Het werkt weer!! - Reisverslag uit Haarlem, Nederland van Linda Turnhout - WaarBenJij.nu Het werkt weer!! - Reisverslag uit Haarlem, Nederland van Linda Turnhout - WaarBenJij.nu

Het werkt weer!!

Door: Linda

Blijf op de hoogte en volg Linda

16 Juli 2010 | Nederland, Haarlem

Het revalidatieprogramma Herstel & Balans is een groepsprogramma voor ex-kankerpatienten en bestaat uit lichaamstraining en psycho-educatie. Oftewel een praat en sportclub ;) Er werd mij op het hart gedrukt dat deze nazorg erg belangrijk is en ik er sterker uit zou komen dus besloot ik me op te geven voor dit programma.

In de wachtkamer kijk ik rond wie er bij mij in het klasje zou kunnen passen. Een moeder met kind valt af, 2 korte koppies behoren tot een mogelijkheid. Aan tafel zit een meisje met een kous om haar arm, ahah oedeem, welkom bij de club! Een kippie van net 20 komt ons halen en blijkt onze 'net afgestudeerde'? psychologe te zijn :? Samen met één van de korte koppies, een meisje met een staart (?) en het meisje met de kous volg ik haar naar een vergaderhok. Daar breid de groep zich uit met 2 witte jasjes; een dokter die een manusje van alles blijkt te zijn in het ziekenhuis en een zuster die ons gaat begeleiden en kennis heeft op het gebied van lymfeoedeem, altijd handig!We stellen ons voor en het meisje met de kous heeft inderdaad net als ik haar borst verloren aan borstkanker. Alleen kwamen ze er bij haar pas 1,5 jaar en 3 controles later achter! Met haar 34 jaar zou ze te jong zijn voor borstkanker!! :shock: Conclusie; 27 van de 45 lymfeklieren besmet en een goeie kans dat het binnen 5 jaar terugkeert :?

Het meisje met de staart is 23 en stelt zich voor als Marjolein. Ze heeft hodgekin gehad en haar haar blijkt alleen flink uitgedund door de chemo, mazzelpik! De vrouw met het korte haar heeft uitgezaaide longkanker gehad waarbij uiteindelijk de long verwijderd is. Ik hoor het gelaten aan maar vraag me serieus af wat ik hier doe? Ik heb het oncologisch fitnes afgesloten met een conditietest van 99% en werk inmiddels 2 volle dagen wat voor de anderen totaal niet haalbaar lijkt.

Als ik naar huis rij denk ik er sterk over om uit de klas te stappen. Maar Thijs raad me aan het een kans te geven en zo ga ik er die donderdag erop weer met volle moed heen, dit keer om onze kracht en conditie te testen. Nóg een witte jas (Irene) neemt de test af en ik krijg een applausje bij de fietstest. 'Wat denk je zelf, dat ik stil heb gezeten?' Daarna ga ik met het meisje met de kous (Elke) de looptest doen, maar ik mag rennen! In de gang zien we patienten en collega's voorbijkomen en ze vraagt ons hier een blokje om te gaan maken! Vragend kijken wij elkaar aan of dit niet gewoon op de loopband kan, maar ze keurt het af en zegt dat dit meer accuraat. Ok dan!! We starten in tegenovergestelde richting en als Elke haar 1e rondje afrond ben ik haar al 3x voorbij geraced met een rooie kop! Ik moet alles geven en ga bijna plat door de bocht in het ziekenhuis ;) Blijkbaar had Irene nog last van haar jetlag ofzo want na 5 rondjes volle kracht hoor ik een collega haar vertellen dat ik NIET mag rennen maar z.s.m. moet lopen! :evil: Ik moet toch op dezelfde voet doorgaan en ik vloek binnensmonds. Elke en ik krijgen een lachkik en het ijs is gebroken. Het manusje van alles komt ook nog even kijken en vraagt zich af wat ik hier kom doen, tja... :) De andere 2 mogen ook gewoon lopen en zo ben ik de enige die er afgepeigerd bij zit tijdens onze aansluitende themabijeenskomst inspannings fysiologie ;)

Inmiddels hebben we al 3 zwemsessies achter de rug en een thema voeding behandeld. Het zwemmen vinden we allemaal erg leuk, soort van aquajoggen/poedelen in water van 32 graden! Ook erg goed voor de oedeemarmpjes! Het thema voeding werd behandeld door een dame die vooraf door ons al als 'stoffig typje' werd gebombardeerd, maar het toch erg leuk deed! Al met al vermaken we ons goed en delen we onderling nuttige tips uit.

Afgelopen maandag kreeg ik de uitslag van mijn jaarlijkse mammografie en echografie, toch weer spannend! Thijs ging mee en alles bleek gelukkig in orde! Nadat ik op het toilet tekenen bespeurde dat de eierstokken ook weer op gang waren gekomen kon ik mijn geluk niet op! Ik voelde me weer 14 toen ik met een hanger in m'n bek naar Thijs rende, HET WERKT WEER!! Dat ik ooit nog zo blij zou kunnen zijn met de maandelijkse perikelen :)

Kus













  • 16 Juli 2010 - 10:04

    Martijn:

    Wauw.
    Tegek!!! Wat een nieuws.

    We zijn trots op je.

    Dikke kus
    Martijn en Chris

  • 16 Juli 2010 - 10:22

    Tessa:

    Haha wat kan je al die serieuze gebeurtenissen toch onwijs grappig omschrijven zeg! Heel fijn om zulk goed nieuws te horen!
    Liefs uit Shanghai!

  • 16 Juli 2010 - 10:33

    Dieuwke :

    Heerlijk, wat een positiviteit!!

    X

  • 16 Juli 2010 - 10:34

    Dieuwke Again:

    Trouwens, staat je goed kort haar, hele leuke foto!

  • 16 Juli 2010 - 11:08

    OPA :

    Fantastisch bericht. Ik wordt steeds trotser op je Ik denk echter dat de kaarsjes die ik nog regelmatig voor je opsteek mogelijk een positieve effect hebben. Tot kijk groeten Opa

  • 16 Juli 2010 - 11:12

    Wynke:

    Jeetje Lin, wat super!
    Liefs

  • 16 Juli 2010 - 12:50

    Monique:

    Wat een geweldig nieuws! Eindelijk weer lekker ongesteld! (maandelijkse perikelen klinkt zo ouderwets!!)Prachtig stukje weer, zo grappig. Hoe ver ben je met je boek??
    Fijne zomer en tot gauw.
    Kus uit Zelhem

  • 16 Juli 2010 - 15:11

    Hedwig:

    Hoi Linda!

    Wat een spetterend verslag zoals alleen jij dat kan ! Maar ik ben vooral blij voor je, en voor Thijs dat alles weer "op gang gekomen is" en dat je geniet! trouwens je nieuwe kapsel vind ik lekker pittig en past helemaal bij je!

    Groetjes !!!

  • 16 Juli 2010 - 15:37

    Frank En Hiz:

    Goed man!
    Jouw lichaam is een topmachine! Niet te geloven... Wat een snel herstel. en wat fijn om `het`weer te zijn!
    groetjes

  • 16 Juli 2010 - 19:46

    Sonja:

    Hi Linda,

    Echt super goed nieuws!!!!

    Dikke kus vanuit Peru

  • 16 Juli 2010 - 21:24

    Edith:

    Wat geniet ik toch weer van dit verhaal
    x x x Edith en Niko

  • 16 Juli 2010 - 22:14

    Herman:

    Zullen wij dan toch nog..............

  • 16 Juli 2010 - 22:29

    Schoonzusje:

    Haha you go girl! Met de vlam in de pijp scheurt ze door de Brennergang :D
    Mét maandverbandje in.. HIHI!

    Kus!

  • 17 Juli 2010 - 06:47

    Cynthia:

    Super super super!

    Je bent een echte superwoman, helemaal met dat korte koppie. Staat erg goed! Vicky eat your heart out.... Hahahah

    x Cynthia

  • 17 Juli 2010 - 08:38

    Sanne:

    wat weer een leuk verhaal zussie,moet wel nog steeds bij elk verhaal een traantje wegpinken ben gewoon blij voor je dat het nu goed gaat en dat het weer werkt!!! xxx

  • 21 Juli 2010 - 20:34

    Iris :

    he Linda

    Wat ben ik blij dit te lezen! en wat schrijf je weer leuk!!!

    Ik ben echt heel blij voor je!!

    Go go go Girl!!!

    Groetjes iris

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Linda

Live your life to the fullest!

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 268
Totaal aantal bezoekers 111080

Voorgaande reizen:

30 Maart 2015 - 30 Maart 2015

Borneo en China (2 maanden)

22 Januari 2012 - 29 Januari 2012

Lapland 2012

20 Mei 2010 - 31 Mei 2010

California 2010

22 September 2009 - 29 April 2010

Mijn gevecht tegen borstkanker

15 April 2009 - 12 September 2009

Zuid Amerika 2009

07 April 2008 - 07 April 2009

Canada 2008

10 Oktober 2005 - 10 Oktober 2006

Zuid oost Azie en Nieuw Zeeland 2006

01 Oktober 1997 - 22 November 2003

Waar de 'itch' begon... 1997

Landen bezocht: