Chemo, kapotte uitlaat en een kaak uit de kom! - Reisverslag uit Haarlem, Nederland van Linda Turnhout - WaarBenJij.nu Chemo, kapotte uitlaat en een kaak uit de kom! - Reisverslag uit Haarlem, Nederland van Linda Turnhout - WaarBenJij.nu

Chemo, kapotte uitlaat en een kaak uit de kom!

Door: Linda

Blijf op de hoogte en volg Linda

31 December 2009 | Nederland, Haarlem

Afgezien van een ontsteking aan mijn litteken en een week lang hevige pijn aan mijn tandvlees/zenuwen heb ik me toch goed door de 2e kuur heengeslagen. Zo was ik voor de kerst nog even naar de mamacare verpleegkundige geweest om de rode plek op het litteken onder mijn oksel te laten zien en al vond zij het er niet ontstoken uitzien, toch zaten we de avond erop met een vuurrode oksel bij de EHBO in Eindhoven. Het was wel degelijk ontstoken en ze besloten me antibiotica mee te geven. Als dit niet zou werken was de enige andere oplossing een sneetje te maken om het vocht eruit te laten. Dit was niet echt nodig aangezien het de ochtend erop vanzelf open knapte :shock:. Inmiddels ziet het er weer gezond uit en hoort het een beetje bij mijn bijwerkingen, wat zou volgende keer gaan ontsteken?

De kerstdagen waren erg gezellig en met een flinke dosis ibuprofen voor mijn tandpijn heb ik toch van alle lekkere hapjes kunnen genieten. Vlak voor kuur 3 heb ik de tandarts de gevoelige plekken nog even dicht laten plamuren en dat had meteen effect! Ik kon zelfs weer kauwen aan die kant! Dankzij de Dexamethason* waar ik voor de chemokuur mee moet starten lag ik s' avonds in bed nog urenlang te draaikonten en naar het plafond te staren tot veel ongenoegen van Thijs. Gelukkig heb ik vannacht als een roosje geslapen op de chemokuur van gister ;) De vermoeidheid kickte al vroeg in gisteren maar wat wil je ook na zo'n intensief dagje.

De dag van de chemo.

Om half 10 hadden we het kolonistenspel al klaar staan in ons vertrouwde chemokamertje en dit keer speelden we het met schoonmama en schoonzusje. Alles verliep weer op rolletjes maar toen we na 3,5 uur weer op weg waren naar Haarlem klonk de auto toch anders dan voorheen. We stopten halverwege om eens onder de auto te kijken toen bleek dat er een flinke scheur in de uitlaat zat. Na een belletje met Arjan en Juul, de lieve uitlener van de auto, bleek de accu ook niet meer van allerbeste kwaliteit te zijn aangezien starten niet meer op zijn plan stond! 20 minuten blauwbekken in de auto later kwam de vader van Thijs met auto en startkabels en konden we weer op weg naar een garage, thanks Herman! Conclusie; kapotte katalysator en een halfgare accu, kosten E345,- wehhhh! Gelukkig kunnen we hem vandaag weer ophalen en vanavond alsnog naar het oudjaarsfeestje van Arjan en Sharon :)

Alsof dat allemaal nog niet vermoeiend genoeg was met net weer een kuur in je mik, ging mijn kaak diezelfde avond ook fijn uit de kom! Ik zat te kletsen met Ilse maar moest haar ophangen omdat mijn kaak na het gapen niet meer terug in zijn kommetje wilde. 'Thijs wil jij de auto halen?' 'Ja, waar zijn de autosleutels?, waar zijn de autosleutels????' KUT!! Die auto staat nog bij de garage, zul je net zien! We besloten een taxi te bellen aangezien ik geen zin had een halfuur vliegjes te vangen achter op de fiets ;) Met een enorm droge keel en het kwijl op mijn kin kwamen we aan bij de EHBO, we kunnen wel een abonnementje nemen! Twee man probeerden met alle kracht mijn kaak terug te zetten wat na poging twee en een beetje hulp van mij gelukkig lukte. Met een beurse kaak gingen we weer naar huis en zo lag ik na een vermoeiende dag al om half 9 op apegapen.

Met mijn derde kuur achter de rug voelt het alsof we al halverwege zijn alhoewel dat officieel pas over 3 weken is maar ik gebruik hem nu lekker vast ;) Al met al heb ik enorm genoten van de kerstdagen en hebben we zelfs een 3e kerstdag ingelast voor de ouders van Thijs. Jullie ook allemaal fijne dagen gehad?

Dikke kus allemaal en ik wens jullie een hele fijne jaarswisseling!!
Ik ga vast rechargen voor vanavond ;)


*Dexamethason= medicijn tegen misselijkheid



  • 31 December 2009 - 13:42

    Ilse:

    Ahhhh Lin dat plasje :( hahaha
    Schrok me dood gister aan de telefoon trouwens, au au au plok, linda weg..... Gelukkig zit ie dr weer in ;)
    Veel plezier vanavond! kusssssss

  • 31 December 2009 - 13:47

    Frank En Hiz:

    Jeetje, wat een toestand!
    Geweldig dat je na al pijnen toch vanavond komt. Girlpower!
    tot zootjes

  • 31 December 2009 - 13:48

    Kris:

    Haha oh oh, wat beleef jij toch een avonturen!! ;) Rotkaak!

  • 31 December 2009 - 13:50

    Kris:

    P.S.

    I won! :D

  • 31 December 2009 - 14:15

    Edith En Niko:

    Hallo Linda en Thys,
    Er blijft je ook niet veel bespaard geloof ik, maar dit hoort er soms wel bij. Behalve die kaak dan.
    Mensen blijf doorknokken er komt een eind aan en je zit tenslotte bijna op de helft.
    tip voor je een pijnlijke en droge mond: Biotene oralbalance gel en een mondbevochtiger van hetzelfde merkoralbalance liquid.
    Enne een gezond 2010, kus van ons

  • 31 December 2009 - 15:01

    Heidi:

    Hey Lin, je bent echt t stoerste meisje wat ik ken, echt waar! Mooie profielfoto ook! Ik wil je ook nu al een heel gelukkig gezond en liefdevol 2010 wensen want vannacht komt t er waarschijnlijk niet van..
    Dikke x

  • 31 December 2009 - 15:15

    Ingrid:

    Hoi,

    Het gaat nooit normaal bij jullie!!!! een prettig uit einde en een goed begin, bel je snel voor weer een strandwandeling en choco met slagroom, mijn beurt dit keer..

    liefs ingrid

  • 31 December 2009 - 15:24

    Fransje:

    De beste wensen voor 2010, dat dat jaar beter mag verlopen dan dit jaar. Sterkte namens alle buurtjes uit Best

  • 31 December 2009 - 15:53

    Jovannie:

    Hee Linda.

    Staat je wel goed, die zigeunerlook. Wat een verhaal zeg. Ontsteking, tandpijn, pech met de auto en je kaak uit de kom.
    Veel plezier vanavond en alvast de beste wensen voor het nieuwe jaar.

    Groetjes!!

  • 01 Januari 2010 - 18:36

    Hedwig En Stefan:

    Hoi Linda en Thijs,....
    Jullie weten 2009 wel weer spannend af te sluiten zeg !!! Ongelofelijk !! En dan blijf je toch nog stoer en dat is klasse !!! Toch 1 advies, soms mag je ook gewoon toegeven aan je moeheid en lekker rusten !! Ik heb nog wel wat boeken om aan te raden...

    Lieve mensen, alle goeds voor 2010 maar vooral veeel heeeeel veeeel gezondheid !!! liefs van ons uit Eindhoven.
    P.s. Juriaan en Sebastiaan vonden het wel raar,.... ranja in een slangetje in je hand... je kan het toch ook gewoon drinken ?! (toen maar even kleine-kinderen-uitleg gegeven). dus toen,.. moet ik je heel veel beterschap toe wensen en er is een kaart in de maak voor je!
    (zelfs met glitters erop)..
    Hedwig en Stefan.

  • 02 Januari 2010 - 17:50

    Thamar:

    Lieve Linda & Thijs,

    jammer dat we elkaar 2e kd niet echt hebben gesproken. Gelukkig blijf ik via deze weg toch op de hoogte van alles wat je/jullie mee maken, al had ik liever jullie reisverhalen gelezen! Voor 2010 alle liefde, geluk en vooral heel veel gezondheid.

    X Thamar, Ivo en kids

  • 02 Januari 2010 - 21:51

    Guda:

    Hallo Linda en Thijs,
    Geweldig dapper hoor Linda, zoals jij je er doorheen slaat. Heel veel geluk voor jullie in 2010. hartelijke groeten, Guda

  • 03 Januari 2010 - 16:40

    Diane:

    hoi meis.Allereerst een heel gezond en liefdevol nieuwjaar voor jullie allebei. Er blijft je ook niet veel bespaard he. Ik vind de zigeunerlook eigenlijk ook wel heel stoer ja. sterkte meid en op naar nr 4. Liefs van je tante die gelukkig weer thuis is. Ierland was leuk hoor.

  • 04 Januari 2010 - 18:46

    Dieuw:

    Hee Meis,

    Jeej wat een verhaal. Ben bijna thuis, hopelijk tot snel. En als je een auto moet lenen bel je maar. x

  • 12 Januari 2010 - 11:21

    Cynthia:

    Huh, ik zie de zigeunerlook foto nu pas..
    Maar dat staat leeeuuuukkk!

    Fijn je gisteren weer `even` gesproken te hebben.

    Liefs, Cynthia

  • 01 Februari 2010 - 16:31

    Ilse:

    Hee Linda!
    Ik zag een linkje naar deze site staan op je hyves en dacht laat ik dat eens gaan lezen. En ik moet je even zeggen dat je echt leuk kan schrijven! :D
    Vliegjes vangen achterop de fiets haha het zijn niet allemaal leuke onderwerpen om te lezen, maar zoals jij het opschrijft zorgt er al voor dat het minder erg lijkt. Ik heb echt heel veel respect voor je! Echt knap hoe je met alles omgaat en hoe je ze kan verwoorden.

    xx Ilse (die van Kris ;) )

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Linda

Live your life to the fullest!

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 334
Totaal aantal bezoekers 111079

Voorgaande reizen:

30 Maart 2015 - 30 Maart 2015

Borneo en China (2 maanden)

22 Januari 2012 - 29 Januari 2012

Lapland 2012

20 Mei 2010 - 31 Mei 2010

California 2010

22 September 2009 - 29 April 2010

Mijn gevecht tegen borstkanker

15 April 2009 - 12 September 2009

Zuid Amerika 2009

07 April 2008 - 07 April 2009

Canada 2008

10 Oktober 2005 - 10 Oktober 2006

Zuid oost Azie en Nieuw Zeeland 2006

01 Oktober 1997 - 22 November 2003

Waar de 'itch' begon... 1997

Landen bezocht: