue niet zijn hoor.Veel minder gezellig natuurlijk ( maar wel lekker rustig!) en het wordt ook al geen mooi weer! Dan maar weer wachten tot de kerst. Hoop dat jullie er dan in elk geval weer bij zijn! Je hebt toch nog een mooie portemonnaie in de aanbieding?? Het dobbelspel wordt weer gespeeld natuurlijk.
    Kus en knuffels van je Zelhemse familie

  • 26 Augustus 2010 - 20:37

    Frank En Hiz:

    Gelukkig zeg!
    Zal wel een hele opluchting voor je zijn.
    groetjes

  • 27 Augustus 2010 - 08:32

    Familie Van Santen:

    Lieve Lin,
    Wat een goed nieuws dat je het ziekenhuis voorlopig niet meer hoeft te bezoeken!
    Hele fijne vakantie samen (jullie gingen toch naar Zwitserland?). Hele dikke zoen van Martijn en Christine

  • 27 Augustus 2010 - 08:48

    Jovannie:

    Hey Linda.

    Gefeliciteerd met deze goede uitslag!!

  • 27 Augustus 2010 - 10:26

    Schoonzusje:

    Geweldig! Ik wist het natuurlijk al... Maar toch weer goed om te lezen. En wat maak je dr weer een mooi verhaal van!

    Dikke kus!

  • 28 Augustus 2010 - 13:08

    Mam:

    Wat zie je er geweldig mooi uit!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Linda

Live your life to the fullest!

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 401
Totaal aantal bezoekers 111079

Voorgaande reizen:

30 Maart 2015 - 30 Maart 2015

Borneo en China (2 maanden)

22 Januari 2012 - 29 Januari 2012

Lapland 2012

20 Mei 2010 - 31 Mei 2010

California 2010

22 September 2009 - 29 April 2010

Mijn gevecht tegen borstkanker

15 April 2009 - 12 September 2009

Zuid Amerika 2009

07 April 2008 - 07 April 2009

Canada 2008

10 Oktober 2005 - 10 Oktober 2006

Zuid oost Azie en Nieuw Zeeland 2006

01 Oktober 1997 - 22 November 2003

Waar de 'itch' begon... 1997

Landen bezocht: