Weer thuis en blij met mijn besluit. - Reisverslag uit Haarlem, Nederland van Linda Turnhout - WaarBenJij.nu Weer thuis en blij met mijn besluit. - Reisverslag uit Haarlem, Nederland van Linda Turnhout - WaarBenJij.nu

Weer thuis en blij met mijn besluit.

Door: Linda

Blijf op de hoogte en volg Linda

17 Oktober 2009 | Nederland, Haarlem

Als eerste wil ik iedereen hartstikke bedanken voor al jullie lieve reacties op deze site, bloemen, pakjes, mailtjes, smsjes en een zak vol post!!Echt super fijn om te horen dat jullie allemaal zo meeleven!

Het is de dinsdag voor de operatie en we zijn op weg naar de plastisch chirurg (nooit gedacht dat ik daar nog ooit zou komen ;)) om de mogelijkheden te bespreken! Ik schud handjes met PC van Loon, een vriendelijke man die alles geduldig uitlegt. Als de 'boetseerder' himself beaamt hij dat het inderdaad makkelijker is om een mooie nieuwe borst te maken dan een halve te reconstrueren. En als ik ze wat groter wil is dat natuurlijk ook een optie ;) Ik moet lachen en zeg dat ik uiterst tevreden met ze ben! Met een goed gevoel gaan we weg en ik kan meer en meer achter mijn besluit van amputatie gaan staan.

Dan is de dag van de operatie aangebroken :( Ik ben om half 8 aanwezig, nuchter, waarna ze eerst mijn borstgedeelte op radio-actief gaan zetten om de schildwachtklier op te sporen. Deze lymfeklier is een soort van poortje die schadelijke stoffen tegenhoud en wordt tijdens de operatie ook verwijderd. In mijn geval zitten er 3, mazzelpik, waardoor ik een mooie pentekening met aanwijzingen op mijn borst krijg voor de chirurg.

Vlak voor de operatie mag ik in bed gaan liggen en krijg ik een kalmeringspilletje! Omdat ik bang ben dat ik daarvan knock-out ga schrijf ik nog wel even een briefje voor Dr. Mulder (de chirurg) "Beste Hr Mulder, Zou u voor de plastisch chirurg nog wat huid willen overlaten, Alvast bedankt" hihi. Daarna gaat het eigenlijk allemaal erg snel, ik vraag in de OK nog bijdehand waar de muziek is, en dan voel ik me dronken en ben ik weg.

Als ik bijkom zijn de 1e woorden tegen Thijs; IK BEN ZOOOO BLIJ! Nou goed, flinke shot morfine doet wonderen ;) maar ik heb geen pijn en ben blij dat ik er weer ben. Er wordt regelmatig gezwaaid met een meetlatje met smiley en huilebekkies voor pijnindicatie...maar ik voel me top zuster en klets vrolijk weg. Ik ging pas om half 2 richting OK dus je begrijpt dat ik het, eenmaal terug op de zaal, niet bij een crackertje laat ;) 'Hebben jullie ook warm eten? 'Mmmm, lekker broccoli!! Een gezonde eetlust is er in ieder geval nog!

Na een flinke coma (niet letterlijk) is Thijs er in de ochtend weer en komt de chirurg vertellen dat alles goed gegaan is en dat ie me weer mooi dichtgenaaid heeft.(niks achtergelaten?) Helaas was het té riskant om de andere 2 klieren weg te halen en heeft hij dus alleen die in mn oksel verwijderd. Geen drama, die 2 worden wel meegepakt in de nabehandeling. In de middag halen we het verband eraf en spiek ik voorzichtig in de weerspiegeling van de tv. Mama en Thijs zeggen dat ik best kan kijken, dat het er heel mooi uitziet, dus dat doe ik dan maar. Het valt me inderdaad alles mee, er zit zelfs nog een welving en de snee is netjes onderhuids gehecht!! Topwerk Dr. Mulder!

Ik mag die dag evt al naar huis maar dat vind ik toch een beetje snel (bovendien staat er boerenkool met gehaktballetjes op het menu ;)) dus ik blijf nog één nachtje. Gelukkig maar want in de avond voel ik me toch weer duizelig van de narcose. Eenmaal thuis is het huis versierd met bloemen, ballonnen en kaartjes!WAUW!! Het verband is er helemaal af en over een paar dagen mogen we op controle bij de mamacareverpleegkundige. Er komt een spannende week aan met een uitslag van de schildwachtklier en de tumor. Als bezigheidstherapie heb ik mezelf getrakteerd op een 1000st puzzel!

Dikke kus voor iedereen en hopelijk goed nieuws volgende week!!!

(thijs is nu boerenkool met spek aan het maken voor me, wat een schat!!)






  • 17 Oktober 2009 - 17:32

    Mam:

    lieve meid, je heb het geweldig doorstaan in ziekenhuis(Thijs ook trouwens)Ik ben trots op je. dikke X Ron en mam

  • 17 Oktober 2009 - 19:55

    Vanessa:

    Linda, Ben zo blij om te horen dat alles goed verlopen is. Wij denken allemaal aan jouw. X Dikke kus Vanessa

  • 17 Oktober 2009 - 20:00

    Cynthia:

    Goed gedaan Lin! Ben erg blij dat je er een goed gevoel bij hebt en superknap dat je al naar de wond hebt durven kijken.
    Rust goed uit en zorg goed voor jezelf (beter nog: laat je verzorgen, lees: boernkool met spek..)
    Knuffel voor jullie allebei en ik spreek je van de week nog!

    Cynthia en mannen

  • 17 Oktober 2009 - 21:19

    Monique Visser:

    Ha lieve Linda,
    Wat ben jij toch altijd positief ingesteld. Echt super knap. Je gelooft het niet, maar wij moesten allemaal echt lachen om de wijze waarop je dit bericht hebt geschreven. Je kunt zo grappig schrijven! Zou alle berichten t.z.t. tot een bundel maken en dan uitgeven. Weet zeker dat vele mensen kracht zullen putten uit iets dat echt heftig is en toch zo nuchter en grappig wordt opgeschreven.
    Blij te horen dat je nu thuis bent. Je hebt nog een lange weg te gaan, maar de kop is er nu tenminste af. (lekkere boerenkool??) Dikke knuffel uit Zelhem

  • 18 Oktober 2009 - 03:24

    Noi En Aad:

    Lieve Linda en Thijs,
    Ik kan echt nauwelijks geloven hoe positief je met dit alles omgaat. Je bent echt een heel bijzondere meid. Ik heb dan ook het volste vertrouwen in een voorspoedig herstel! Thijs, ik hoef het natuurlijk niet zeggen maar ik doe het toch: zorg goed voor je wijffie, ze is een lot uit de loterij.
    Dikke knuffels vanuit Thailand van Noi en mij.

  • 18 Oktober 2009 - 09:08

    Ingrid:

    was blij te horen dat het allemaal zo goed was verlopen, nu op naar de volgende stap.
    liefs Ingrid

  • 18 Oktober 2009 - 09:22

    Dieuw:

    Wat ben jij een dappere dodo!!!! Ben trots op je!

    Dikke kus

  • 18 Oktober 2009 - 11:06

    Sonja:

    Lieve Linda,

    Wat goed om te horen dat je de operatie goed hebt doorstaan en nu duimen voor de uitslag. Heel veel succes deze week.

    Dikke kus

  • 18 Oktober 2009 - 11:06

    Christine:

    Hé lieve lin,
    Heb in stilte met je meegeleefd de afgelopen week! Ben blij dat het allemaal goed is gegaan. Laat Thijs maar lekker voor je zorgen :) dat heb je wel verdient.
    Wens je heel veel sterkte toe met de volgende stap.
    Hele dikke knuffel en liefs

  • 18 Oktober 2009 - 16:59

    Hizkia:

    Spannende week voor jullie.
    vond het ook heel fijn dat jullie even waren langs geweest.Dus jij vond het ZMCfood helemaal top!
    helaas heb ik er nog niet vn kunnen eten, heerlijke sondevoeding.
    ik wens jullie veel geluk toe en veel plezier met je puzzel, puzzel het maar van je af!

  • 18 Oktober 2009 - 22:00

    Kris:

    Dinsdagavond lekker spelletje spelen! Even ergens anders aan denken. I'm gonna kick your ass!
    x
    P.S. Ben trots op jullie allebei...

  • 19 Oktober 2009 - 20:25

    Thijs (die Andere):

    He lieve dappere Linnie! Jeetje wat een verhaal zeg, kreeg het nieuws door uit China. Ben blij dat de eerste grote stap goed verlopen is! Thijs die zorgt wel goed voor je he :-)
    Nou succes komende periode!

    Liefs thijs

  • 20 Oktober 2009 - 09:53

    Guda:

    goed van je hoor Linda, de 1ste stap is genomen, wat ben je dapper en positief, sterkte de komende week,en groeten ook voor Thijs.
    Guda

  • 23 Oktober 2009 - 21:24

    Wynke:

    Hoi lieve Linda,
    Wat een nieuws...na al die mooie verhalen opeens dit...
    Weet dat ik niet de eerste ben die het zegt, maar ik vind je echt stoer dat je het zo op durft te schrijven, schrijf het maar lekker van je af.
    Laat maar lekker voor je zorgen.
    x

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Linda

Live your life to the fullest!

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 251
Totaal aantal bezoekers 111259

Voorgaande reizen:

30 Maart 2015 - 30 Maart 2015

Borneo en China (2 maanden)

22 Januari 2012 - 29 Januari 2012

Lapland 2012

20 Mei 2010 - 31 Mei 2010

California 2010

22 September 2009 - 29 April 2010

Mijn gevecht tegen borstkanker

15 April 2009 - 12 September 2009

Zuid Amerika 2009

07 April 2008 - 07 April 2009

Canada 2008

10 Oktober 2005 - 10 Oktober 2006

Zuid oost Azie en Nieuw Zeeland 2006

01 Oktober 1997 - 22 November 2003

Waar de 'itch' begon... 1997

Landen bezocht: