Incasseren en terugmeppen! - Reisverslag uit Haarlem, Nederland van Linda Turnhout - WaarBenJij.nu Incasseren en terugmeppen! - Reisverslag uit Haarlem, Nederland van Linda Turnhout - WaarBenJij.nu

Incasseren en terugmeppen!

Door: Linda

Blijf op de hoogte en volg Linda

27 Oktober 2009 | Nederland, Haarlem

Het is weer een spannende dag, een dag met een uitslag en dit keer die van de tumor en de schildwachtklier. Ik heb mijn haar anders en we gaan niet met de brommer maar met de trein naar het ziekenhuis. Ik ben me bewust van het bijgeloof, maar baat het niet dan schaadt het niet. Zo zit ik eerst nog te grappen in de wachtkamer, zo zit ik 10 minuten later te janken om de uitslag! Er is een uitzaaiing gevonden in 1 van de 2 weggehaalde klieren. Maar liefst 8mm en das een flinke buts in mijn optimisme. Het goede nieuws is dat de tumor van mijn borst wel netjes zonder 'vieze randjes' verwijderd is!! Fijn!

Ik moet weer onder het mes, dit keer voor een okselkliertoilet (met boerenkool toe!) Hierbij wordt het vet uit de oksel verwijderd waar de kliertjes in drijven (dit kunnen er soms wel 48 zijn :shock: ) Aan de hand van eventuele 'vieze' kliertjes wordt een behandelplan gemaakt. Ik snif dat ik het liefst morgen nog geopereerd wil worden maar dat is natuurlijk niet mogelijk. Als de beste man terugkomt met een operatie voor de komende donderdag ben ik zo blij als een kind in een ballenbak! Ik krijg dezelfde chirurg! Yes, die krijgt weer een mooie brief mee; Graag hetzelfde cocktailtje narcose als vorige keer graag, dankje!

Na een gesprek met de mammacareverpleegkundige weten we alles over het okselkliertoilet en alle bijwerkingen die daarbij kunnen komen dus....
-Geen strakke kleding meer, shit!
-Geen of weinig saunabezoekjes, SHIT!
-Geen strakzittende sieraden, alhoewel ringen weer een mooie indicatie kunnen zijn wanneer je vocht vast schijnt te houden ;)
En anders zou je wel eens lymfeoedeem kunnen krijgen, oftewel dikke bovenarm met vocht! En dit kan weer leiden tot littekenvorming en verharding van het weefsel.....neh!

Positief is dat de tumor in de klier ingekapseld was en als dat superkliertje nu goed zijn werk heeft gedaan, dan blijft het daar ook bij!! En dat kan natuurlijk niet missen, precizie zit in mijn bloed ;)

Helaas kan de mammajuf onze vragen over eitjes invriezen niet beantwoorden en verwijst ze ons door naar iemand anders. Wel weten we dat er nieuwe methodes zijn om eierstokweefsel terug te plaatsen in bv een muis???Rest nog even de vraag of die muis dan de vrieskist ingaat of dat ie minimaal 4 jaar mee moet gaan voor ik er weer wat aan heb?

Dat wordt een spannende donderdag, nóg spannender worden de 10 dagen erop.
3 maal is scheepsrecht!!!!

Dikke kus




  • 27 Oktober 2009 - 21:58

    Ingrid:

    Zo gehoopt op goed nieuws, dit is even slikken. Hou jullie taai

    dikke knuffel

  • 27 Oktober 2009 - 22:30

    Cynthia:

    Lieve Linda,
    Vandaag wel 100 keer in mijn mail gekeken, wachtend op de uitslag. Wachtend op "goed nieuws". En dan dit, weer een klap die je verwerken moet.
    Maar.. jouw positiviteit is/blijft tussen de regels te lezen.
    Dus kick die kliertjes some ass en gauw door naar het volgende level!
    Dikke knuffel en hou je goed donderdag!

    Cynthia x

    ps: wij willen die muis wel 4 jaar verzorgen hoor :)

  • 28 Oktober 2009 - 07:47

    Frank En Hiz:

    sterkte!
    Fijn dat je snel terecht kan, want je wilt het zsm je lichaam uit hebben!
    Misschien als je wil, kom ik vrijdag bij jou langs. neem aan dat je er dan nog bent.

    xxx

  • 28 Oktober 2009 - 07:55

    Noi En Aad:

    ..... en blijven meppen tot ze niet meer opstaan!!
    Lieve Linda en Thijs, onwijs veel sterkte morgen.
    XXX

  • 28 Oktober 2009 - 08:16

    Dieuwke:

    Lieve Linda,

    He bah! Ook nog een uitzaaiing erbij :(
    Geef die KL*TE KA!@^R maar flink op z'n flikker! Dammit! Veel sterkte voor jullie samen. Zet hem op!

