Het is oorlog!! - Reisverslag uit Haarlem, Nederland van Linda Turnhout - WaarBenJij.nu Het is oorlog!! - Reisverslag uit Haarlem, Nederland van Linda Turnhout - WaarBenJij.nu

Het is oorlog!!

Door: Linda

Blijf op de hoogte en volg Linda

19 November 2009 | Nederland, Haarlem

Afgelopen dinsdag zijn we voor de PET-scan naar Alkmaar gegaan. Nieuw ziekenhuis, nieuw ponsplaatje (nummerrrr 4) We waren een beetje vroeg en hebben op een gammele tafel nog een potje voetbal gespeeld met loszittende poppetjes! Op de afdeling kreeg ik een literfles Johannesbroodpitmeeldrank (leuk voor galgje) en een bekertje voorgeschoteld. 'Proost dan maar' zeg ik tegen een dame met dezelfde fles. Tijdens een spelletje Sudoku kloek ik het goedje achterover en ga ik nog 3x naar het toilet! Voordat ik 3 kwartier stil in bed mag gaan liggen krijg ik nog even een pamper in mijn handen gedrukt :shock: Johannesbroodpitmeeldrank is nogal laxerend! Fijn, ik trek het ding aan en we maken wat grappige foto's, waar de man achter de beveiligingscamera van het ziekenhuis vast ook erg van heeft genoten ;)

In die 3 kwartier heb ik een lekker tukkie gedaan en voordat ik uiteindelijk de tunnel inga voor de definitieve scan ben ik al 8 keer naar het toilet geweest! Dit keer weer 45 min stil liggen en met tussenpozen van 5 min hebben ze alles gescand van kruin to knie met de nadruk op die 2 schildwachtpoortjes die ze tijdens de operatie niet konden verwijderen. Toen ik eindelijk weer wat mocht eten bleef mn buik nog een tijdje van slag. Borrelen ja, broekpoepen NEE :lol:

En nu.. het 1e gif zit erin!

Redelijk rustig maar toch een beetje gespannen van wat er gaat komen, kwamen we om 9 uur in het ziekenhuis aan. We kregen een kamer aangewezen waar we ons konden settelen en waar we dan ook meteen het bordspel cartagena op tafel installeerden. Beetje bezigheidstherapie ;)Halverweg het spel kwam de internist nog even een kort berichtje brengen nl dat de uitslag van de PET-scan helemaal top was!! Weer sloeg ik mijn handen voor mn gezicht en liep ik vol van geluk! Wat kan zo'n uitslag heerlijk zijn!! Alles is inmiddels weggehaald dus het gaat nu eigenlijk alleen over de eventuele loszwervende microscopisch kleine deeltjes! Ik ga weer beter worden!!!

Nu was ik helemáál klaar voor de chemo, kom maar op, het is oorlog! Een half uur later kreeg ik een infuus aangeprikt en werd de 1e zak eraan gehangen, knaloranje! In het totaal gaat er zo'n litertje troep in en omdat de chemojuf me al verteld had dat ik niet ziek zou worden tijdens het infuus heb ik nog lekker peperkoek en yoghurt gegeten! Bij de 3e en laatste zak hield ze me wel even in de gaten maar ook dat ging allemaal prima! Het kan zijn dat de misselijkheid morgen toeslaat maar dat hoeft niet? Ik heb goeie pillen waarmee het wel goed onder bedwang gehouden kan worden!Lang leven dexamethason!!

Nu word ik lekker thuis verzorgd door Thijs, die al een heerlijk koppie soep heeft klaargemaakt voor me!!En wat zal de chinees vanavond nog lekker smaken!!!

Dikke kus

ps: hoewel het ijsmutsje me erg goed stond, heb ik toch afgezien van de coldcap-methode. Dit omdat de kans bestaat dat evt kleine uitzaaiingen in de hoofdhuid zo niet meegepakt worden en ik geen enkel risico wil lopen. Dan maar kaal, ze hebben erg leuke pruiken ;)

  • 19 November 2009 - 16:00

    Ilse:

    Oh ja hoor die pamper foto's moet ik zien ;)))) Geniet van de Chinees! Dikke kus

  • 19 November 2009 - 17:30

    Christine:

    Je bent een Kanjer! Zo dapper!
    Heel veel sterkte!

  • 19 November 2009 - 18:02

    Monique Visser:

    Zonde van die pamper, helemaal ongebruikt!
    Hoop dat je niet al te ziek wordt van deze 1ste stoot gif. Maar goed je weet waarvoor je het doet en het gaat ook weer over.
    We vinden je een super dappere meid!!Blijf alsjeblieft zo positief.
    Dikke kus
    Monique

  • 19 November 2009 - 18:27

    Stefan En Hedwig,:

    he Lin, top dat jullie je zo stoer houden, respect sjabba !!! da gaat gewoon goedkomen !!!
    groeten stefan

  • 19 November 2009 - 21:25

    Alle Velinkjes:

    We zijn heeeeeeeeeeeeeel blij voor jou en natuurlijk ook voor Thijs! en dikke kus van ons allemaal!!!!!!

  • 20 November 2009 - 02:05

    Noi En Aad:

    He Linda en Thijs,
    Jullie zijn zo onderhand aan wandelende encyclopedie voor medische termen aan het worden. Gelukkig gaat alles naar wens momenteel. Nog even doorknokken en alle rotzooi is vernietigd.
    Dikke knuffels van ons. XXX

  • 20 November 2009 - 06:05

    Martijn:

    Lin,

    Knap hoe je het allemaal zo doet.
    Sterkte en laat je lekker verwennen door Thijger Thijs.

  • 20 November 2009 - 12:21

    Isolde:

    Hallo Linda,

    Je kent mij niet maar vond je tussen de vrienden van Esthy. Ik ben de schoonzus van Esthy's schoonmoeder. Ik lees dat je nog maar net bent begonnen met de strijd tegen borstkanker.
    Ik ga voor je duimen dat je het gaat winnen.

    Groet,
    Isolde (een overwinnaar)
    www.saensisters.nl vechten met je mee!

  • 20 November 2009 - 13:00

    Sonja:

    Nou Lin,

    Ik vind dat je je er goed door heen slaat hoor en tuurlijk wordt je weer helemaal beter. Ik heb er alle vertrouwen in.
    Zet hem op!

    Dikke kus

  • 20 November 2009 - 15:28

    Guda:

    Hallo Linda en Thijs,
    Wat fijn dat de uitslag van de pet scan ook goed is. Hopelijk valt de 1ste chemo mee,heel veel sterkte voor de komende tijd. groet, Guda

  • 20 November 2009 - 15:42

    Hizkia:

    Zo is dat, ze hebben leuke pruiken of sjaaltjes. En zonder haar is tijdelijk, kan je daarna gaan voor een nieuwe coupe!
    Ik hoop voor je dat je je nogsteeds ok (tussenhaakjes) voelt en dat je dit hoofdstuk maar snel doorgaat en kan sluiten.
    sterkte en succes en ook voor Thijsie natuurlijk

  • 20 November 2009 - 15:44

    Mam:

    Hai lieverd, vooral doorgaan zo, je doet het geweldig.Dikke kus

  • 20 November 2009 - 20:16

    Cynthia:

    Klasse Lin, one down 5 to go!!! Steeds een stap dichter bij beter worden.

    Cynthia x

  • 21 November 2009 - 01:38

    Dieuwke:

    De manier waarop je de strijdt aan gaat, ben zo trots op je!!!!! Dikke kus

  • 22 November 2009 - 12:57

    Niko En Edith:

    Ha die Linda en Thys,
    Mn petje af voor de manier hoe jullie je erdoor heen slaan.Heerlijk dat de petscan goed is nu weet je dat verder alles weggehaald is. Heel veel liefs van ons en geef ze van katoen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Linda

Live your life to the fullest!

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 478
Totaal aantal bezoekers 111254

Voorgaande reizen:

30 Maart 2015 - 30 Maart 2015

Borneo en China (2 maanden)

22 Januari 2012 - 29 Januari 2012

Lapland 2012

20 Mei 2010 - 31 Mei 2010

California 2010

22 September 2009 - 29 April 2010

Mijn gevecht tegen borstkanker

15 April 2009 - 12 September 2009

Zuid Amerika 2009

07 April 2008 - 07 April 2009

Canada 2008

10 Oktober 2005 - 10 Oktober 2006

Zuid oost Azie en Nieuw Zeeland 2006

01 Oktober 1997 - 22 November 2003

Waar de 'itch' begon... 1997

Landen bezocht: