Tietje mag blijven - Reisverslag uit Haarlem, Nederland van Linda Turnhout - WaarBenJij.nu Tietje mag blijven - Reisverslag uit Haarlem, Nederland van Linda Turnhout - WaarBenJij.nu

Tietje mag blijven

Door: Linda

Blijf op de hoogte en volg Linda

15 Mei 2010 | Nederland, Haarlem

Het feest was een prachtige afsluiter van alle behandelingen maar in mijn achterhoofd weet ik dat ik nog één spannende uitslag voor de boeg heb, die van het DNA onderzoek voor het borstkanker-gen. Gelukkig komt borstkanker bij ons nauwelijks voor in de familie maar door mijn jonge leeftijd én de agressieve vorm van de tumor had de internist toch redenen om te denken aan een erfelijke vorm van borstkanker. De 2 genen (BRCA1 en BRCA2) zorgen bij een defect niet alleen voor zo'n 60-80% kans op borstkanker maar ook nog eens voor 30-60% kans op eierstokkanker. Je begrijpt dat de maatregelen hiertegen nogal drastisch zijn. Een slimme keus zou dus een preventieve verwijdering van de eierstokken en de andere borst betekenen. :shock:

Inmiddels erg gehecht aan het overgebleven tietje gruwelde ik bij de gedachte aan een totaal platte jongensborst met 2 enorme japen. (Had ik wel flinke bloemkolen kunnen nemen ;)) Maar nee, liever mijn eigen klein-maar-fijne peertje!! De eierstokken verwijderen zou betekenen dat ik met 33 al in de overgang zou komen met alle ellende die daarbij komt kijken, plus het feit dat kinderen krijgen dan helemaal uitgesloten is.

5 maanden lang was deze uitslag een beetje naar de achtergrond geschoven, tot ik gebeld werd om een afspraak te maken voor de uitslag! Ineens kwam het akelig dichtbij en gelukkig had ik de afleiding van het feest. Toch werd ik gisterochtend met een goed voorgevoel wakker, de zon scheen net als bij de vorige goeie uitslag! (dit moet een hoop goeie uitslagen veroorzaken in de zomer ;))

Eerst nog even flink sporten en toen met Thijs naar het ziekenhuis. In de auto had ik van spanning nog wat traantjes weggepinkt en nu zaten we hier weer in een kamertje te wachten op een uitslag. Gelukkig floepte ook deze dame er meteen uit dat er geen mutaties gevonden waren in mijn genen! En daar kwam weer een vloedgolf aan tranen, MIJN TIETJE MAG BLIJVEN!!Zelfs nu ik het opschrijf schiet ik weer vol! Wat ben ik blij. Nu is het echt voorbij, afgesloten, niks meer weghalen alleen maar oplappen!

En je kan zeggen wat je wilt maar wat maakt het zonnetje zo'n dag zoveel mooier! We zijn lekker naar het strand gefietst (op mijn nieuwe toet-toet) en hebben daar heerlijk gegeten en voor de laatste keer getoost op de goeie afloop!!! En wat zal ik fietsen en toeteren met de bokketocht zondag :)

Dikke kus

• 15 Mei 2010 - 09:33

Martijn En Christine:

Lieve Linda,
    GEFELICITEERD!! Met deze goede uitslag kan de zomer echt gaan beginnen... we hebben super veel bewondering en respect voor jou (en je zonnige kijk op het leven)!
    Hele dikke knuffel van ons

• 15 Mei 2010 - 09:44

Hans:

Suuperrr goed nieuws Linda, heerlijk voor jou en voor Thijs! Nu begint de lente pas echt!
    We plannen snel een afspraak, groetjes

Hans

• 15 Mei 2010 - 10:03

Jovannie:

Van harte gefeliciteerd met deze goede uitslag.
    Ben hartstikke blij voor jullie.

Groetjes,
    Jovannie.

• 15 Mei 2010 - 11:21

Monique:

Lieve Linda,
    Wat een enorm nieuws!!
    We zijn ontzettend blij voor jou en Thijs. Nu alleen nog maar vooruitkijken en oplappen. Dikke knuffel uit Zelhem

• 15 Mei 2010 - 11:38

Cynthia:

WAY TO GO LINDA!!!!
    Heb je gisteren al even gesproken en ben zoo blij voor jullie. Geen pollonaise meer aan je lijf!
    En straks nog een keer proosten `op het nieuwe tietje`!
    Op naar een mooie en gezonde zomer..
    Super gedaan!
    Liefs van ons, Cynthia Paul en Milo

• 15 Mei 2010 - 13:13

Papa:

Lieve Lin, Geweldig, Gefeliciteerd!!!!! je bent er nu helemaal klaar voor: California here we come!

• 15 Mei 2010 - 13:42

Aad En Noi:

Hoeraaa!
    Bokketocht? Hoezo Bokketocht? En dan achteraf zeker aan het Bokbier!
    Zet hem op meid.
    XXXX

• 15 Mei 2010 - 14:31

Iris :

Nou Linda!!!!! Helemaal te gek nieuws!!! Ben heel erg blij dat te horen!! Ik heb het vanuit Nuenen geprobeerd te volgen en er ook regelmatig een gedacht! Ook mega geduimd steeds dat het snel goed zou komen!!
    Geniet van dit mega super gevoel en hou het vast he!

Geniet meid!!

Groetjes Iris

• 15 Mei 2010 - 17:10

Kevin En Maaike:

Hey Geweldig nieuws zeg....!!! Super...
    Daar Proosten we morgen op...(-;

Dikke Kus...

• 15 Mei 2010 - 19:21

Sonja:

Echt onwijs gefeliciteerd met deze goede uitslag en nu voorlopig niet meer ziek worden. Je hebt je portie voor de komende 50 jaar wel gehad.
    Dikke kus en we gaan snel een keer uit om de goede afloop te vieren

• 16 Mei 2010 - 07:40

Tessa:

Gefeliciteeerd! Kom je in september dan ook naar Zelhem gefietst?
    X

• 16 Mei 2010 - 10:45

Edith En Niko:

10X hoera!!!!!!!!!!!!!!!!!
    kus

• 16 Mei 2010 - 12:34

Brian En Diane:

Great news Linda. Wij zijn zo blij voor jou. Nu lekker samen gaan genieten en weer gaan opbouwen. Liefs van ons.

• 16 Mei 2010 - 13:41

Stefan En Hedwig:

Wat een nieuws !!! Het kan niet op!!!
    Helemaal super dat je nu echt weer door kunt met jou/jullie leven!!! Heel veel bewondering hebben wij voor jou, hoe jij je door deze periode hebt heen geworsteld en we hebben net zoveel respect voor Thijs die er zo goed voor je was!!!
    We wensen jullie allebei een hele fijne zomer!!!

Groetjes uit het zuiden x

• 16 Mei 2010 - 18:41

Vanessa:

Hey Linda,
    Super goed nieuws :-) We moeten snel weer afspreken.

Xx

• 17 Mei 2010 - 11:23

Mam:

HOERA, HOERA, HOERA,
    Het is nu klaar.
    DIKKE kus voor jullie beiden. XXX

• 17 Mei 2010 - 14:19

Kris:

You go girl!

En wat een geweldige foto's van het vorige verhaal! :D

Kus!

• 17 Mei 2010 - 16:09

Sanne:

he lieverd ben zo super blij met het nieuws heb ook wat traantjes weggepinkt,kvond jammer dak er nie bij kon zijn bij bokketocht maar maak het snel goed met je! xxx

• 18 Mei 2010 - 11:13

Meta:

Linda... En getoeterd hebben we zeker!!! Geniet ervan!! Je bent een kanjer!! GIRL POWERRR

xxx