    Heel veel liefs

  • 28 Oktober 2009 - 08:55

    Christine:

    Lieve Linda
    Wat is het leven soms oneerlijk!! Afschuwelijk gewoon!
    Wens je heel veel sterkte toe morgen, ik zal en kaarsje voor je branden!
    Ik denk aan je, liefs

  • 28 Oktober 2009 - 12:11

    Sonja:

    Lieve Linda,

    Super veel succes donderdag en ik ga duimen voor je de komende 10 dagen.
    Heel veel sterkte.

    Dikke kus

  • 28 Oktober 2009 - 13:13

    Jor En Peet:

    He lieverd!!!
    Is gewoon niet eerlijk!!!We wensen jullie heel veel sterkte komende tijd...Oh wee als die boerenkool donderdag niet voor je klaar staat!!!
    Kusjes

  • 28 Oktober 2009 - 15:33

    Wynke:

    Lieve Linda,
    Wat een tegenvaller zeg...en da's zacht uitgedrukt.
    Heel veel sterkte morgen voor jou en ook voor Thijs.
    LIEFS Wynke

  • 28 Oktober 2009 - 15:54

    Brigitte:

    Hé Linda. Wat een gekloot allemaal zeg! Maar zo goed van je dat je tussen alle tegenslagen en huilbuien heen ook de postitieve dingen eruit kunt halen. Dat sleept je vast door deze zware tijd heen. Had gehoopt jullie vrijdag weer eens te zien, is alweer zo lang geleden. Maar dat gaat vast met kerst ofzo wel goed komen.
    Heel veel sterkte morgen, dikke zoen, ook van Sem en Puck.

  • 28 Oktober 2009 - 17:02

    Martijn:

    He Lin,

    Ik duim voor je.

    Kus
    Martijn

  • 28 Oktober 2009 - 17:08

    Kris:

    Ja hoor, ik hou me ook vast aan de drie keer is scheepsrecht! We can beat this!

    x

  • 30 Oktober 2009 - 07:04

    Sigrid:

    Meid, wat een narigheid allemaal. Goed dat je zo positief bent! Veel sterkte.. Xxx

  • 30 Oktober 2009 - 14:42

    Brian En Diane:

    Lieve Linda, je doet het geweldig meid. Wij schoppen mee met jullie. Knuffel en heel veel liefs van ons.

  • 31 Oktober 2009 - 18:37

    Meta En Marcel:

    Hoi lieve Linda,

    Jeetje wat een verhaal! Maar we zijn blij dat je het allemaal zo positief inziet!

    We willen jou en thijs en natuurlijk de rest van de familie erg veel sterkte toe wensen!!!

    Zet hem op! Je kan dit! Ook jij bent sterker dan deze kut ziekte!! Go Girl!!!

    Heel veel liefs van Marcel en Meta.

  • 01 November 2009 - 09:51

    Stefan En Hedwig:

    Hoi Linda en Thijs,

    Wij wensen je heel veel succes op een "drie X is scheepsrecht"-uitslag en dat je vechtlust je er bovenop helpt !!! Laat ze maar eens een poepie ruiken ! Zet 'm op en heel veel sterkte(allebei). xxx van Hedwig en Stefan

  • 01 November 2009 - 20:26

    Kim Vos:

    Ow meis wat ben ik geschrokken toen ik het hoorde. Ik wil je ook via deze weg heel veel sterkte wensen en hoop dat de operatie goed is gegaan en ze alles weg hebben kunnen halen en je over 10 dagen een hele goeie uitslag krijgt.

    Liefs,
    Kim

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Linda

Live your life to the fullest!

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 357
Totaal aantal bezoekers 111260

Voorgaande reizen:

30 Maart 2015 - 30 Maart 2015

Borneo en China (2 maanden)

22 Januari 2012 - 29 Januari 2012

Lapland 2012

20 Mei 2010 - 31 Mei 2010

California 2010

22 September 2009 - 29 April 2010

Mijn gevecht tegen borstkanker

15 April 2009 - 12 September 2009

Zuid Amerika 2009

07 April 2008 - 07 April 2009

Canada 2008

10 Oktober 2005 - 10 Oktober 2006

Zuid oost Azie en Nieuw Zeeland 2006

01 Oktober 1997 - 22 November 2003

Waar de 'itch' begon... 1997

Landen bezocht: