Voorpret - Reisverslag uit Haarlem, Nederland van Linda Turnhout - WaarBenJij.nu Voorpret - Reisverslag uit Haarlem, Nederland van Linda Turnhout - WaarBenJij.nu

Voorpret

Door: Linda

Blijf op de hoogte en volg Linda

31 Maart 2015 | Nederland, Haarlem

Je hebt reiskriebels of niet! Bij ons kriebelt het alweer als een malle! Tijd voor een tripje! Nepal stond al hoog op ons lijstje, dus ondanks dat we dan op het randje van het regenseizoen zitten, besloten we er gewoon voor te gaan! En anders wijken we toch uit naar roggelend buurland China! Lijkt me fantastisch! Of Tibet, daar is het klimaat perfect! Alleen moet je daar georganiseerd reizen en is de vraag of we via Tibet naar China kunnen reizen? We zullen het zien! De goedkeuring op het werk is in ieder geval binnen, halleluja, mijn baas is een held!

Zo kreeg ik van iemand een tip om vast te gaan oefenen met bepakking lopen. Dus op mijn vrije dag besloot ik mijn rugzak vol te proppen en lopend naar de GGD te gaan voor mijn inentingen! In mijn haast prop ik twee pakken sap, een blikje maïs en een dikke medische encyclopedie in mijn rugzak. Je weet maar nooit wat er onderweg kan gebeuren? ;) Ik moest wel een klein beetje valsspelen en de bus pakken omdat ik anders niet op tijd bij mijn afspraak was, maar ik heb de 4,6 km teruggelopen naar huis! Gelukkig heb ik alleen maar een vaccinatie voor buiktyfus nodig en ze vraagt of ik ook ingeënt wil worden tegen rabiës a E240,- :O Het lowbudget tijdperk is aangebroken en ik denk; daar kan ik in Nepal 3 weken van eten ;) Praktisch als ik ben bedenk ik me dat thijs dan misschien deze prik maar moeten nemen, dan kan hij in geval van nood mij beschermen ;) Dan test ik het eten, en hou jij de honden op afstand!

Ik vroeg me af wat twee pakken sap en een pil van een medische encyclopedie zou wegen? 4kg? Nah, daar kunnen nog wel wat boodschappen bij, en om mijn valsspelen wat te compenseren ga ik niet thuis naar de supermarkt, maar sla ik mijn slag bij de eerste de beste buurtsuper die ik tegenkom! Ik vul mijn rugzak aan met 4kg sinaasappels (moest wel, ze waren echt vet in de aanbieding!), uien, nog een pak sap en overig spul voor het avondeten en ik begin aan mijn 'hike' naar huis! Best een zwaar rugzakje geworden, maar ik geef niet op en loop in drie kwartier naar huis! Mijmerend waarom dit ook alweer zo leuk is? Met zere voetzolen en schuurplekken op mijn heupen gooi ik thuis mijn rugzak op de weegschaal! 20kg!!! Conclusie: dat wordt zeker halveren en minimaliseren in Nepal: 1 broek, 1 trui en elke dag je onderbroek wassen (of omdraaien)! Heerlijk die voorpret :)

  • 31 Maart 2015 - 22:22

    Martijn:

    Altijd leuk om jou verhalen te lezen. Moet je wat mee doen! Ik kijk uit naar het volgende verhaal. Veel plezier met de voorpret. Ben stiekum een beetje jaloers

  • 01 April 2015 - 12:50

    Ingrid :

    Hoi,

    Ik ga je weer volgen xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Linda

Live your life to the fullest!

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 293
Totaal aantal bezoekers 111036

Voorgaande reizen:

30 Maart 2015 - 30 Maart 2015

Borneo en China (2 maanden)

22 Januari 2012 - 29 Januari 2012

Lapland 2012

20 Mei 2010 - 31 Mei 2010

California 2010

22 September 2009 - 29 April 2010

Mijn gevecht tegen borstkanker

15 April 2009 - 12 September 2009

Zuid Amerika 2009

07 April 2008 - 07 April 2009

Canada 2008

10 Oktober 2005 - 10 Oktober 2006

Zuid oost Azie en Nieuw Zeeland 2006

01 Oktober 1997 - 22 November 2003

Waar de 'itch' begon... 1997

Landen bezocht: