Never a bad hairday.... - Reisverslag uit Haarlem, Nederland van Linda Turnhout - WaarBenJij.nu Never a bad hairday.... - Reisverslag uit Haarlem, Nederland van Linda Turnhout - WaarBenJij.nu

Never a bad hairday....

Door: Linda

Blijf op de hoogte en volg Linda

18 December 2009 | Nederland, Haarlem

Het is een week voor de 2e chemo als ik de eerste tekenen van haaruitval bespeur. Ik begon me al af te vragen of ze me gefopt hadden met een water-infuus ipv chemo. Maar nee hoor, de hoeveelheid haar in mijn kam geeft duidelijk aan dat de chemo zijn werk doet. Als ik zie dat de worteltjes er nog aan zitten besef ik dat het menens is...

We zijn op dat moment in een huisje in Zeeland waarmee Thijs mij verrast heeft voor de dapper doorstaande maanden. Thanks Thijssie!!(en mede dankzij de ouders van Frank) Na een periode van ziekenhuispendelen was het heerlijk om even ergens anders te zijn en te genieten van alle rust. Naast een hoop spelletjes spelen en wandelen zijn we de 1e dag ook meteen actief geweest en hebben we ons in 3 uur tijd een zere kont naar Domburg en terug gefietst ;) En natuurlijk 2 dagen fietsen voor de prijs van 1 dus trokken we ons de volgende ochtend niks aan van de schuurplekken en de miezer..
Een middagje sint-shoppen gevolgd door een etentje in Middelburg (mosseluh!) was een mooie afsluiter van de week! Top!

Eenmaal thuis ging het hard, zelfs zo hard dat ik overnacht dreadlocks begon te creëeren van al het uitvallende dode haar!? Thijs probeerde me s'ochtends dan zo goed mogelijk te ontklitten en ik grapte dat we er wel een klein kussentje mee konden vullen. Het staartje werd dunner en dunner...
Een dag na de 2e chemo kon ik het niet meer verbloemen en ben ik mijn kleurige hij-past-bij-al-mijn-outfits sjaaltje gaan dragen. Met mijn stoere zigeunerlook kon ik best uit de voeten en zo gingen we de dag erop ook pruik Vicky ophalen.

Omdat Vicky passend gemaakt moest worden zouden ze vooraf mijn hoofd scheren en ik was er helemaal klaar voor. Nieuwsgierig keek ik toe hoe pluk voor pluk op de grond viel en ik uiteindelijk een G.I. Jane-look kreeg ;) Vicky werd op maat gemaakt, en voorzien van plakkers! Je wilt niet dat ze in een plasje beland als het stormt :lol: Gelukkig bleef ze netjes op mn hoofd zitten toen we naar huis fietsten. Inmiddels zit het ritme er aardig in, tandenpoetsen, lenzen uit en Vicky op stok! Douchen is weer lekker, geen haren in het putje, geen bad hairday maar wel een koud briesje op je kop :shock:

De 2e giflading is inmiddels achter de rug en goed ontvangen met als enige bijwerking vermoeidheid!
Ik associeer de chemo dan ook met: gezellig kolonisten (3 potjes!), goed spoelen met 6 thee gevolgd door een enorme oranje plas van de chemo en op je wenken bediend worden met een hapje en fruit door de catering! Dankzij onze fanatieke handelslust tijdens het kolonisten kwamen de buren zelfs vragen waar al dat hout en schaap voor nodig was :) Bij de laatste infuuszak kwam chemojuf Joke (uit Brabant ;)) nog even kijken en vroeg of het goed ging? 'Ja, ik ben aan het winnen!'
Mooi he?

Inmiddels krijg ik weer wat meer energie en praatjes en heb ik superveel zin in de kerstdagen!! Hierbij wens ik IEDEREEN dan ook hele gezellige en hopelijk WITTE kerstdagen toe en de allerbeste wensen voor het nieuwe jaar!!

Kus

ps: iedereen weer heel erg bedankt voor alle leuke reactie's op m'n vorige blog!!Goed om te lezen dat Vicky in de smaak valt :)

  • 18 December 2009 - 14:14

    Cynthia:

    Ja Lin, Vicky suits you!
    Thijs blijft je toch nog wel gewoon linda noemen he?

    En toch bij zoiets niet-luchtigs als deze ***ziekte blijf je er toch gewoon luchtig over babbelen. Alsof het koetjes en kalfjes zijn. En dat maakt het zo raar dat ik toch steeds "uitkijk" naar een nieuw blogje.. Al was een blogje vanuit verwegiestan natuurlijk wel beter geweest... Chapeau hoor! Superknap wat je doet!

    Bij de foto van dreadlockje moest ik toch wel even slikken, dat maakt het inderdaad echt menens.

    Jullie ook hele fijne kerstdagen en natuurlijk het allerbeste wat we jullie maar kunnen wensen voor het nieuwe jaar!!!!!

    X C P M

  • 18 December 2009 - 14:19

    Mam:

    lieverd, je ziet er kek uit met pruik, en hij maakt je jonger.Tot gauw, en dikke kus voor jullie X

  • 18 December 2009 - 14:44

    Niko En Edith:

    Hoi Linda en Thys
    Volgens niko heb je altijd al praatjes gehad.
    heerlijk om die verslagjes te lezen en nog met lichtbeelden erbij. Vergeet Vicky niet af en toe uit te laten.liefs van Niko en Edith

  • 18 December 2009 - 16:28

    Jovannie:

    Jullie ook fijne feestdagen en de beste wensen voor het nieuwe jaar.

    Hou jezelf taai !!!

    Groetjes,
    Jovannie.

  • 18 December 2009 - 16:34

    Sonja:

    He Lin,

    Ik zat deze week nog aan je te denken, want ik dacht al dat je de 2de chemo nog wel voor de kerst zou krijgen.
    "Fijn" om weer wat van je te horen en ik vind je zo stoer. (Thijs trouwens ook hoor!)
    Ik vind je nieuwe look echt cool staan. Past goed bij je.
    Ik wens jullie ook gezellige feestdagen en weer een frisse en goede start van 2010.
    We zijn dan ook buurtjes geworden, dus ik kom snel een keer op de koffie.

    Dikke kus

  • 18 December 2009 - 16:37

    Frank En Hiz:

    wauw Vicky, staat je goed!
    En wat is dat gifgoedje oranje zeg! het gaat je goed!

    xxxx

  • 19 December 2009 - 08:18

    Stefan En Hedwig:

    Hoi Linda & Thijs !

    Wat goed om steeds weer te lezen hoe goed jullie het doen, om je hier doorheen te slaan!!!!
    Wij gaan ook weer kolonisten met oud&nieuw, soort traditie aan het worden...

    Ik wens Thijs alle goeds, liefde, geluk een heel veel gezondheid toe!
    En lieve Linda, Ik wens jou natuurlijk ook alle goeds, liefde, geluk en vooral heel veel gezondheid toe !!!! maar ook dat je in 2010 weer lekker je eigen haren kunt kammen!

    Dikke kus voor allebei, groetjes van ons allemaal!

  • 20 December 2009 - 07:46

    Thijs & Dieuwke:

    Heee lieverds!

    Dit keer hebben we samen je verhaal gelezen. Meis, je doet het nog steeds fantastisch, (kanjerrrrr!) en wat heerlijk om er even uit te zijn in Zeeland! Bedankt voor jullie tip van de Franz Josef gletsjer, ik ben niet mn camera verloren maar hij is nu wel stuk door de regen, tja er zal wel een vloek rusten!? We wensen jullie een hele fijne kerst en nieuwjaar!

    Veel liefs Thijs (die ene) en Dieuwke

  • 20 December 2009 - 09:28

    Brigitte:

    Hoi Linda,
    Ben er net even goed voor gaan zitten om je laatste paar verhalen te lezen, want ik had al even niet meer gekeken. Vond het gewoon jammer toen ik klaar was. Ondanks alle ellende overheersen de positieve verhalen en het is zo leuk om te lezen! Je ziet er geweldig uit als Vicky, hoewel ik wel even dacht dt ik op de verkeerde site zat:-)
    Tot vrijdag, ik vind het geweldig jullie weer eens te zien!
    dikke kus Brigitte

  • 20 December 2009 - 21:45

    Kim Vos:

    Wat staat Vicky je onwijs goed zeg...erg leuk model! Ik vind het nog steeds zo knap dat hoe jij ondanks alles zo verschrikkelijk positief blijft en toch nog je humor blijft houden. Daar kunnen heel veel mensen een voorbeeld aan nemen.

    Jullie ook hele fijne feestdagen en de allerbeste wensen voor het nieuwe jaar.

    Liefs,
    Kim

  • 23 December 2009 - 10:39

    Shana:

    Wat is Zeeland toch mooi he! Helaas heb je vicky toch moetten gebruiken.
    Maar geen zorgen ze staat je top! Ik ben helemaal hapy met de nieuwe linda of moet ik Vicky zeggen!
    Nou ja ik zit nu in Ierland achter mijn opa's computter.
    Mijn Ierse familie en zelfs mijn nichtje wouden je veel geluk wensen!
    En van iedereen mery christmas en een gelukkig nieuwjaar Dikke kus van Shan,Rita,Emon,Katiana,
    Bian en diane!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Linda

Live your life to the fullest!

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 295
Totaal aantal bezoekers 111079

Voorgaande reizen:

30 Maart 2015 - 30 Maart 2015

Borneo en China (2 maanden)

22 Januari 2012 - 29 Januari 2012

Lapland 2012

20 Mei 2010 - 31 Mei 2010

California 2010

22 September 2009 - 29 April 2010

Mijn gevecht tegen borstkanker

15 April 2009 - 12 September 2009

Zuid Amerika 2009

07 April 2008 - 07 April 2009

Canada 2008

10 Oktober 2005 - 10 Oktober 2006

Zuid oost Azie en Nieuw Zeeland 2006

01 Oktober 1997 - 22 November 2003

Waar de 'itch' begon... 1997

Landen bezocht: