FAC, FEC of TAC? - Reisverslag uit Haarlem, Nederland van Linda Turnhout - WaarBenJij.nu FAC, FEC of TAC? - Reisverslag uit Haarlem, Nederland van Linda Turnhout - WaarBenJij.nu

FAC, FEC of TAC?

Door: Linda

Blijf op de hoogte en volg Linda

15 November 2009 | Nederland, Haarlem

Na een mooie dag met taartjes en vreugdetraantjes zijn we in de namiddag nog lekker gaan uitwaaien op het strand! Dinsdag zijn we op de koffie geweest bij de internist en een oncolisch verpleegkundige. 3 uur lang hebben we het behandelplan besproken en kregen we allerlei termen naar ons hoofd gegooid als FAC (FUCK?:)), FEC, TAC en MATADOR.

Dit laatste is een wetenschappelijk onderzoek waar we eventueel aan mee konden doen. Hierbij zouden we via een loting 1 van de 2 kuren krijgen die een MOGELIJK beter resultaat zouden kunnen behalen?? Aangezien bij 1 van deze kuren géén Docetaxel gegeven wordt (en dit wél in de standaard chemo zit) besloot ik de kans hierop niet te nemen.

De 'gewone' chemo bestaat uit 3 kuren FEC en daarna 3 kuren Docetaxel. Nu heeft de internist zojuist besloten mij een kuur voor te schrijven van 6x FEC én Docetaxil ineen. Aangezien dit de andere optie was in het onderzoek heb ik nu dus, zonder mee te doen aan de loterij, toch meer kans op een beter resultaat ;) POSITIEF!!!

Ook achtte hij de kans dat mijn eierstokken weer gewoon zouden werken na 1 a 2 jaar op 80%! Dat vonden wij hoog genoeg om verder geen stappen te ondernemen voor enig gerommel aan mijn lijf. POSITIEF! Ze hebben mijn 1e kuur al voor a.s donderdag ingepland en ik zou ook gebruik kunnen maken van de coldcap-methode! POSITIEF! Hierbij krijg ik een mal mutsje op mijn hoofd (waar we zeker een foto van gaan maken ;)) die mijn hoofdhuid gaat koelen met -5 :shock: Deze ijsmuts zorgt ervoor dat de chemo de haarwortels niet bereikt en dus voor minder haaruitval KAN zorgen! Ik kan dan wel lekker in bed gaan liggen, waarschijnlijk met elektrische deken en 15 kruiken ;)


Gisteren kregen we een soort van introductiegesprek waarin alle mogelijke bijwerkingen besproken werden; waar ik op moet gaan letten, wat ik eraan kan doen en wanneer ik moet bellen! De oncoloog kwam nog even binnenwippen met de mededeling dat hij toch graag een PET-scan wilde laten maken van die 2 overgebleven kliertjes! TOP! Dinsdag mag ik fijn 2 uur lang muisstil in een tunnel gaan liggen! Vertelde de chemojuf ook nog even dat de spuit met stimulerend spul voor mijn witte bloedcellen zo'n kleine E1500,- kost. Dit nadat ik haar doodleuk vroeg waarom ze niet iedereen zo'n oppepper gaven :) De hele pillenhandel is opgehaald bij de apotheek (onder het genot van een frietje ;)) en dinsdag gaan we nog even een mexicaanse griepprik halen.

En nu nog even genieten van alle lekkere dingen die dalijk naar natte krant zullen smaken :?

Dikke kus weer voor alle lieve mensen die ik om mij heen heb!











  • 15 November 2009 - 13:25

    Frank En Hiz:

    Poehee, wat een termen, zou er ook niet wijs van worden...
    Succes en sterkte met de kuur! hopelijk heb je er nog wel eetlust bij en voel je je niet al te ziek. zo verschillend hoor je dat... we leven mee.

  • 15 November 2009 - 14:06

    Christine:

    Lieve Linda,
    Zet hem op!!! Ik ga heel hard aan je denken!!
    Hele dikke knuffel (ook voor Thijs)

  • 15 November 2009 - 14:09

    Sonja:

    Nou Linda, zet hem op! Met zo veel positiefs moet het toch wel goed komen. Niet? Heel veel sterkte.

    Dikke kus

  • 15 November 2009 - 15:55

    Bob En Merel:

    Meis, heel veel sterkte aankomende donderdag(en)!
    Dat hoedje klinkt toch wel spannend. Laten we hopen dat het werkt!

    Kus, groetjes, liefs, etc.

  • 15 November 2009 - 19:04

    Kris:

    En wát moet die coldcap precies doen dan??

  • 16 November 2009 - 08:37

    Thamar:

    Een vriendin van mijn schoonmoeder heeft ook de coldcape tijdens haar kuren gebruikt en zij was zeer positief daarover. Ik wens jullie veel succes voor aankomende weken!

    X Thamar

  • 16 November 2009 - 12:37

    Wynke:

    Hoi Linda, heel veel succes met stil liggen morgen in de tunnel en veel sterkte met de chemo aanstaande donderdag. Denk aan je.
    LIEFS Wynke

  • 16 November 2009 - 13:01

    Dieuw:

    Hey meid, veel sterkte. Vergeet niet een relax muziekje mee te nemen voor de tunnel. zet hem op kanjer! Dikke kus

  • 16 November 2009 - 20:31

    Cynthia:

    Linda,

    Het gaat wel in sneltreinvaart he! Wat goed dat je al zo snel terecht kan voor de eerste kuur. Ik hoop dat, ondanks de chemo, de boerenkool met spek van Thijs je toch nog kan laten watertanden.

    Heel veel moed en kracht voor jullie gewenst.

    Positive toughts,
    Cynthia Paul en Milo

  • 17 November 2009 - 07:34

    Diane:

    Druk druk druk deze week meid. Je word wel steeds meer waard na al die dure behandelingen natuurlijk als dat al kan. Succes vandaag met de pet-scan en de prik. je bent super-goed bezig meid. Ga zo door. Liefs van je tante en familie.

  • 17 November 2009 - 21:13

    Sigrid:

    En, is het meegevallen vandaag? Hoe was de petscan? Zijn ze nog bijzondere "pets" tegengekomen?
    Heel veel succes en sterkte met de start van de kuur donderdag! Hou je haaks, he?! Ik zal aan je denken...
    Liefs, Sigrid

  • 18 November 2009 - 22:54

    Peetje:

    He sweety,
    Vond t echt gezellig afgelopen vrijdag...ech wel vaker doen!
    Weet je al iets van de PET? Sterkte donderdag!
    Kussie Ptje

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Linda

Live your life to the fullest!

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 1140
Totaal aantal bezoekers 111257

Voorgaande reizen:

30 Maart 2015 - 30 Maart 2015

Borneo en China (2 maanden)

22 Januari 2012 - 29 Januari 2012

Lapland 2012

20 Mei 2010 - 31 Mei 2010

California 2010

22 September 2009 - 29 April 2010

Mijn gevecht tegen borstkanker

15 April 2009 - 12 September 2009

Zuid Amerika 2009

07 April 2008 - 07 April 2009

Canada 2008

10 Oktober 2005 - 10 Oktober 2006

Zuid oost Azie en Nieuw Zeeland 2006

01 Oktober 1997 - 22 November 2003

Waar de 'itch' begon... 1997

Landen bezocht: